دلایل کاهش دهنده قدرت خودرو چیست؟

0

دلایل  کاهش دهنده قدرت خودرو چیست؟

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای قدرت خودرو

مروزه تقویت و ایجاد تغییر در خودروها به امری عادی و معمولی تبدیل شده است. این تغییرات اگر چه در پاره ای از موارد به زیباتر شدن خودرو کمک می کند اما گاهی باعث اشکال در عملکرد آن نیز می شود. بنابراین توجه به اثرات جانبی این کار ضروری به نظر می رسد. تیونینگ خودرو شامل تغییر قطعات داخلی و خارجی می شود که هر یک می تواند به نوبه خود روی عملکرد آن تاثیرگذار باشد. مراکز حرفه ای تقویت اتومبیل به صورت علمی به این کار دست می زنند و برای تعویض قطعات وسواس زیادی نشان می دهند تا دست کم عملکرد اتومبیل دچار اختلال نشود. بنابراین در هنگام اعمال تغییرات باید به نکات زیادی توجه کرد تا کار ما نتیجه مثبتی در بر داشته باشد. در ادامه به پنج عامل که باعث کند شدن خودرو می شود، اشاره می کنیم:

نتیجه تصویری برای قدرت خودرو

چرخ های بزرگ تر

این روزها حتی خودروهای چند منظوره نیز با چرخ های ۲۲ اینچی عرضه می شوند! حال باید پرسید صرف نظر از زیبایی بیشتر در ازای پرداخت مبلغ بیشتر برای این چرخ ها، چه چیزی عاید مشتریان می شود؟ شتاب گیری کندتر، خط ترمز طولانی تر، لاستیک های گران تر، خرابی سیستم تعلیق و تاب برداشتن رینگ در صورت افتادن در چاله های خیابان! اما با توجه به این معایب چرا از چرخ های بزرگ تر استفاده می شود؟ این موضوع بستگی به استفاده شما از اتومبیل دارد. اگر کسی قصد دارد در مسابقات سرعت شرکت کند، می تواند با خرج کردن یک ماه حقوقش رینگ های ۱۸ اینچی کارخانه را فدای مدل ۲۲ اینچی آن کند! لاستیک های پهن تر هندلینگ خودرو را بهتر می کند اما در عوض شتاب را کاهش و خط ترمز را افزایش می دهند. مگر اینکه وزن چرخ های جدید از مدل استاندارد سبک تر باشد. بنابراین اگر به دنبال اسپرت کردن رینگ های اتومبیل خود هستید به دنبال سبک ترین آن که محصول یک برند معروف است، بگردید. علاوه بر سبکی، مقاومت، استحکام و امنیت بیشتری دارد. هیچ چیز بدتر از آن نیست که با افتادن در اولین دست انداز، رینگ ۷۰۰ ۶۰۰ هزار تومانی شما ترک بردارد!

لاستیک های ارزان

تجارت لاستیک یکی از کارهای پردرآمد است. شما می توانید با مبلغی ناچیز لاستیک های چینی را در هر اندازه ای خریداری کنید. تایر درست همان چیزی است که خودرو را به حرکت در می آورد، متوقف می کند و در سر پیچ ها روی جاده حفظ می کند بنابراین، لاستیک قطعه بسیار مهمی محسوب می شود. راه های زیادی برای صرفه جویی وجود دارد اما مسلما خرید لاستیک ارزان یکی از آنها نیست. بخش عمده ای از تولیدکنندگان روی مسابقات، ارتباط با مشتریان و آزمایش های مختلف سرمایه گذاری های هنگفتی می کنند اما واقعا یک کمپانی چینی که از دوچرخه گرفته تا باتری و لاستیک تولید می کند چنین دقتی دارد؟ خرید یک لاستیک از کمپانی های نام آشنا و معروف به ایمنی خودرو کمک زیادی می کند.

ٓ مکنده هوای سرد

بسیاری فکر می کنند با به کارگیری مکنده هوای سرد می توانند توان خودروی خویش را تا حد زیادی بالا ببرند. اما در واقعیت شرایط این چنین نیست فقط افرادی می توانند چنین تصوری کنند که منیفولد هوای اتومبیل شان دچار مشکل باشد. بهترین کیت افزایش توان، نهایتا ۱۵ اسب بخار به قدرت اتومبیل اضافه می کند اما با مکنده هوای سرد کوچک ترین افزایش توانی احساس نمی شود. وقتی محصولات برندهایی نظیر K&N، کامپتک یا موزن فقط تا درصد کمی می توانند توان خودرو را افزایش دهند، از یک مکنده هوای سرد ۵۰ هزار تومانی چه انتظاری می توان داشت؟

ٓ لوله اگزوز نامناسب

لوله اگزوز بزرگ تر فشاری را در پشت خودرو ایجاد می کند که می تواند توان را افزایش دهد اما اگر مناسب با سایز منبع اگزوز یا منیفولد دود انتخاب نشود توان زیادی را می گیرد. البته در صورت انتخاب صحیح قدرت بسیار کمی را به خودرو اضافه خواهد کرد. اگر قصد تعویض آن را دارید باید منیفولد و سایر قطعات مربوط به آن نیز عوض شوند تا تاثیر خود را به درستی نشان دهد در غیر این صورت تعویض لوله اگزوز جز کاهش توان اثر دیگری ندارد.

دانش قلابی!

گاهی اوقات برخی کمپانی های نوظهور لوازمی را معرفی می کنند که می توانند به راحتی توان خودرو را افزایش دهند اما این لوازم و قطعات هیچ گونه پشتوانه علمی ندارند و به همین دلیل کمپانی های سازنده آنها به سرعت ناپدید می شوند. استفاده از ادوات عجیب و غریب تنها باعث صدمه دیدن اتومبیل می شود و هیچ سود دیگری ندارد. بهترین راه تقویت یک خودرو بررسی مرحله به مرحله قطعات آن است. برای انجام یک تیونینگ اصولی باید به ترتیب قطعات قابل تقویت را تعویض کرد و نتیجه را مورد بررسی قرار داد در غیر این صورت عملکرد خودرو کاهش می یابد.

نتیجه تصویری برای قدرت خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.