نیسان ایکس تریل جدید ترین شاسی بلند در ایران+قیمت ومشخصات

0

نیسان ایکس تریل جدید ترین شاسی بلند در ایران+قیمت ومشخصات

فهرست مطالب

نیسان ایکس تریل جدید ترین شاسی بلند بازار ایران

 نیسان ایکس‌تریل (X-Trail) شاسی بلند، جدید‌ترین محصول رده‌ی خودروهای خانوادگی بازار ایران با قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است.

حضور نیسان در ایران به‌خصوص با عرضه‌ی ماکسیما، ذهنیت مثبتی برای خریداران به همراه داشته است. حال این بار نیسان به واسطه‌ی شرکت جهان نوین آریا، مجدد در بازار ایران حضور یافته است و البته اکنون خودروهای این برند به کشور وارد می‌شوند و خبری از تولید آن‌ها نیست. نیسان ایکس‌تریل پس از جوک، دومین محصول نیسان است که به‌زودی توسط نماینده‌ی رسمی آن در ایران، عرضه می‌شود.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

نیسان در سال ۲۰۰۰ نسل اول کراس‌اوور ایکس‌تریل را معرفی کرد. این خودرو در آن زمان برای کسب سهمی از بازار نه‌چندان قابل توجه اما رو به رشد کراس‌اوور‌های شهری، عرضه شده بود. ایکس تریل در نسل سوم و فعلی خود در سال ۲۰۱۳ و پس از عرضه‌ی قشقایی، با افزایش اندازه روبرو شد و از کراس‌اوور‌های کامپکت به شاسی‌بلند سایز متوسط تغییر کرد.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

ایکس تریل از پلتفرم CMF رنو-نیسان بهره می‌برد که خودروهای دیگری اعم از نیسان قشقایی و رنو کولئوس نیز از این پلتفرم استفاده می‌کنند. نیسان، شاسی بلند ایکس‌تریل را با نام روگ (Rogue) در بازار ایالات متحده به فروش می‌رساند.

نیسان در توسعه‌ی ایکس‌تریل، سواری و امکانات مناسب برای خانواده‌ها را در اولویت خود قرار داده است. فضای مناسب سرنشینان، امکانات رفاهی مناسب، پیشرانه‌ی کم‌مصرف و برخورداری از جدید‌ترین سیستم‌های ایمنی، بخشی از تدابیر نیسان برای جذاب جلوه داده ایکس‌تریل برای خانواده‌ها است.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

بازار خودروی ایران نیز مانند سایر نقاط جهان، تب بالایی برای خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور‌ها دارد. این موضوع باعث شده است انواع و اقسام این دسته از خودروها با برند‌های مختلف وارد کشور شوند. اکنون نیسان وظیفه‌ی سنگینی برای رقابت در این بخش از بازار دارد؛ بخشی که مدت‌ها میزبان رقبای قدرتمند و محبوبی اعم از هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و میتسوبیشی اوت‌لندر است. نیسان ایکس‌تریل با توجه به قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی خود در زمان عرضه، علاوه بر خودروهای مذکور، باید به رقابت با تویوتا RAV4 و هوندا CR-V نیز بپردازد. البته لازم به ذکر است که RAV4 و CR-V در کلاس بدنه‌ی کوچک‌تری نسبت به ایکس‌تریل قرار دارند. با این حال در عموم بررسی‌های کارشناسان، جزو بهترین خودروهای جهان در کلاس خود هستند.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

نیسان ایکس تریل در بازار‌های جهانی با دو پیشرانه‌ی ۲ و ۲.۵ لیتری عرضه می‌شود که به ترتیب توانایی تولید ۱۴۳ و ۱۷۰ اسب بخار توان دارند. جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و خودکار با ضرایب دنده‌ی پیوسته (CVT) وظیفه‌ی انتقال توان را بر عهده دارند. با توجه به رقبای حاضر در این کلاس در بازار کشور، شاهد حضور نسخه‌ی ۲.۵ لیتری مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار این خودرو خواهیم بود. ایکس‌تریل به واسطه‌ی این ترکیب، توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹.۵ ثانیه دارد.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

با این که خودروساز‌های ژاپنی و در رأس آن‌ها نیسان، میتسوبیشی و سوبارو تلاش زیادی برای توسعه‌ی جعبه‌دنده‌های CVT‌ کرده‌اند که البته پیشرفت‌های قابل توجهی را نسبت به نمونه‌های پیشین تجربه کرده‌اند. مصرف سوخت بهینه و پایین‌تر این شاسی‌بلند در قیاس با رقبای آن، مرهون همین بخش از خودرو است.

