چگونه موتور سمند و پژو ۴۰۵ وپرشیا را تقویت کنیم؟

0

چگونه موتور سمند و پژو ۴۰۵ وپرشیا را تقویت کنیم؟

فهرست مطالب

هدرز موتورXU7

هدرز موتورXU7

هدرز موتور XU7 ( قابل نصب بر روی پژو ۴۰۵ و سمند و پارس)،

ساخته شده از فولاد مخصوص و آبکاری شده،

یک تکه با طراحی ۴-۲-۱،

خمکاری بوسیله دستگاه CNC با دقت بالا،

برشکاری فلنج ها بوسیله لیزر CNC و سپس ماشینکاری شده بمنظور فیت شدن دقیق،

فرایند جوش GTAW با کیفیت عالی،

دارا بودن جایگاه نصب سنسور اکسیژن،

همراه با تمام واشرهای مورد نیاز،

افزایش ۷ % قدرت و گشتاور موتور،

۰.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر کاهش مصرف سوخت،

هدرز موتور XU7 به همراه تست پایپ

هدرز موتور XU7 به همراه تست پایپ

نوع موتورXU7 L3 که بر روی اتومبیل های ۴۰۵ ، سمند و پارس سال نصب شده
حجم موتور ۱۷۶۱ سی سی
حداکثر توان موتور ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹.۳
تعداد سوپاپ۸
نوع سوخت بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی Euro-II
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
شتاب صفرتا ۱۰۰کیلومتردر ۱۱ ثانیه
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر ۱۲.۸L/100km
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر۶.۸L/100km
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی ۹.۱
پژو ۴۰۵ با موتورL3 XU7 انتخاب اکثر خریداران در ایران است. از طرفی شتاب بیشتری در مقایسه با موتور TU5 که بر روی این اتاق نصب شده (SLX) دارد و از طرف دیگر قیمت قطعات کمتر و سهولت تعمیر و نگهداری و همچنین آشنایی بیشتر تعمیرکاران با آن ازمزایای دیگر این موتور است.
با تعویض منیفلد چدنی با هدرز XU7 بر روی این موتورشاهد افزایش عملکرد ۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و همچنین افزایش گشتاور موتور در تمام دورهای کارکرد خودرو خواهیم بود. با این تغییر شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو با ۱.۱ کاهش به زیر ۱۰ ثانیه خواهد رسید و اختلاف خود را با اتاق موتور TU5 بیشتر کرده و به شتاب پارس ELX نزدیک میکند.
ههمچنین با افزایش راندمان موتور مصرف سوخت نیز بطور میانگین ۰.۶ لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته و موتور نرمتر کار کرده و عمر بیشتری میکند.
یکی از مهمترین سوالهای سالهای اخیر خریداران این است که اگر این هدرز این همه مزایا دارد، چرا خود کمپانی مادر به جای منیفلد دود چدنی از هدرز استفاده نمیکند ؟!
جواب اصلی این سوال در قیمت تمام شده بیشتر یک هدرز نسبت به منیفلد دود چدنی است.
بطوری که یک منیفلد اگزوز از جنس چدن حدودا ۲۵ الی ۳۰ دلار و یک منیفلد با راندمان بالا (هدرز) بیش از ۵۰۰ دلار قیمت دارد. از طرفی تیراژ تولید برخی از موتورها بقدری زیاد است که شرکتهای زیرمجموعه کمپانی خودروساز مادر، باید از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزانه هزاران عدد تولید کرده و به خط مونتاژ ارسال کنند در حالی که تولید هدرز با این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت این امر فرآیند پیچیده تولید و قالبها و فیکسچرهای فراوان، در کنار استفاده بسیار از ماشین آلات CNC گرانقیمت و در نهایت جوشکاری تیگ (آرگون) بسیار تخصصی توسط جوشکاران حرفه ایی آن است.
بنابراین استفاده از هدرز زمانی توجیه پیدا میکند که بخواهیم بدون افزایش حجم موتور قدرت آن را افزایش داده و افزایش قیمت تمام شده موتور برای خریدار توجیه داشته باشد. پس هدرزها را بطور استاندارد بر روی سری M اتومبیل های ب.ام.و و انواع فرراری و لامبورگینی و پورش و مرسدس های AMG مشاهده خواهد کرد.
و اگر خواهان نصب هدرز بر روی اتومبیل های کلاس متوسط مانند انواع پژو و هوندا و تویوتا و جی ام … هستید، باید این قطعه را از شرکتهای سازنده لوازم افتر مارکت بخواهید.
هدرز XU7 ساخت EngineArts مانند تمام محصولات دیگر دارای ۲ سال گارانتی می باشد.

گالری تصاویر هدرز موتور XU7

جوشکاری تخصصی دقیق آرگونجوشکاری تخصصی دقیق آرگون

هدرز موتور XU7 به همراه تست پایپهدرز موتور XU7 به همراه تست پایپ

هدرز موتور XU7 به همراه تست پایپ

هدرز موتور XU7 به همراه تست پایپهدرز موتور XU7 به همراه تست پایپ

مدلسازی هدرز XU7 در SolidWorksمدلسازی هدرز XU7 در SolidWorks

XU7برشکاری فلنچ ها با واترجت CNC

جوشکاری دقیق آرگون استنلس استیل

نمایی از کلکتور

نمایی از جوشکاری لوله ها به فلنچنمایی از جوشکاری لوله ها به فلنچ

گالری تصاویر هدرز موتور TU5

هدرز TU5 پس از دو سال استفادههدرز TU5هدرز TU5
هدرز TU5هدرز TU5هدرز TU5
  • هدرز TU5هدرز TU5هدرز TU5
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.