Motor Authority :ب‌ام‌و M۲ بهترین خودرو برای خرید در سال ۲۰۱۷

0

  Motor Authority :ب‌ام‌و M۲ بهترین خودرو برای خرید در سال ۲۰۱۷

فهرست مطالب

هرساله، نشریه Motor Authority بهترین، سریع‌ترین و لوکس‌ترین خودروهای موجود در دنیا را آزمایش می‌کند تا بهترین آن‌ها را به مردم معرفی کند.

bmw-m2-webdrive-415
امسال مدل‌های شگفت‌انگیز زیادی در بازار وجود داشتند. آکورا NSX بازگشته است، و همین‌طور آئودی R۸، و درنهایت ما این شانس را داشتیم که فورد فوکوس RS را خریداری کنیم.
کدام‌یک با توجه به بودجه شما می‌تواند بهترین انتخاب برایتان باشد؟

بهترین خودرو برای خرید در سال ۲۰۱۷ به انتخاب ما ب‌ام‌و M۲ است.

bmw-m2-webdrive-418
مدرکی است دال بر این‌که علیرغم شاسی بلندهای محبوب، مدل‌های پلاگین هیبریدی و مدل الکتریکی i۳، ب‌ام‌و می‌داند که چگونه باید یک خودروی ایده‌آل برای رانندگان قوی بسازد. خودرویی که التماس می‌کند تا آن را به چالش بکشید. خودرویی که مجبورتان می‌کند برای شنیدن صدای زیبای موتور شش سیلندر خطی‌اش تا حداکثر دور موتور با آن گاز بدهید.

bmw-m2-webdrive-416
کمپانی ب‌ام‌و مدل پایه سری ۲ خود را برای تولید M۲ در هر بخشی که به ذهنتان خطور می‌کند تغییر داده است، ولی مواردی که در بخش پرفورمنس این خودرو تأثیری ندارند در این خودرو خیلی دیده نمی‌شوند. از موارد قابل‌توجه می‌توان به عدم وجود آینه‌های M، سقف فیبر کربنی و صندلی‌های ویژه اشاره کرد. گلگیرهای برجسته، تایرهای پهن و چهار سر اگزوز همگی بدون نیاز به موارد ظاهری می‌توانند پیام این خودرو را به‌خوبی برسانند. داشبورد خودرو همانی است که در مدل‌های معمولی سری ۲ دیده‌ایم، ولی صندلی‌های اسپرت و دوخت ویژه آن‌ها مواردی هستند که نشان از پرفورمنس بودن این مدل دارند.

2016 BMW M2 turbocharged 3.0-liter inline-6 engine
یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری همراه با یک توربو دوقلو ۳۶۵ اسب بخار نیرو را در اختیار چرخ‌های عقب خودرو قرار می‌دهد که به تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت مجهز شده‌اند.

grem2
ب‌ام‌و یک گیربکس دو کلاچه نیز برای این خودرو ارائه کرده، ولی من اگر جای شما بودم آن را نادیده گرفته و از تعویض دنده با M۲ لذت می‌بردم.

bmw-m2-webdrive-426
پرفورمنس فوق‌العاده این خودرو چیزی است که باعث شده در این سگمنت M۲ سری بین سرها دربیاورد. M۲ با گیربکس دستی در ۴.۴ ثانیه و با گیربکس دو کلاچه در ۴.۲ ثانیه صفر تا صد را پر می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است، ولی دست‌یابی به چنین سرعتی نیز کار هر کسی نیست. مگر این‌که داخل پیست باشید.
دکمه استارت را فشار داده و دنده را در یک قرار دهید، و خواهید دید که M۲ چگونه آسفالت را گاز می‌زند! حرکت نمایید، توربوشارژرهای آن را گرم کنید و دور موتور آن را به ۷۰۰۰ دور در دقیقه برسانید، خواهید دید که چرا ب‌ام‌و بیشتر اعتبار خود را مدیون ساخت موتورهای فوق‌العاده خود است.

bmw-m2-webdrive-428
هندلینگ M۲ در خیابان و پیست تفاوت زیادی با هم دارد. این خودرو برای ارائه یک کیفیت سواری کم‌نظیر به‌هیچ‌وجه نیازی به کمک‌فنرهای گران‌قیمت سازگار شونده ندارد. فرمان آن عالی نیست، کمی سنگین می‌باشد و گیج می‌زند، ولی کاملاً مستقیم و قابل پیش‌بینی است. ترمزهای بزرگ این خودرو به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده هستند و عملکرد خوبی هم در جاده و هم در پیست دارند.

bmw-m2-webdrive-424
ساده بخواهیم بگوییم، M۲ مجموعه‌ای از کنترل‌های پرفورمنس گیج‌کننده ندارد. فشار یک دکمه سیستم فرمان، شتاب‌گیری و کنترل پایداری را در حالت‌های کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس تغییر می‌دهد. هرچقدر که در بین این حالت‌ها بالاتر می‌روید رانندگی با خودرو لذت‌بخش‌تر می‌شود.

2016 BMW M2
اگرچه این خودرو صندوق‌عقب بزرگی دارد، ولی صندلی‌های عقب خیلی جادار نیستند. آپشن‌های زیادی نیز برای این خودرو وجود ندارند. ولی تمامی این‌ها مواردی جزئی می‌باشند.

2016 BMW M2
قیمت‌گذاری M۲ از ۵۲ هزار دلار آغاز می‌شود، و با این قیمت مواردی مثل نویگیشن، کنترلر iDrive ب‌ام‌و، کروز کنترل سازگار شونده و سیستم هشدار تصادف از جلو به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند. یک پکیج ۱۴۰۰ دلاری مواردی مانند دوربین دید عقب، شارژ تلفن همراه بی‌سیم، هات اسپات وای‌فای و دستیار پارک عقب را به خودرو اضافه می‌کند.

2016 BMW M2
ب‌ام‌و در چند سال اخیر خودروهای پرزرق‌وبرقی مانند i۸ و سری ۷ را تولید کرده است. آن‌ها خودروهای خوبی هستند، ولی M۲ یک خودروی پرزرق‌وبرق نیست. M۲ سخت در تلاش است تا در عین ارائه پرفورمنس قوی سادگی خود را حفظ کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.