همچنین لازم به ذکر است که نیسان ایکس‌تریل به واسطه‌ی تجهیز به سیستم چهارچرخ محرک، توانایی عبور از مسیر‌های ناهموار و آفرود نیز دارد. البته همانند سایر خودروهای موجود در این کلاس، از ایکس‌تریل هم نباید توقع توانایی‌های آفرود زیادی را همانند خودروهای مخصوص این کاربرد را داشت.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

نیسان ایکس‌تریل در بخش بدنه، از طراحی محافظه‌کارانه‌ای برخوردار است. همان‌طور که پیش‌تر به بازار هدف این خودرو اشاره کردیم؛ نیسان طراحی ساده‌ای برای این شاسی‌بلند برگزیده است و بیشتر بر بخش کیفیت سواری تمرکز کرده است.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

در دفاع از ایکس‌تریل باید عنوان کرد که این خودرو در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است و نسل جدید آن قطعا تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت؛ زیرا نیسان به‌خصوص در سال‌های اخیر، طراحی‌های جذاب و منحصر به فردی در خودروهای خود ارائه کرده است. جلوپنجره‌ی V شکل کرومی و خطوط و منحنی‌های حجیم و عضلانی بدنه، بخشی از المان‌های نمای ظاهری ایکس‌تریل هستند.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

چراغ‌های عقب خودرو که نسل پیشین لکسوس RX را تداعی می‌کنند؛ در سطح بالایی نسبت به زمین قرار گرفته‌اند و بدین ترتیب حس خودرویی توانمند برای عبور از مسیر‌های ناهموار را به بیننده القا می‌کنند.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

بر خلاف نمای خارجی، ایکس‌تریل در بخش فضای داخلی خود طراحی جذاب‌تری دارد. فضای جادار و صندلی‌های نرم نیز برای ارائه‌ی تجربه‌ی سفر راحت، تعبیه شده‌اند. از تغییرات مدل ۲۰۱۷ ایکس‌تریل، می‌توان به استفاده از مواد عایق صدای جدید در کف خودرو و ضخیم کردن برخی از شیشه‌ها برای ایجاد فضایی آرام‌تر اشاره کرد.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

نیسان ایکس‌تریل از آپشن‌های متعددی اعم از دوربین ۳۶۰ درجه دید اطراف، گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان، سیستم چندرسانه‌ای مجهز به نمایشگر ۷ اینچی (فاقد کارپلی و اندروید اتو) و ریموت هوشمند بهره می‌برد. شاسی‌بلند سایز متوسط نیسان از ۵ ستاره‌ی ایمنی بهره می‌برد و در بخش تجهیزات ایمنی، امکان سفارش خودرو با ۶ عدد ایربگ در کنار سیستم‌های پیشرفته‌ی هشدار نقاط کور، شناسایی اجسام متحرک، شناسایی تابلو و علامت‌های کنار جاده و هشدار حرکت بین خطوط نیز فراهم است. البته دسترسی به تمامی موارد بالا به سیاست‌های نماینده‌ی رسمی نیسان و نوع خودروهای واردشده، وابسته است.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

نیسان ایکس‌تریل شاسی‌بلند جادار، کم‌مصرف و راحتی است که برای بسیاری از خانواده‌ها خودرویی ایده‌آل خواهد بود. اما نباید فراموش کرد که وجود رقبای توانمند آسیایی این خودرو باعث شده است نقاط ضعف آن اعم از طراحی بدنه‌ی محافظه‌کارانه، بیشتر به چشم بیاید.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

مشخصات فنی

پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم ۲.۵ لیتر
حداکثر توان (گشتاور) ۱۷۰ اسب بخار (۲۲۶ نیوتن‌متر)
جعبه دنده خودکار با ضرایب پیوسته (CVT)
شتاب ۱۰۰-۰ کیلومتر بر ساعت ۹.۵ ثانیه
ابعاد ۱۷۱۰×۱۸۲۰×۴۶۴۰
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم
میزان مصرف سوخت ۸.۳ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر
ظرفیت باک ۶۰ لیتر
نوع سیستم فرمان برقی- دنده شانه‌ای
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون با دمپر‌های گازی
سیستم تعلیق عقب چنداتصاله با دمپرهای گازی
امکانات رفاهی استاندارد کامپیوتر سفری، دوربین دید عقب، کروز کنترل، غربیلک فرمان با کلید‌های چندمنظوره، اتصال موبایل به سیستم صوتی
امکانات رانندگی استاندارد ABS، ESP، EBD، سیستم کنترل خودرو در شیب، سیستم کنترل تراکشن
امکانات ایمنی استاندارد دو ایربگ جلو، ایربگ جانبی، پیش‌کشنده کمربند‌ها، ایربگ پرده‌ای
سیستم‌ ضد سرقت ایموبلایزر، ریموت مرکزی
گارانتی حداقل ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر
قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان

اگر ایکس‌تریل با قیمت رقابتی وارد بازار شود، می‌توان فروش مناسب آن را پیش‌بینی کرد. در غیر این صورت شکست رقبایی که سال‌ها در بازار ایران فعال هستند و اکنون هرکدام از آن‌ها سهم زیادی از آن را در اختیار دارند، برای ایکس‌تریل امری بسیار دشوار خواهد بود.

نیسان ایکس تریل / nissan x-trail

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.