آزمایش فنی MVM X22 در تهران+ معایب و مزایای ام وی ام ایکس ۲۲

0

همانطور که می دانید، شنبه ۲۷ آذر، شرکت مدیران خودرو کراس اوور جدیدی را در پاساژ کوروش تهران به معرض نمایش گذاشت. این خودرو چری تیگو ۳ ایکس (Chery Tiggo 3X) نام دارد که در واقع نسخه اسپرت از چری تیگو ۳ بوده و در ایران با نامِ ام وی ام ایکس ۲۲ (MVM X22) به فروش می رسد.طبق ادعای چری این خودرو با الهام گرفتن از از ام وی ام ایکس ۳۳ اس پایه ریزی شده است،در واقع هدف از طراحی این خودرو طیف خاصی از جوانان بوده که می خواهند با قیمتی مناسب و به صرفه خودرویی جوان پسند و به روز داشته باشند.

 آزمایش فنی MVM X22  اپشن MVM X22  بررسی ام و ام ایکس 22  تجربه رانندگی با ام وی ام ایکس 22  فضای داخلی ام وی ام ایکس 22  قیمت MVM X22  مشخصات MVM X22  مجله خودرو  معایب و مزایای ام وی ام X22

چری مدعی است توانسته روح و حس جوانی را به این خودرو بدمد.اگرچه هنوز این خودرو رسماً رونمایی نشده و قیمت آن تعیین نشده است، اما فرصتی یافتیم تا هر دو مدلِ دستی و اتوماتیک این کراس اوور چینی را در تهران آزمایش کنیم. با ما همراه باشید تا به بررسی این چینی تازه وارد بپردازیم:طراحی خارجیام وی ام ایکس ۲۲ را می توان یک خودروی جوان پسند دانست، خطوط روی درب کاپوت ساده و هماهنگ طراحی شده اند و نمای جلوی ایکس ۲۲ خشن و تهاجمی است. همچنین ارتفاع ایکس ۲۲ از سطح زمین ۱۸۶ میلی متر رسیده است، یعنی ۶ میلی متر بیشتر از رنو ساندرو استپ وی. در نگاه اول سقف خودرو شیشه ای به نظر می رسد، اما اینطور نیست و فقط رنگ سقف مشکی شده است.می توانید در جدول زیر ابعاد ایکس ۲۲ را با برخی خودروهای بازار مقایسه کنید:

ابعاد (میلی متر) ام وی ام ایکس ۲۲ لیفان ایکس ۵۰ رنو ساندرو استپ وی دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس
پژو ۲۰۰۸
رنو کپچر
طول ۴۲۰۰ ۴۱۰۰ ۴۰۲۴ ۴۳۵۱ ۴۱۵۲ ۴۱۲۲
عرض ۱۷۶۰ ۱۷۲۲ ۱۷۵۳ ۱۷۶۰ ۱۷۴۰ ۱۷۷۸
ارتفاع ۱۵۷۰ ۱۵۴۰ ۱۵۸۴ ۱۵۲۸ ۱۵۵۷ ۱۵۶۷
فاصله بین دو محور ۲۵۵۵ ۲۵۵۰ ۲۵۸۸ ۲۶۱۰ ۲۵۵۸ ۲۶۰۶
فاصله کف خودرو از سطح زمین ۱۸۶ ۲۰۸ ۱۸۰ ۱۷۵

آزمایش فنی MVM X22 اپشن MVM X22 بررسی ام و ام ایکس 22 تجربه رانندگی با ام وی ام ایکس 22 فضای داخلی ام وی ام ایکس 22 قیمت MVM X22 مشخصات MVM X22 مجله خودرو معایب و مزایای ام وی ام X22نوارِ افقی فلزی که روی درب صندوق عقب تعبیه شده و از طرفین در چراغ ها نیز امتداد پیدا کرده است، از اِلمان های برجسته در نمای عقب است. این خودرو از رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی بهره می برد که کمی نسبت به ابعاد خودرو کوچک به نظر می رسند، اما طرح زیبایی دارند. اگرچه از نظر قیمت با خودروهایی همچون رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ اختلاف زیادی دارد اما از نظر سایز و سگمنت خودرویی در رده این خودروهاست.

