کمیسیون اروپا استفاده از تجهیزات ایمنی در خودروها را الزامی کرد

0

کمیسیون اروپا استفاده از تجهیزات ایمنی در خودروها را الزامی کرد

فهرست مطالب

به دنبال کمتر شدن نرخ کاهش تلفات در جاده‌های قاره‌ی اروپا، کمیسیون اروپا تصمیم بر آن دارد تا به‌کارگیری تجهیزات ایمنی در خودروها را الزامی کند.

کمیسیون اروپا به دنبال اجباری کردن استفاده از تجهیزات ایمنی متعدد در خودروها

کمیسیون اروپا با هدف کاهش تلفات ناشی از تصادفات به کمتر از ۱۵ هزار نفر در سال، تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰، به‌کارگیری ۱۹ فناوری ایمنی در خودروها را اجباری کند.

سامانه‌های ترمز اضطراری خودکار و هشدار خروج از خطوط مسیر، در اولویت این فناوری‌های اجباری قرار دارند تا با پیشگیری از وقوع تصادفات، میزان ایمنی خودروها را افزایش دهند. در حال حاضر طبق قوانین قاره‌ی اروپا، به‌کارگیری این دو سامانه در اتوبوس‌ها و تریلر‌ها اجباری است.

تعداد کشته‌شدگان ناشی از تصادفات در سال ۲۰۱۵ در قاره‌ی اروپا برابر ۲۶,۱۲۰ نفر بود که نسبت به سال ۲۰۰۹ (۳۵,۳۶۰ نفر) و سال ۱۹۹۰ (۷۶,۶۵۰ نفر) کاهش قابل‌توجهی داشت؛ با این وجود، نرخ این روند کاهشی رو به کم شدن است. این موضوع اتحادیه‌ی اروپا را بر آن داشته است تا فعالیت‌های بیشتری در زمینه‌ی اجباری کردن به‌کارگیری فناوری‌های ایمنی داشته باشد.

 بنا بر گزارش‌های اخیر، خودروهای SUV به دلیل مرتفع‌تر بودن مرکز جرم، وزن بالاتر و طراحی‌ مستحکم‌تر در اولویت بالاتری قرار دارند.

این کمیسیون استفاده‌ از چراغ‌های ترمز را نیز پیشنهاد کرده است. این چراغ‌ها در هنگام ترمز اضطراری با چشمک‌های سریع، توجه و نظر رانندگان اطراف را جلب می‌کنند. علاوه‌ بر‌ این، این کمیسیون قصد دارد استفاده از سامانه‌های کنترل سرعت تطبیقی، رانندگی بین خطوط و هشدار خواب‌آلودگی و حواس‌پرتی راننده را تا پنج سال آتی اجباری کند. این اولین باری است که از سامانه‌های خودکار، به‌عنوان تجهیزات اجباری استفاده می‌شود و برای بسیاری از افراد اولین گام برای تجربه‌ی فناوری‌های خودران است.

همچنین برای رانندگان و سرنشینان حساس و آسیب‌پذیر، مانند کودکان و سالمندان و دوچرخه‌سواران، تمهیدات ایمنی مشخصی در نظر گرفته شده است. این تمهیدات برای دوچرخه‌سواران در شهر لندن و با ممنوعیت تردد تریلرها و کامیون‌ها با نقاط کور گسترده، در حال اجرا است.

منبع autocar
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.