پراید سوژه دست انداختن خودروی ایرانی در رسانه های خارجی شد

0

پراید سوژه دست انداختن خودروی ایرانی در رسانه های خارجی شد

فهرست مطالب

خودروی پراید که با نام فورد فستیوا (Ford Festiva) بین سال‌های ۲۰۰۲-۱۹۸۶ در آمریکای شمالی به فروش می‌رسید، همچنان در ایران تولید و به فروش می‌رسد.

چندین دهه است که صنعت خودروسازی ایران آیینه‌ای عجیب و غریب از صنعت خودروسازی جهان است. برای مثال، خودروی بیوک اسکای‌لارکس (Buick Skylarks) مدل ۱۹۷۷ تا سال ۱۹۸۸ در ایران تولید می‌شد یا خودروی هیلمن هانترز (Hillman Hunters) سال ۱۹۶۶، که در ایران با اسم پیکان آن را می‌شناسیم، تا مدتی پیش به تولید می‌رسید (نسخه‌ی وانت آن همچنان در حال تولید است). اولین نسل از پراید، که در حقیقت حاصل طراحی مزدا است، با نام مزدا ۱۲۱ و در دهه‌ی ۸۰ میلادی در اروپا به فروش رسید، سپس با نام فورد فستیوا در آمریکای شمالی عرضه شد و در نهایت با نام پراید توسط کیا تولید و راهی بازارها شد. در کمال تعجب، این خودرو همچنان توسط گروه خودروسازی سایپا در ایران به فروش می‌رسد.

در ویدیوی زیر شاهد یک تبلیغ دلگرم کننده از خودروی سایپا ۱۳۱ هستیم که در آن پدر خانواده در حالی که کراواتی به رنگ صورتی بسته است، از امکانات لوکسی همچون سیستم تهویه‌ی مطبوع و تنظیم درجه‌ی باد کولر خودروی خود لذت می‌برد. کولر این خودرو به حدی قوی است که همسر و فرزندان او عطسه می‌کنند! سپس توانایی سیستم ترمز سایپا ۱۳۱ در هنگام مواجهه با خطر خودنمایی می‌کند و راننده قهرمانانه خودروی خود را در فاصله‌ی کوتاهی از موانع موجود در راه متوقف می‌کند.

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا این ویدیوی تبلیغاتی را مشاهده نمایید:

دانلود

نظرات خود را درباره‌ی این ویدیوی تبلیغاتی با ما در میان بگذارید.

منبع autoweek
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.