وظیفه پولی سر میل لنگ و علائم خرابی آن چیست ؟ + لیست قیمت

1

علائم خرابی پولی سر میل لنگ ۲۰۶ ،قیمت پولی سر میل لنگ پراید ،نحوه تعویض پولی سر میل لنگ پراید ،خرابی پولی میل لنگ پراید ،علائم خرابی فولی سر میل لنگ

پولی سر میل لنگ چیست خرابی پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ سمند قیمت پولی سر میل لنگ پژو 405 قیمت پولی سر میل لنگ ال 90 قیمت لوازم یدکی علائم خرابی پولی سر میل لنگ نحوه تعویض پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پیکان فولی سر میل لنگ 206 وظیفه فولی سر میل لنگ علائم خرابی غلتک تسمه آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعویض فولی سر میل لنگ سمند cranshaft pulley

فولی سرمیل لنگ
آیا میدانید عدم اطلاع از نحوه کارکرد این قطعه هنگام خرابی آن ، ممکن است باعث شود، بر حسب اشتباه مکانیک در تشخیص عیب این قطعه در خودرو، شما نا آگاهانه هزینه خرید کمپرسور یا پمپ هیدرولیک یا هرزگردها را بپردازید .
در خودروهای قدیمی این قطعه تماماً از جنس فلز بود و به ندرت مگر در صورت تصادف آسیب میدید . جالب است که بدانید تشخیص خرابی این قطعه به آسانی حتی با دیدن و لمس کردن نیز میسر نمیباشد .
این فولی از دو تکه فلز و یک تکه لاستیک با ضخامت کم ساخته شده که بین دو قطعه فلزی بسختی جا داده شده است و در صورت سالم بودن سایر لوازمی که از گردش آن نیرو میگیرند نبایست این لاستیک بلغزد و فقط باید بازی دورانی الاستیکی کمی داشته باشد .
در صورت تشخیص صحیح مکانیک و نیاز به تعویض آن بهتر است نوع اصلی آن خریداری شود ، قیمت نوع اصلی آن کمی بیشتر از سه چهارم قیمت نوع بدل آن است .
پولی سر میل لنگ چیست خرابی پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ سمند قیمت پولی سر میل لنگ پژو 405 قیمت پولی سر میل لنگ ال 90 قیمت لوازم یدکی علائم خرابی پولی سر میل لنگ نحوه تعویض پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پیکان فولی سر میل لنگ 206 وظیفه فولی سر میل لنگ علائم خرابی غلتک تسمه آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعویض فولی سر میل لنگ سمند cranshaft pulley

موتورخودروهای خانواده پژو ۴۰۵ ( انواع سمند- پارس ) و انواع پژو ۲۰۶ مانند موتورهای جدید بعضی از خودروها ، دارای فولی سر میل لنگ با ضربه گیر لاستیکی هستند .

کار فولی سر میل لنگ ، انتقال قدرت گردشی موتور خودرو، بوسیله تسمه ، جهت چرخاندن فولی های دستگاه مولد برق ، کمپرسور کولر و پمپ سامانه هیدرولیک در خودروهای نامبرده میباشد.

این فولی برای دفع ضربات و شوکهای کمپرسور کولر و پمپ روغن هیدرولیک به محور میل لنگ و بلعکس ، بصورت سه قطعه ائی طراحی شده است . قطعه داخلی از جنس فلز و قطعه میانی از لاستیک و قطعه بیرونی که دارای شیارهای جای حرکت تسمه میباشد نیز فلزی است .این فولی بوسیله قطعه داخلی آن بر روی محور میل لنگ با خار تثبیت و با یک عدد پیچ بسته میشود. نقش قطعه میانی از نظر عملکرد همانند کاپلینگهای قابل ارتجاع محورها در دفع ضربات میباشد . وجود این لاستیک ( منجید) باعث میگردد فولی از حالت یک تکه ( صلب) و بدون انعطاف، به یک قطعه با قابلیت انعطاف خیلی کم تبدیل شود و لگدهای حاصل از روشن کردن خودرو در حالیکه دکمه کولر روشن است و یا هنگامیکه فرمان با حداکثر کورس خود به چپ و یا راست تابانده شده و یا به علت وجود یک ایراد فنی اگر موتور با ریپ زدن کار میکند را بگیرد و شوک حاصله از ضربه ، به موتور و سایر قطعات وارد نگردد .

