افتتاح آزمایشی اولین جاده خورشیدی در فرانسه+تصاویر

0

افتتاح آزمایشی اولین جاده خورشیدی در فرانسه+تصاویر

French Minister for Ecology, Sustainable Development and Energy Segolene Royal attends the inauguration of a solar panel road in Tourouvre

جاده‌های خورشیدی چیزی شبیه به یک آینده علمی‌تخیلی هستند که شاید در آینده‌ای بسیار نزدیک بتوانیم از آنها استفاده کنیم؛ یک منبع انرژی پاک و پایان‌ناپذیر که مستقیماً به درون خودروهای الکتریکی بدون‌آلودگی‌مان پمپاژ می‌شود.
اولین قدم‌ها در این راه، مسیرهای آزمایشی با منبع انرژی خورشیدی هستند که آخرین آنها به نام وات‌وِی (Wattway) در فرانسه با هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیون یورو راه‌اندازی شده است. طول این جاده جدید که خودش انرژی تولید می‌کند، تنها یک کیلومتر است، امّا برای قرارگیری پنل‌هایی به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع کافی است. در طول دوره تست ۲ ساله این جاده خورشیدی، انتظار می‌رود که روزانه ۲ هزار وسیله نقلیه از آن استفاده کنند. همچنین این چالش نیز وجود دارد که شهری با جمعیت ۳۴۰۰ نفر که نزدیکی این جاده قرار گرفته، بتواند به میزان کافی از آن انرژی دریافت کند.

Inauguration 1er tronçon Wattway @Vendéespace @ Mouilleron-Le-Captif
سیگولن رویال (Segolene Royal) وزیر اکولوژی فرانسه، کسی است که با دستان خودش این جاده را افتتاح کرده است. «رویال» یک وزیر بسیار آینده‌نگر است و به‌تازگی با انتقاد از سیاست‌های محیط زیستی «ترامپ»، آنها را «کاملاً فاجعه‌بار» دانسته است. وی همچنین قبلاً در مورد ساخت EV به صورت مستقل در فرانسه صحبت کرده است.

۵ میلیون یورو و استفاده روزانه ۲ هزار وسیله نقلیه در طول ۲ سال دوره آزمایشی؛ اکنون باید دید که آیا این جاده خورشیدی می‌تواند انرژی لازم را برای روشنایی خیابانی در یک شهر کوچک ۳۴۰۰ نفری فراهم کند یا خیر؟ و اینکه این هزینه‌ها چقدر ارزشش را داشته است؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.