نقش پررنگ‌تر بانوان در صنعت خودرو قابل چشم پوشی نیست

0

نقش پررنگ‌تر بانوان در صنعت خودرو قابل چشم پوشی نیست

فهرست مطالب

رازی وجود ندارد که صنعت خودرو در طول تاریخ تحت تسلط مردان بوده است. صرف‌نظر از اینکه دلیل این کار جدی نگرفتن بانوان و یا عدم علاقه‌ی کافی آن‌ها بوده باشد، صنعت خودرو در چندین دهه در قبضه‌ی مردان بوده است. هرچند بانوانی که در حال حاضر در صنعت خودرو حضور دارند می‌خواهند تا استعداد ذاتی بیشتر خود را بیشتر نشان دهند و در این میان کارخانه‌های زیادی تلاش دارند به آن‌ها کمک کنند.

martina-starke-head-of-colour-and-trim-design-material-technology-and-design-quality-bmw-automobiles
مارتینا استارک سر طراح کنونی بخش رنگ و تریم، تکنولوژی و کیفیت طراحی ب‌ام‌و بوده و مدعی است که صنعت خودرو در این رابطه فضای بهتری را فراهم می‌کند. او می‌گوید:

صنعت خودرو هنوز هم بسیار مردانه بوده اما این در حال تغییر است. زمانی که من کار خود را در ب‌ام‌و شروع کردم، هیچ خانمی در بخش طراحی خارجی وجود نداشت؛ اما حالا شاهد به‌کارگیری افراد بیشتری هستیم. ما همچنین در دپارتمان طراحی بیش از قسمت‌های دیگر ب‌ام‌و کارمند خانم داریم.

به نظر می‌رسد دپارتمان طراحی داخلی و خارجی جایی باشد که بانوان بیشتری به سمت آن تمایل داشته باشند. طبق گفته‌های کلودیا براون، سر طراح بخش رنگ و تریم مرسدس بنز، الآن دوره‌ای است که به نظر کارمندان خانم احساس راحتی کرده و می‌توانند استعدادهای خود را نشان دهند:

خودرو روز به روز به محصولی مرتبط با سبک زندگی تبدیل می‌شود. جنبه‌های فنی در حال تغییر بوده و کارهای صنعت خودرو نیز در حال تغییر هستند. شما باید ارتباطات زیادی داشته باشد و برای پذیرش تغییرات آماده باشید. خانم‌ها با این نیازها بسیار آشنا هستند.


اما بخش رنگ و تریم در بحث طراحی تنها جایی نیست که بانوان می‌درخشند. میشل کریستنسن از معدود بانوانی است که سر طراحی اصلی یک خودرو را عهده‌دار بوده و آن خودرو نیز آکورا NSX است. این خودرو یک مدل مهم برای هوندا بوده بنابراین سپردن طراحی نسل جدید این خودروی نمادین به یک خانم افتخاری بزرگ است.

renaults-dahlgren
ما نمی‌دانیم چرا بانوان به میزان کافی در این صنعت حضور ندارند اما این موضوع باید تغییر یابد و در حقیقت این تغییر برای بهتر شدن است. طبق گفته‌های آگنیتا دالگرین که طراح خودروهای جمع‌وجور رنو است، صنعت خودرو در بخش تعلیم بانوان باید بهتر عمل کند:

آیا دختران در زمانی که بسیار جوان هستند به اندازه‌ی پسران به خودروها علاقه نشان می‌دهند؟ نه این‌گونه نیست. من مطمئن نیستم که دختران برای بازی نکردن با خودروها به دنیا آمده باشند اما ما از همان ابتدا پسران و دختران را به‌طور متفاوتی تربیت می‌کنیم. چیزی که می‌دانیم این است که دختران معدودی تحصیلات خود در مدارس طراحی را به اتمام می‌رسانند.

خب اگرچه صنعت خودرو در این موضوع هنوز عالی نبوده و هنوز در سیطره‌ی مردان قرار دارد اما این موضوع در حال تغییر بوده و اوضاع در آینده برای بانوان بهتر از این هم خواهد بود.

منبع: autonews

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.