معرفی ۹ خودروی مفهومی برتر در سال ۲۰۱۶

0

معرفی ۹ خودروی مفهومی برتر در سال ۲۰۱۶

فهرست مطالب

از زمانی که بیوک برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ میلادی، با رونمایی از مدل مفهومی Y-job، ژانر خودروهای مفهومی را خلق کرد، مردم علاقه‌ی زیادی به تماشای مدل‌های آینده‌ی خودروها نشان داده‌اند. خواه این مدل‌ها تنها تمرینی برای طراحی باشند یا یک پیش‌نمایش از مدل اصلی تولیدی یا حتی یک طرح دیوانه‌وار که به تولید انبوه نخواهد رسید؛ هدف و معنای وجودی مدل‌های مفهومی این است که شما را برای لحظه‌ای متوقف کنند تا به آن‌ها خیره شوید و احتمالا برای مدتی به فکر فرو روید. امسال نیز دنیای خودرو پر بود از طرح‌های مفهومی ارائه‌شده توسط کمپانی‌های مختلف؛ از این‌رو به بهانه‌ی سپری کردن آخرین روزهای سال ۲۰۱۶ میلادی، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به مرور ۹ خودروی مفهومی برتر که در سال جاری میلادی معرفی شدند، بپردازیم.

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace ثابت کرد کپسول‌ها، آینده‌ی حمل‌ونقل‌های الکتریکی نخواهند بود و اگر جگوار با همین روند پیش برود، سبک طراحی خود را در آینده حفظ خواهد کرد. اگرچه شاید طراحی I-Pace به زیبایی مدل‌های مفهومی دیگر خودروسازان نباشد؛ اما جگوار در این مدل مفهومی به‌طور متعادلی از فلسفه‌ی طراحی کنونی خود در کنار المان‌های آینده‌نگرانه استفاده کرده است تا نظرها را به‌سوی خود جلب کند. در کنار این طراحی، ویژگی‌های فنی نظیر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴ ثانیه‌ای و شعاع حرکتی ۳۵۰ کیلومتری، جذابیت بیشتری به این طرح مفهومی می‌بخشند.

جیپ Wrangler Trailcat

جیپ Wrangler trailcat

هرساله جیپ در قالب مدل‌های مفهومی با نام Easter Jeep Safari، چندین هدیه برای هواداران خود عرضه می‌کند و امسال نیز بعضی از بهترین مدل‌های مفهومی خود را معرفی کرد. در میان تمام مدل‌های معرفی‌شده، Wrangler Trailcat را می‌توان به‌عنوان سرآمد مدل‌های مفهومی امسال برگزید. جیپی را تصور کنید که به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷۰۷ اسب بخاری هلکت مجهز شده و بدنه‌ی آن به‌قدری کشیده شده است تا بتواند پیشرانه‌ی غول‌پیکر هلکت را در خود جای دهد. این مدل مفهومی به یک جعبه‌دنده‌ی دستی برای پیمودن مسیرهای ناهموار مجهز شده است؛ فضای داخلی آن دست‌خوش تغییرات منحصربه‌فردی بوده است و از همه مهم‌تر، غرشی باشکوه تولید می‌کند.

بی‌ام‌و ۲۰۰۲ Hommage

بی‌ام‌و 2002 Hommage

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که عاشق بی‌ام‌و M2 نباشد؛ مدلی که در حال حاضر پرفروش‌ترین محصول بی‌ام‌و است. برای بزرگداشت مدل ۲۰۰۲ توربو، یک بدنه‌ی فوق‌العاده که با طراحی گرافیکی شرکت obruT تولید شده است، روی آن قرار دهید تا بیش از پیش عاشق این خودروی خاطره‌انگیز شوید. از میان تمام مدل‌های مفهومی Hommage، مدل ۲۰۰۲ Hommage در انجام رسالت خود یعنی پیوند نسل گذشته با نسل جدید موفق‌تر بوده است. پس از معرفی شدن این مدل، نسخه‌ی Turbomeister آن نیز رونمایی شد که البته ما نسخه‌ی آبی و نقره‌ای اولیه را ترجیح می‌دهیم.

ویژن مرسدس-میباخ ۶

ویژن مرسدس-میباخ 6

مدل مفهومی میباخ کوپه با طول ۵.۵ متر، برنده‌ی جایزه‌ی درازترین خودروی مفهومی سال شده است. برای روشن‌تر شدن طول این خودرو، بد نیست بدانید طول آن تقریبا برابر طول شورولت Suburban است؛ با این تفاوت که میباخ جدید یک خودروی دونفره است. بیشتر طول این خودرو را کاپوت آن تشکیل می‌دهد، بعد از آن درهای گالوینگ و در آخر قسمت عقبی خودرو که تا حدودی شبیه قایق است، طول ۵.۵ متری آن را تشکیل می‌دهند. این طرح مفهومی از یک پیشرانه‌ی الکتریکی با قدرت ۷۳۸ اسب بخار بهره می‌برد و اطلاعات مورد نیاز راننده، روی شیشه‌ی جلوی این خودرو نمایش داده می‌شود. صندلی‌های مدل مفهومی میباخ کوپه، نوع پوشش شما را تشخیص می‌دهند و بر این اساس تنظیمات خودرو را تغییر می‌دهند تا هماهنگ با استایل شما باشد.

