بررسی لکسوس NX200 T مدل ۲۰۱۷ در ایران+قیمت ومشخصات

0

بررسی لکسوس NX200 T مدل ۲۰۱۷ در ایران+قیمت ومشخصات

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای لکسوس NX200 T مدل 2017

تماشای ریسک یک کمپانی در زمینه های جدید جالب است ؛ مانند شروع تولید شاسی بلندهای کوچک NX توسط لکسوس . با داشتن بخش‌های عمده ی مشترکی با تویوتا RAV4 ، لکسوس NX ، هم در تیپ معمولی ، و هم با موتور NX300h هیبرید یا مدل NX200t کم مصرف ، اولین لکسوس توربو شارژ ، وارد بازار شد . حال می خواهیم بدانیم جای NX در کلاس خودروهای لوکسی که امروزه شامل Audi Q3 ، BMW X1 و Mercedes-Benz GLA می شود ، کجاست ؟

ما مشتاقانه منتظر این هستیم که ببینیم که این توربوشارژ دو موتوره ۲ لیتری چهار سیلندری چگونه می‌تواند رقبایش را تحریک کند . در این خودرو از دو انژکتور در هر سیلندر و از یک اگزوز چهار به دو ستفاده می‌کند که برای کاهش افت سرعت استفاده می‌شود و به انتقال خودکار نیرو توسط دنده شش سرعته جدید کمک می‌کند . تیپ F Sport  سیستم فرمانی با عملکرد بالا را ارائه می‌دهد و تعلیق با تنظیم اسپورت باعث ارتقا کیفیت هندلینگ NX در سطح عملکرد رقبای لکسوس مثل Audi Q5 ، BMW X3 می‌شود .

لکسوس NX200 T

اعدادی که ما از طی ارزیابی به دست آوردیم دقیقا ما را تهییج نمی‌کند ، شتاب NX از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت طی ۶.۹ ثانیه صورت می‌گیرد.  ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در آخرین تست بیشتر از BMW X1 xDrive28i و از X3 با همان موتور هم عقب است . علی‌رغم سعی لکسوس برای کاهش این نقص ، اما همچنان پابرجاست .

نکته مثبت در دنده این ماشین این است که ، در دنده چهار خودرو کاملاً بی صداست ، حتی بیشتر از نوع هیبریدی که دو دسی‌بل در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت مصرف می‌کند . سیستم فعال کنترل صدا را در حالت اسپورت فعال کنید در این صورت داخل ماشین با صدای خوش‌آیند بلندی پر می‌شود ؛ البته اگر از نظر فنی ایرادی نباشد .

در پیچ جاده NX200t دور مناسبی می گیرد ، چرخاندن چرخ‌ها و پایداری در سرعت بالا در نوع F Sport ـ تعلیق کننده‌های خاص ـ هنگام رانندگی معمولی حس خوبی دارد . اما اگر کمی بیشتر گاز دهید به سمت نافرمانی می‌رود . وقتی که ۵۹ درصد وزن یک کراس اور روی چرخ‌های جلو می نشیند ، توانایی های زیادی خواهد داشت . حتی در حالت AWD و لاستیک های تابستانی ، وزن متوسط جلوی ماشین با فشار با گرفتن ترمز سر می‌خورد .

لکسوس NX200 T

هر چه می خواهید در رابطه با ظاهر لکسوس بگویید ولی قطعا به دلیل شجاعتش امتیاز می‌گیرد . نوع F Sport مشکی شیشه دودی شبکه‌ای ، چراغ هایی با نور پراکنده ( همه LED ها ) ، سپر مشکی و چراغ‌های عقب ، آینه‌های مشکی و چرخ ۱۸ اینچی موافقان و مخالفان بسیاری را کسب کرده است . نظرها بسیار متفاوت است اما بسیاری از ما موافقیم که بدنه بهتر شکل داده شده است و F Sport بهتر از NX200t استاندارد به نظر می‌آید. در واقع این از آن ماشین‌هایی است که بدنه ای عالی با قیافه ای خوب دارد .