فضای داخلیمقایسه چانگان با ام وی ام مقایسه خودرو قیمت چانگان CS35 مشخصات چانگان CS35 قیمت ام وی ام X22 مشخصات ام وی ام X22 ام وی ام بهتره یا چانگان قیمت شاسی بلند چینی مجله خودرو راهنمای خرید خودرو

در فضای داخلی، سبک طراحی ایکس ۲۲ شبیه به مدل های جدید ام وی ام بوده و مانیتور لمسی ۸ اینچی در قسمت وسط داشبورد خودنمایی می کند. طرحِ داشبورد ساده، خلوت و هماهنگ است که استفاده از طرحِ فیبر کربن و نوار های نارنجی رنگ در قسمت هایی از داشبورد ظاهر آن را از سادگی بیش از حد بیرون آورده است. در صندلی ها و رودری ها نیز از ترکیب نارنجی و مشکی استفاده شده است. مورد دیگری که نظر شما را جلب خواهد کرد، طراحی پشت آمپر است که شبیه به پژو ۳۰۸ است، یعنی کیلومتر شمار و دورشمار در خلاف جهت یکدیگر می چرخند و این موضوع در ابتدا کمی گیج کننده است. بین کیلومترشمار و دورشمار یک صفحه نمایش TFT وجود دارد که اطلاعاتی همچون ساعت، مصرف سوخت، دمای موتور و میزان سوخت را نمایش می دهد. ایکس ۲۲ از آیینه های جانبی نسبتا بزرگی بهره می برد که باعث شده راننده دید خوبی نسبت به اطراف خودرو داشته باشد.از نظر فضای سرنشینان در جلو و عقب، ایکس ۲۲ وضعیت مناسبی داشته و از این نظر جای نگرانی نیست، فقط باید در نظر داشته باشید که فضای سرِ ردیف عقب برای افراد بلند قد چندان مناسب نبوده (به خصوص در قسمت وسط) و مماس شدن سر با پوشش سقف دور از انتظار نیست. صندلی های ایکس ۲۲ نه آنچنان خشک و بدفرم هستند و نه آنچنان راحت و ارگونومیک، بلکه می توان آنها را همانندِ کیفیت اجزای کابین، در حدِ قابل قبول ارزیابی کرد.فضای بار ایکس ۲۲ در حالت عادی ۴۲۰ لیتر اعلام شده است که ۵۰ لیتر از پژو ۴۰۵ کمتر است و در مجموع فضای مناسبی را در اختیارتان قرار می دهد. البته امکان خواباندن صندلی های عقب برای افزایش این فضا نیز وجود دارد.تجهیزات و امکاناتمی توانید لیست آپشن های دو مدلِ دستی و اتوماتیک ایکس ۲۲ را در جدول زیر مشاهده کنید:

تجهیزات ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک ام وی ام ایکس ۲۲ دستی
مانیتور ۸ اینچی لمسی دارد دارد
کروز کنترل دارد دارد
سیستم چند رسانه ای با قابلیت پخش MP3 و پورت USB به همراه ۴ بلندگو دارد دارد
بلوتوث دارد دارد
دکمه های کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان دارد دارد
تریم داخلی دو رنگِ مشکی و نارنجی دارد دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد
دوربین دید عقب دارد دارد
قابلیت نمایش محتویات موبایل روی صفحه نمایش ۸ اینچی (MirrorLink) دارد دارد
حالت اقتصادی برای کاهش مصرف سوخت (Eco Mode) دارد
کامپیوتر سفری دارد دارد
سانروف برقی دارد دارد
صندلی های چرمی دارد دارد
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی دارد دارد
تهویه مطبوع الکتریکی دارد دارد
تنظیم برقی آیینه های جانبی دارد دارد
شیشه بالابر برقی برای جلو و عقب دارد دارد
تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت دارد دارد

از نکات قابل توجه این است که لیست آپشن ها برای هر دو مدل دقیقاً یکسان است و مانند برخی خودرو ها شاهد حذف آپشن ها در مدل دستی نسبت به اتوماتیک نیستیم. یکی از امکانات جالب این خودرو، قابلیت اشتراک گذاری صفحه موبایل (MirrorLink) بر روی صفحه نمایش ۸ اینچی است که استفاده از برنامه های مسیریابی ماهواره ای، پخش موسیقی از طریق موبایل و نمایش دیگر اپلیکیشن های موبایل روی این صفحه نمایش را امکان پذیر کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت سیستم صوتی با ۴ بلندگو چندان تعریفی ندارد و نمی توانید خیلی روی آن حساب کنید. همچنین ایکس ۲۲ به سیستم تهویه اتوماتیک نیز مجهز نیست.