بیوک Avista

بیوک Avista

در سال ۲۰۱۵ میلادی، بیوک با معرفی مدل مفهومی Avenir نظر همگان را به‌سوی خود جلب کرد و امسال نیز با رونمایی از مدل مفهومی Avista که همانند Avenir یک خودروی دیفرانسیل‌عقب زیبا و بزرگ است، ما را حیرت‌زده کرد. نکات نویدبخش زیادی در این خودرو نهفته است؛ Avista یک کوپه‌ی لوکس است که از پلتفرم کامارو استفاده می‌کند و شاید بتواند دوران شکوه بیوک را بازگرداند. از آنجا که بیوک از طراحی Avenir برای تولید مدل LaCrosse دیفرانسیل‌جلو استفاده کرد، مطمئن نیستیم این خودرو را به تولید انبوه برساند؛ اما امیدواریم اتفاقی که برای Avenir افتاد، برای این خودروی زیبا تکرار نشود.

مرسدس بنز Sprinter Extreme

مرسدس بنز Sprinter Extreme

این کامیون کوچک در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی شد و به‌نوعی به نمایشگاه کسل‌کننده‌ی امسال، جانی دوباره بخشید. همه‌چیز در مورد این خودروی مرسدس بنز بسیار ساده است؛ از فرم اگزوز آن گرفته تا تعداد زیاد چراغ‌های آن، همگی در کمال سادگی طراحی شده‌اند.

 جنسیس نیویورک

 جنسیس نیویورک

بر خلاف نام نه‌چندان جذاب آن، مدل مفهومی جنسیس نیویورک که در سه سایز مختلف طراحی شده است، نویدبخش طراحی‌‌های جدید است. برخلاف جنسیس G80 و G90 که بیشتر طراحی خود را از هیوندای جنسیس و Equus به عاریت گرفته‌اند و ظاهری موقر دارند، در طراحی این سدان کوچک‌تر، ریسک‌هایی شده است. جلوپنجره‌ی این خودرو بسیار چشم‌نواز است و در بدنه‌ی آن از فرم‌های مختلفی به کار برده شده است (حتی طراحی اطراف پنجره‌ها نیز تغییر کرده است) و امیدواریم همه‌ی این مشخصات طراحی در نسخه‌ای که احتمالا تا سال آینده به تولید می‌رسد، حفظ شود.

تویوتا Setsuna

تویوتا Setsuna

اکثر قطعات این خودرو از چوب ساخته شده است؛ در ساخت آن از چوب درختانی چون سدر، توس و آزاد استفاده شده است که باعث می‌شود در اولین نگاه مجذوب آن شوید. این خودرو به این منظور طراحی شده است تا وابسته به زمان نباشد و مانند یک دارایی خانوادگی نسل به نسل به ارث برسد و برای تأکید بر این جنبه از طراحی خودرو، روی داشبورد آن ساعتی قرار دارد که تعداد سال‌ها و روزهای سپری‌شده از عمر خودرو را نشان می‌دهد. بدنه‌ی آن از چوب ساخته‌ شده است تا بتواند حس مبلمان را القا کند و در ساخت آن از تکنیک‌های ژاپنی برای محکم کردن اجزا در کنار هم بدون استفاده از پیچ و میخ استفاده شده است. قسمت‌های خارجی این خودرو قابل جدا شدن و تعویض‌پذیر هستند. خاص و متفاوت بودن دو صفتی هستند که در هر مدل مفهومی جستجو می‌شوند و با اطمینان می‌توان گفت تویوتا Setsunaa هر دو صفت را دارا است.

رنو Trezor

رنو Trezor

رنو Trezor خاص‌ترین و عجیب‌ترین مدل مفهومی معرفی‌شده در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ بود که پیوندی با حقیقت نداشت. مشخصات پیشرانه‌ی این خودرو منتشر نشده است و البته دانستن جزئیات آن برای ما اهمیت چندانی ندارد. دیوانه‌وارترین ویژگی این خودرو را می‌توان نحوه‌ی سوارشدن به آن دانست؛ برای این منظور، نیمه‌ی فوقانی این خودرو بالا می‌رود، سپس از کناره‌های خودرو بالا می‌روید و سوار بر این خودروی فوق‌العاده می‌شوید.

منبع :autoblog
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.