به عمل کار براید به سخرانی نیست

0

به عمل کار براید به سخرانی نیست

فهرست مطالب

ezpm3i2xaaytyxnanlam.jpg

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی که بارها اعلام کرده برای ثبت نقل و انتقالات معاملات خودرو نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست، خلاف اظهاراتش عمل کرده و خودرویی که از شهرداری کمالشهر را خریده، در دفتر اسناد رسمی ثبت کرده است.

با وجود آنکه راهور ناجا بارها از طریق رسانه‌های مختلف دیداری، شنیداری، مکتوب و دیجیتال اعلام کرده برای ثبت نقل و انتقالات معاملات خودرو نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست و برگه سبز صادر شده در مراکز شماره‌گذاری در حکم سند مالکیت است اما برای ثبت نقل و انتقال خودروهای مربوط به خود، به دفاتر اسناد رسمی مراجعه می‌کند.

بر اساس این گزارش و بر اساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد، روز هشتم دی ماه سال ۹۵ در یکی از دفاتر اسناد رسمی کرج سند یک دستگاه سمند دوگانه سوز LX به نام آماد و پشتیبانی ناجا به ثبت رسیده است.

فروشنده این خودرو شهرداری کمالشهر است که پس از تعویض پلاک به دفتر اسناد مراجعه و سند خودرو را به نام خریدار(ناجا) منتقل کرده است.

ثبت نقل و انتقال معاملات خودرو از مناقشه‌های قدیمی بین سازمان ثبت و نیروی انتظامی است در حالیکه هر دو نهاد هم به ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی استناد کرده و تفسیرهای خود را از این قانون اعلام می‌کنند.

نیروی انتظامی اعتقاد دارد طبق ماده ۲۹، برای ثبت نقل و انتقال معاملات خودرو نیازی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نیست و به نوعی مراجعه به دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت نقل و انتقالات خودرو را هزینه اضافی برای مردم اعلام می‌کند؛ از سوی دیگر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز ثبت نقل و انتقال معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی را برای مردم الزامی دانسته و اعلام کرده اگر مردم برای ثبت معاملات خودرو به دفاتر مراجعه نکنند، در آینده با مشکلات حقوقی بسیاری مواجه می‌شوند و مالکیت آنها بر خودرویی که خریداری کرده‌اند، زیر سئوال است.

در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان دو طرف جلسه‌ای را برای ابهام‌زدایی از قانون برگزار کرد که هنوز نتیجه این جلسه اعلام نشده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.