تجربه رانندگی

ایکس ۲۲ از یک موتور ۴ سیلندرِ ۱۶ سوپاپ بهره می برد که ۱.۵ لیتر حجم داشته و به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ (DVVT) مجهز است که باعث افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می شود. این کراس اوور چینی می تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۳۵ نیوتن متر در دور ۲۷۵۰ تولید کند.در مدل دستی، قدرت موتور از طریق گیربکس ۵ دنده به چرخ های جلو فرستاده می شود. اگرچه عملکرد خودرو با در نظر گرفتن حجم موتور و وزنِ ۱۲۱۵ کیلویی نسبتا قابل قبول است، اما با توجه به اینکه حداکثر گشتاور موتور در دور ۲۷۵۰ تولید می شود، کمی انتظار بیشتری از ایکس ۲۲ داشتیم. تعویض دنده به نرمی و بدون مشکل انجام می شود، اما کلاچ نسبت به خودروهایی همچون پژو ۲۰۶ و ۴۰۵ بیش از حد نرم بوده و عادت کردن به آن مستلزم زمان است.در مدل اتوماتیک، از گیربکس ۴ سرعته معمولی استفاده شده است و خبری از گیربکس ضریب پیوسته (CVT) نیست. اگرچه استفاده از گیربکس CVT می توانست به کاهش مصرف سوخت ایکس ۲۲ منجر شود، اما در عوض با کاهشِ لذت رانندگی و شتاب در شروع حرکت نیز همراه میشد.

سایت تخصصی خودرو سایت قیمت خودرو قیمت نیسان ماکسیما قیمت خودروهای دست دوم قیمت خودرو کار کرده قیمت خودروهای کارشناسی شده قیمت تویوتا یاریس قیمت هیوندای سوناتا قیمت خودروهای خارجی دست دوم بازار خرید و فروش خودرو

در هر حال، این گیربکس عملکرد رضایت بخشی داشته و خبری از ضربه هنگام تعویض دنده نیست. در مدل اتوماتیک، حالت اقتصادی (Eco Mode) نیز برای کاهش مصرف سوخت وجود دارد که با فعال کردنِ آن، گیربکس تمایل بیشتری به سبک کردن دنده ها داشته و در مجموع عملکرد خودرو به طور محسوسی افت پیدا می کند. در حالت عادی، می توان عملکرد مدل اتوماتیک را در حد قابل قبول توصیف کرد، اما اگر به دنبال رانندگی اسپرت و پرشتاب هستید، شاید مدل اتوماتیک نتواند رضایت شما را جلب کند و بهتر است مدل دستی را انتخاب کنید. البته اوضاع آنقدر هم بد نیست و حالت اسپرت برای افزایش سرعت تعویض دنده ها تعبیه شده است. نکته جالب در مورد این جعبه دنده خودکار این است که همانند خودروهای قدیمی، تعویض دنده به صورتِ دستی با علامت های “L” برای دنده یک و “۲” برای دنده دو مشخص شده است و مانند خودروهای امروزی علامت مثبت و منفی برای تعویض دستی وجود ندارد.یکی از موارد قابل توجه، مصرف سوخت این خودرو است که در سیکل ترکیبی برای نمونه اتوماتیک ۶.۱ و برای مدلِ دستی ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با این حساب، می توان حدس زد ایکس ۲۲ در بزرگراه حدود ۵ لیتر بنزین بسوزاند که رقم بسیار مناسبی محسوب می شود.ترمز این خودرو در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی ساده است که با بهره مندی از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، می توان به عملکرد آن اطمینان کرد. سیستم تعلیق ایکس ۲۲ سواری نسبتا نرمی را ارائه می دهد، اما باید در نظر داشته باشید که این خودرو برای رانندگی اسپرت ساخته نشده است و بهتر است هنگام عبور از پیچ های تند، جانب احتیاط را رعایت کنید.سخن آخر اینکه با در نظر گرفتن طراحی جوان پسند و  خوب ایکس ۲۲ در نمای خارجی و کابین به همراه آپشن های کاربردی آن، اگر قیمتِ آن رقابتی تعیین شود، می تواند خطری جدی برای هم رده هایش در بازار باشد. البته خدمات پس از فروش مناسب شرکت مدیران خودرو نیز از امتیازات این کراس اوور تازه وارد محسوب می شود.
جدول مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۲۲:

مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک ام وی ام ایکس ۲۲ دستی
کد موتور SQRD4G15B
حجم موتور (سی سی) ۱۴۹۷
تعداد سیلندر ۴
آرایش سیلندر ها خطی
تعداد سوپاپ ۱۶
مکانیزم سوپاپ سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ (DVVT)
جعبه دنده ۴ سرعته خودکار ۵ دنده دستی
محور انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) ۱۰۵ / ۶۰۰۰
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) ۱۳۵ / ۲۷۵۰
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۶۰ ۱۷۰
ظرفیت مخزن سوخت (لیتر) ۵۰
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۶.۱ ۵.۹
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی ساده
سیستم های ترمز ترمز ضد قفل (ABS) / توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل میله پیچشی
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۴۵ ۱۲۱۵
سایز لاستیک ۲۰۵/۵۵R16
تعداد کیسه هوا ۲ ۲
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.