طرح مفهومی شاسی بلند نیسان QX50 +عکس ومشخصات

0

طرح مفهومی شاسی بلند نیسان QX50 +عکس ومشخصات

فهرست مطالب

آینده پرفروش‌ترین محصول اینفینیتی چگونه خواهد بود؟

زیرمجموعه‌ی لوکس نیسان، قرار است در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷ از خودروی مفهومی QX50 رونمایی کند؛ خودرویی که افق دید این برند موفق را در کلاس شاسی‌بلند‌های میان‌رده نشان خواهد داد. مدل فعلی QX50 که در سال ۲۰۱۶ فروش خود را آغاز کرد، با تقاضای خیره‌کننده‌ای در بازار روبرو شد. این در حالی‌ است که این رده از خودروها با سرعتی به‌مراتب بیشتر از دیگر کلاس‌های بدنه، در تمامی برندهای جهان روبه‌رشد است. از سوی دیگر نیسان سعی دارد معماری شاسی‌بلندهای اینفینیتی را با یک زبان طراحی «لوکس و قدرتمند» بیان کند. نمونه‌ی آینده‌ی QX50 قرار است حالتی عضلانی داشته باشد؛ اما پویا و اسپرت جلوه کند. فضای کابین این خودرو که تصویری از آن منتشر نشده است، به گفته‌ی طراحان اینفینیتی قرار است بسیار ارگونومیک باشد؛ درحالی‌که از مواد طبیعی و  دست‌ساز در آن استفاده خواهد شد.

اینفینیتی

شاسی‌بلند مفهومی اینفینیتی در بحث فناوری خودران نیز حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت و ارتقاء ایمنی این بخش را اولویت خود قرار خواهد داد؛ البته حرکت خودرو، بدون نیاز به راننده هدف طراحان اینفینیتی نبوده است و برای آن‌ها نوعی هماهنگی بین راننده و خودرو اهمیت دارد؛ به‌طوری‌ که خودروی یادشده حرکت در ترافیک بین دیگر خودروها و ایستادن و راه افتادن‌های متوالی را به‌خوبی انجام دهد. اینفینیتی از پیشگامان استفاده از فناوری‌های خودران در محصولات خود است و حرکت هوشمند بین خطوط مدت‌ها است در خودروهای آن دیده می‌شود.

اینفینیتی

پیشرانه‌ی مجهز به وی سی توربو

قرار است نمایشگاه دیترویت امسال محلی برای اولین نمایش نسل جدید توربوهای نیسان با نام اختصاری وی سی توربو باشد. وی سی توربو دلالت بر فناوری فشار متغیر توربوشارژر (Variable Compression Turbo) دارد. این سیستم هماهنگ با پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزل اینفینیتی کار می‌کند تا تأخیر توربو در دور موتورهای پایین را بهبود ببخشد. عملکرد این پیشرانه در ویدیوی زیر به‌خوبی شرح داده شده است:

به‌موجب این فناوری، فشار توربو با توجه به نوع رانندگی تغییر می‌کند تا شتاب مناسب و مصرف حداقل را فراهم کند. با تغییر کوچکی در میزان جابجایی پیستون‌ها در سیلندر، فشار حاصل از کمپرس مخلوط هوا و سوخت، متغیر خواهد بود. این فشار متغیر می‌تواند از ۸:۱ تا ۱۴:۱ به هنگام رانندگی تغییر کند و طبیعتا شتاب خودرو فقط به هنگام نیاز و به فرمان سیستم هوشمند حاکم بر وی‌سی توربو بالا خواهد رفت.

قدرت این پیشرانه در حدود ۲۷۰ اسب بخار است و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر تأمین می‌کند. این پیشرانه‌ی شش سیلندر به گفته‌ی مهندسان نیسان نزدیک به ۲۷ درصد مصرف سوخت کمتر در مقایسه با دیگر موتورهای دیزلی هم‌رده‌ی خود با همین قدرت خواهد داشت. کارشناسان، پیشرانه‌ی جدید نیسان را یک گام بلند روبه‌جلو و حرکتی انقلابی در جهت ‌بهینه‌سازی پیشرانه‌های احتراق داخلی می‌دانند که آینده‌ی خودروها را تحت تأثیر قرار خواهد داد. نیسان، پیشرانه‌های وی‌سی توربو را آماده‌ی تولید انبوه اعلام کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.