دلایل ساییدگی یک طرف لاستیک چیست؟

0

 

دلایل ساییدگی یک طرف لاستیک چیست؟

فهرست مطالب

دلیل ساییدگی یک طرف تایر
  فرمان (CAMBER) تنظیم نبودن زاویه کمبر
● دلیل ساییدگی تایر به صورت مورب
فرمان (TOEIN) تنظیم نبودن زاویه تواین
● دلایل پله پله شدن تایر
بالانس نبودن چرخ
نامرغوب بودن جنس تایر
● دلایل پله پله شدن یک طرف تایر
سفت گردیدن چرخ به هر دلیل
  تنظیم نبودن دستگاه تعلیق
● جابه‌جایی لاستیک‌ها

نتیجه تصویری برای دلیل ساییدگی تایر به صورت مورب
بسیاری از رانندگان، حتی رانندگان حرفه‌ای از یک اصل مهم در مورد رسیدگی به وضعیت لاستیک‌های خودرو که در افزایش دوام و استفاده بهینه از آنها نیز نقش تعیین کننده‌ای دارد، غافلند. این اصل جا به جایی لاستیک محور یا محورهای عقب انواع خودروی کامیون و دیگر بارکش‌ها می‌باشد. در مورد جا به جایی لاستیک‌های خودرو دو نظریه وجود دارد.

نتیجه تصویری برای دلیل ساییدگی تایر به صورت مورب
یک نظریه حاکی از آن است که این جا به جایی باید در فواصل معینی انجام شود و نظریه دیگر رعایت فواصل دوره‌ای را الزامی‌ می‌داند و می‌گوید از ساییدگی لاستیک می‌توان زمان جا به جایی را تشخیص داد. ولی طرفداران هر دو نظریه انجام این عمل را برای وسایل نقلیه‌ای که محور جلوی آنها محرک است ضروری می‌دانند، بخصوص اگر این وسایل نقلیه مجهز به لاستیک رادیال باشند که در این صورت عمر لاستیک‌های محور عقب چند برابر محور جلو خواهد بود.اصل جا به جایی لاستیک‌ها عبارت است از: تغییر مکان دوره‌ای چرخ‌ها، با توجه به پارامترهای ظرفیتی و شرایط رانندگی. در اکثر موارد تغییر مکان چرخ‌ها باعث افزایش عمر لاستیک‌ها می‌شود چون با این تغییر ساییدگی لاستیک‌ها به طور یکسان و همزمان انجام خواهد شد. مهم‌ترین اشکالی که از تغییر مکان لاستیک‌ها ناشی خواهد شد، لزوم بالانس کردن مجدد چرخ‌ها می‌باشد. زیرا با جا به جایی، تنظیم آنها به هم می‌خورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.