پولی سر میل لنگ چیست خرابی پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ سمند قیمت پولی سر میل لنگ پژو 405 قیمت پولی سر میل لنگ ال 90 قیمت لوازم یدکی علائم خرابی پولی سر میل لنگ نحوه تعویض پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پیکان فولی سر میل لنگ 206 وظیفه فولی سر میل لنگ علائم خرابی غلتک تسمه آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعویض فولی سر میل لنگ سمند cranshaft pulley

اگر بعللی گیر و ایراد در بلبرینگ هرزگرد ها و یا دینام و یا کمپرسور کولر ، و پمپ هیدرولیک پیش بیاید ضربه ناشی از گیرپاژ با سر خوردن این لاستیک در جای خودش دفع میشود و به میل لنگ کمتر منتقل میشود در این هنگام صدای جیغ مانندی از پولی شنیده میشود .این صدا بسیار شبیه به رد کردن و سر خوردن تسمه بر روی پولی است و تا حدودی نیز شبیه به لغزش دو قطعه فلز به همدیگر نیز میباشد.
گاهی نامرغوب بودن پولی سر میل لنگ که بیشترمربوط به عدم ایستائی در حد نیاز و قابل قبول لاستیک میانی آن است ، باعث میگردد لغزش این لاستیک بر روی قطعه میانی، زودتر از موعد پایان عمر مفید آن آغاز شود و در واقع علت ، خرابی و گیر کردن سایر پولیهای دیگر نباشد بلکه ، مربوط به ضعف استحکام اتصال لاستیک این قطعه هنگام ساخت باشد.
برای افزایش عمر این قطعه پیشنهاد میشود رعایت نکته ائی که در دفترچه راهنمای خودرو شده است را بنمائید یعنی خودرو را در حالیکه دکمه کولر زده شده و یا چرخهای خودرو در حداکثر کورس گردش به چپ یا راست هستند روشن نکنید ، چون موقع روشن کردن موتور علاوه بر پولی میل لنگ فشار مضاعف به دستگاه استارت نیز وارد میکنید . اگر بخود عادت بدهید هنگام روشن کردن موتور این نکات را رعایت کنید آسیب کمتری به موتور و خودرو وارد خواهد شد.
پولی سر میل لنگ چیست خرابی پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ سمند قیمت پولی سر میل لنگ پژو 405 قیمت پولی سر میل لنگ ال 90 قیمت لوازم یدکی علائم خرابی پولی سر میل لنگ نحوه تعویض پولی سر میل لنگ پراید قیمت پولی سر میل لنگ پیکان فولی سر میل لنگ 206 وظیفه فولی سر میل لنگ علائم خرابی غلتک تسمه آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعویض فولی سر میل لنگ سمند cranshaft pulley

انواع پولی سر میل لنگ شامل: پولی سر میل لنگ دیناپارت کد ۰۸۳ مناسب برای پیکان و پولی سر میل لنگ پاسیکو مدل P65 مناسب برای پراید و پولی سر میل لنگ ایساکو مدل ۰۳۹۰۲۰۰۵۰۶ مناسب پژو ۴۰۵ و پولی هرزگرد دینام فلزی رنو ال ۹۰ – اصلی و پولی سر میل لنگ R2 آی اس پی کو مدل ۹۶۱۱۸۰۴۸۸۰ و پولی سر میل لنگ آی اس پی کو مدل ۹۶۵۵۷۰۳۵۸۰ مناسب