همانند قسمت خارجی ماشین ، قسمت داخلی آن کمی شلوغ ، تاثیر گذار و در عین حال جمع و جور است . لکسوس را در نوع F Sport با صندلی‌های جلو عالی ، پدال‌های آلومینیومی و فرمانی با قابلیت تنظیم بالا و قطر کم که احساسی فوق العاده به راننده می‌دهد ، می توان یافت . دیگر عناصر موجود در F Sport شامل قیافه عقربه ها ، صفحه ضد خراش و ترکیب زیبای در و داشبورد است .

کابین لکسوس NX200 T

با این ابعاد کم ، هیچ چیزی از دسترس راننده خارج نیست . صندوق مرکزی به سمت سرنشینان است و قفسه‌ای درست کرده که شبیه به صفحه نمایشی ایستاده واقع در BMW است و کنترل HVAC در دسترس قرار داده شده است . کنترل اطلاعات در ارزیابی یادآور خوبی از کنترل کننده لمسی از راه دور لکسوس بود (شامل بسته هدایت گر ۲۱۴۰ دلاری ) ، که با پد لمسی هپتیک و استراحت دست ارگونامیک در کنسول تکمیل شده است . جهت خواباندن صندلی ، برگردان به صورتی است که هیچ جای اضافی باقی نمی ماند به ویژه برای سرنشینان جلو و به این صورت به نظر می‌آید که همه چیز در اطرافشان فشرده است . راننده ای با هیکل متوسط در اتاق این خودرو راحت است ، اگرچه سقفش کوتاه و بدنه آن نیز برای افرادی با جثه درشت بیش از حد نقلی است .

مشخصات فنی لکسوس NX200 T :
۴ سیلندر – ۲۰۰۰ سی سی توربو – ۱۶ سوپاپ – ۶ دنده اتوماتیک – ۲۳۵ اسب بخار

لکسوس NX200 T مدل 2017

تجهیزات و امکانات رفاهی لکسوس NX200 T :
سقف پاناروما – ۴ رادار ( جلو اکتیو – بین خطوط – عقب – نقطه کور) – ایربگ ها ی کامل و زانویی – هدآپ – پنج دوربین – دوربین ۳۶۰ درجه – مانیتور بزرگ – نویگیشن – صندوق برقی – صتدلی های جلو و عقب برقی – حافظه صندلی- سه گرمکن – دو سردکن – کی لس – اتوهلد – لامپ زنون – شیشه شور – دی لایت – سنسور پارک – دوربین عقب – موس تاچ – ساب ووفر جلو و عقب – کولر دوبل دیجیتال – رینگ ۱۸ آلومینیومی – آینه تاشو برقی – روف ریل – آینه فوتوکرومیک – سنسور باران – ترمز برقی – حالت اسپورت کامفورت – ESP- EV-Eco – کروز کنترل – بلوتوث

نام خودرو لکسوس NX200 کلاس خودرو شاسی بلند
گیربکس ۶ دنده اتوماتیک محور محرک دیفرانسیل تمام چرخ متحرک
تعداد سیلندر/سوپاپ ۴ سیلندر/۱۶ حجم موتور (سی سی) ۱۹۹۸
قدرت (اسب بخار) ۲۳۵ حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۰۰
شتاب صفر تا صد (ثانیه) ۶.۹ طول × عرض × ارتفاع ۴۶۳۰ × ۱۸۷۵ × ۱۶۳۰
وزن خالص ( کیلوگرم) ۱۸۲۴ مصرف شهری (لیتردر صد کیلومتر) ۱۰.۷
حجم مخزن سوخت (لیتر) ۶۰ مصرف جاده ای (لیتر در صد کیلوکتر) ۸.۷
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.