احمد نعمت بخش:خودروسازان ایرانی باید رفتار با مشتری را یاد بگیرند

0

احمد نعمت بخش:خودروسازان ایرانی باید رفتار با مشتری را یاد بگیرند

فهرست مطالب

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران، به اختصار از اهداف خاص و برنامه های صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور در سه همایش قبلی صنعت خودرو سخن گفت.

وی ادامه داد: در همایش اول به دنبال معرفی صنعت خودرو بودیم که این مهم محقق شد و در همایش دوم اهداف و سیاست های صنعت خودرو را تدوین و اعلام کردیم و نتایج همایش سوم خودرو که بعد از توافقات ایران با جهان برپا شد به سرمایه گذاری در صنعت خودرو و تولید مشترک با خودروسازان برتر دنیا می انجامد که این امر موجب تولید و عرضه محصولات جدید رقابت پذیر به بازار خودرو خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: همایش سوم پس از برجام بود و طرف های خارجی مشارکت بسیار خوبی داشتند که نتیجه آن حضور برندهای معتبر جهان و آغاز مقدمات قرارداد شرکت های خودروسازی پژو، سیتروئن، رنو و بنز بود. بنابراین اهداف مورد نظر تا سطح زیادی محقق شد با این حال نمی توانیم ادعا کنم که ۱۰۰درصد به اهداف خود رسیده ایم.

وی افزود: در همایش های گذشته بالای ۷۰ درصد از اهداف محقق شد اما در هیچ کدام از این همایش ها خدمات پس از فروش که جزء دغدغه مردم است به خوبی دیده نشده بود. بنابراین تصمیم گرفتیم در همایش چهارم به صورت خاص به مشکل خدمات پس از فروش ورود کنیم.

نعمت بخش با اشاره به ضعف های خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی و وارداتی در کشور از ورود همایش چهارم صنعت خودرو که ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال برگزار می شود به این موضوع دفاع کرد و افزود: وقتی برند رنو تصمیم می گیرد خدمات پس از فروش محصولاتش را خود در دست بگیرد یعنی اینکه ضعف ها و نارضایتی مردم را به خوبی دیده و شنیده است و به دنبال ترمیم موارد فوق در محصولات و برند خود است.

وی در انتها خاطرنشان کرد: بیشتر نارضایتی مردم از خودروهای قدیمی است که فکر می کنم می توان با افزایش کیفیت خدمات پس از فروش در این خودروها، این نارضایتی را کاهش داد. بنابراین با مشورتی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت قرار شد همایش چهارم خودرو با موضوع فروش و خدمات پس از فروش برگزار شود تا بزرگان این صنعت با حضور در همایش بتوانند تجارب خود را به طرف های ایرانی منتقل کرده و نقاط ضعف ما را اصلاح کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.