عنوان قیمت
میل لنگ ایساکو مدل ۱۸۰۰۱۰۱۳۰۷ مناسب برای پژو ۴۰۵ ۳۴۰,۰۰۰
سیصد و چهل هزار تومان
پولی سر میل لنگ مدل ۴۸۴J-1005070 مناسب برای ام وی ام ۵۳۰ ۵۵۰,۰۰۰
پانصد و پنجاه هزار تومان
پولی سر میل لنگ پاسیکو مدل P63 مناسب برای سمند EF7 ۴۰۰,۰۰۰
چهارصد هزار تومان
پولی سر میل لنگ R2 آی اس پی کو مدل ۹۶۱۱۸۰۴۸۸۰ ۶۰,۰۰۰
شصت هزار تومان
پولی سر میل لنگ آی اس پی کو مدل ۹۶۵۳۷۷۱۸۸۰ ۵۵۰,۰۰۰
پانصد و پنجاه هزار تومان
پولی سر میل لنگ آی اس پی کو مدل ۹۶۵۵۷۰۳۵۸۰ مناسب برای پژو ۲۰۶ ۶۰,۰۰۰
شصت هزار تومان
پولی سر میل لنگ آی اس پی کو مدل K914561398A مناسب برای سمند ۵۵۰,۰۰۰
پانصد و پنجاه هزار تومان
پولی سر میل لنگ ام وی ام مدل ۳۷۲-۱۰۰۵۰۴۰ مناسب برای ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر ۳۴۰,۰۰۰
سیصد و چهل هزار تومان
پولی سر میل لنگ ام وی ام مدل ۴۷۷F-1005070 مناسب برای ام وی ام ۳۱۵ ۵۵۰,۰۰۰
پانصد و پنجاه هزار تومان
پولی سر میل لنگ ایساکو مدل ۰۳۹۰۲۰۰۵۰۶ مناسب پژو ۴۰۵ ۶۰,۰۰۰
شصت هزار تومان
پولی سر میل لنگ دیناپارت کد ۰۷۷ مناسب برای پراید ۴۴۴,۰۰۰
چهارصد و چهل و چهار هزار تومان
پولی سر میل لنگ دیناپارت کد ۰۸۳ مناسب برای پیکان ۶۰,۰۰۰
شصت هزار تومان
پولی سر میل لنگ دیناپارت کد ۰۸۵ مناسب برای پژو ۲۰۶ ۷۰,۰۰۰
هفتاد هزار تومان
پولی سر میل لنگ دیناپارت کد ۰۸۷ مناسب برای پژو ۲۰۶ ۷۰,۰۰۰
هفتاد هزار تومان
پولی سر میل لنگ دیناپارت کد ۰۹۲ مناسب برای پژو ۴۰۵ ۱۲۰,۰۰۰
صد و بیست هزار تومان
پولی سر میل لنگ رنو ال ۹۰ – رنو ۴۴۴,۰۰۰
چهارصد و چهل و چهار هزار تومان
پولی سر میل لنگ مدل ۴۸۴J-1005070 مناسب برای ام وی ام X33 ۵۵۰,۰۰۰
پانصد و پنجاه هزار تومان
پولی سر میل لنگ مدل LFB479Q-1025013A مناسب برای خودروهای لیفان ۴۰۰,۰۰۰
چهارصد هزار تومان
پولی سر میل لنگ هانتر مدل ۴۶۰۸۶۱ مناسب برای سمند ملی EF7 ۴۴۴,۰۰۰
چهارصد و چهل و چهار هزار تومان
پولی سر میل لنگ هانتر مدل ۸۹۷۸۴۵ مناسب برای پژو ۴۰۵ و سمند و پارس ۹۲,۰۰۰
نود و دو هزار تومان
پولی سر میل لنگ هانتر کد ۴۲۰۲۵۷ مناسب برای پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و رانا ۱۲۰,۰۰۰
صد و بیست هزار تومان
پولی سر میل لنگ پاسیکو مدل P60 مناسب برای پژو ۴۰۵ ۴۰۰,۰۰۰
چهارصد هزار تومان
پولی سر میل لنگ پاسیکو مدل P61 مناسب برای پژو ۲۰۶ ۵۵۰,۰۰۰
پانصد و پنجاه هزار تومان
پولی سر میل لنگ پاسیکو مدل P65 مناسب برای پراید ۶۰,۰۰۰
شصت هزار تومان
پولی هرزگرد دینام فلزی رنو ال ۹۰ – اصلی ۶۰,۰۰۰
شصت هزار تومان
پولی هرزگرد دینام پلیمری رنو ال ۹۰ – اصلی ۳۴۰,۰۰۰
سیصد و چهل هزار تومان
پولی هرزگرد کولر دیناپارت کد۲۴۵ مناسب برای پراید ۵۵۰,۰۰۰
پانصد و پنجاه هزار تومان

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حسن می گوید

    سلام ببخشید این پولی‌هایی که یکم از فابریک کوچسکترن و برای فشار کمتر به موتور کمپرسور و میل لنگ و پمپ ساخته شدن ضرری ندارن؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.