بامو با نمایش چهارمین و آخرین نسخهی کانسپت سری ویژن Next 100 خود راهحلی مترقی را برای دنیای موتورسیکلت ارائه کرده است.
جدیدترین مفهومی بامو در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شده و به برادران خودرویی خود در بامو، مینی و رولزرویس ملحق شده است. این موتورسیکلت مفهومی جدید نشان دهندهی آیندهی ارتباطی دنیای موتورسیکلتها است، دنیایی که در آن موتورسیکلتها از کارهای روتین روزمره فاصله خواهند گرفت و معنی حملونقل دگرگون خواهد شد.
یکی از موارد برجسته و آیندهنگرانهی بایک بامو آن است که راننده به لطف مکانیسمی که شرکت آن را خود توازنی مینامد دیگر نیازی به گذاشتن کلاه ایمنی نخواهد داشت. این تکنولوژی موتورسیکلت را در حال حرکت و ایستاده متعادل نگه خواهد داشت. به لطف این سیستم کمکی، تمامی رانندهها با هر سطح از مهارتی خواهند توانست از محدودیتهای شخصی خود برای تجربهی لذتی بالاتر فراتر روند.
دیگر مورد برجستهی این موتورسیکلت مثلث فریم مشکی است که اشارهای لطیف به اولین موتورسیکلت بامو یعنی R32 1923 محسوب میشود. در این بایک کانسپت تفسیری دوباره به منظور شکلگیری وسیلهای عملکردی صورت پذیرفته و دوچرخ آن به یکدیگر متصل شده و فریم آن بهصورت یکتکه ظاهر شده است.
علیرغم داشتن ظاهر دینامیک یک موتور نیکد، این کانسپت برخی آرایشهای هوشمندانه را برای محافظت از راننده در برابر باد و آبوهوای نامساعد را بکار گرفته است. به علاوه سیستم فرمان خودرو از فریم کمک میگیرد به این معنی که وقتی راننده فرمان را میچرخاند کل فریم به منظور تغییر جهت تنظیم میشود. این فریم منعطف تنظیمپذیر هم هست و به فرمان موتورسیکلت اجازه میدهد در حالت ایستاده نرم و در سرعتهای بالا سفتتر باشد.
قوای محرکه نیز بر مبنای پیشرانهی سنتی بوکسر بامو طراحی شده اما در واقع یک واحد برای نسخهای با آلایندگی صفر است. این پیشرانه همچنین شکل خود را تغییر میدهد و این کار به منظور افزایش آئرودینامیک موتورسیکلت و محافظت راننده است.
موتورسیکلت و راننده همیشه از طریق لبه مخصوصی با یکدیگر در ارتباط هستند که اساساً این بخش قسمتی از شیشههای مخصوص نشان دهندهی دادههای مرتبط به موتورسیکلت است؛ و بنای لباسهای محافظت کنندهی معمول که در این کانسپت ویژه بدون استفاده توصیف شدهاند، بامو بستهی لباس کاملی را طراحی کرده که راننده را گرم و خنک میکند و بخش گردنی آن برای حمایت و راحتی بیشتر باد میشود.