تاثیر دلار بر افزایش ۱۲ درصدی قیمت لاستیک در بازار

0

تاثیر دلار بر افزایش ۱۲ درصدی قیمت لاستیک در بازار

فهرست مطالب

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن با اشاره به تداوم رکود و کاهش تقاضا در بازار تایر و روغن ، اظهار داشت : با کاهش تایرهای قاچاق ، شرایط برای تولیدکنندگان داخلی بهتر شده است.

داوود سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در راستای برنامه دولت برای ورود تایرهایی با برند معتبر ، این جریان خوشبختانه بر کاهش عرضه تایرهای قاچاق به بازار تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه با توجه به افزایش روغن های غیر استاندارد و دست دوم در بازار گفت : در ماههای اخیر عرضه روغن های تقلبی و تصفیه دوم در بازار افزایش یافت که عمدتا در مناطق حاشیه ای شهرها این اقدام صورت می گرفت که با پی گیری اتحادیه روند تولید و عرضه روغن های تقلبی به بازار کاهش یافته است.

وی تاکید کرد : روغن های تصفیه دوم از ترکیب روغن های سوخته با مقداری مواد اولیه تهیه می شود که متاسفانه در سطح شهرها بسیار زیاد شده بود که خوشبختانه با بازرسی های اتحادیه عرضه این نوع روغن ها با کاهش همراه شده است.

وی گفت : از ابتدای امسال با نظارت و کنترل هایی که صورت گرفته ، عرضه تایرهای دست دوم و قاچاق نیز به بازار کمتر گردیده است.

وی همچنین در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت لاستیک و روغن در بازار گفت : پیش بینی می شود با افزایش نرخ ارز ، قیمت لاستیک های وارداتی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی در بازار افزایش یابد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن با اشاره به اینکه با در حال حاضر ۳۵ تا ۴۰ درصد از نیاز بازار تایر در کشور توسط تایرهای وارداتی تامین می شود، افزود : نزدیک به ۶۵ درصد از نیاز بازار تایر در کشور از تولیدات داخلی است.

سعادتی تاکید کرد : از ابتدای امسال و در راستای موضوع اقتصاد مقاومتی ، خوشبختانه نظارت بر مرزها و ورود کالاهای وارداتی بیشتر شده است.

وی همچنین از تعطیلی ۲۰ درصدی در صنف تایر و وروغن خبر داد و گفت :هم اکنون اغلب اعضای اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک ، فیلتر و روغن به دلیل افزایش مالیات ، با مشکل جدی نقدینگی مواجه هستند و گاها ناگزیر به تعطیلی شدند چنانچه هم اکنون حدود ۲۰ درصد از فعالان در این صنف تعطیل نمودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.