۴ ایراد اساسی پژو ۴۰۵ چیست ؟

0

 ۴ ایراد اساسی پژو ۴۰۵ چیست ؟

فهرست مطالب

در بین کمپانی‌های خودروساز ایرانی، یک قانون نانوشته وجود دارد که بعد از مدتی، نسخه جدیدی از خودرو‌های قبلی خود را با برخی تغییرات ظاهری و گاها باطنی عرضه می‌کنند. اما شاید بتوان یکی از موفق‌ترین‌های این تغییرات را در پژو ۴۰۵ دید که نسخه جدید یک واژه SLX را نیز به انتهای اسم خود افزوده است. این خودرو با وجود اینکه از موتور نسبتا پرقدرت TU5 که بسیار هم خوش صدا است بهره می‌برد، اما همچنان دارای برخی مشکلات است که شاید کاربران را از خرید آن باز دارد.

اما نکته جالب در خصوص پژو ۴۰۵SLX به مشکلاتی باز می‌گردد که حتی در نسخه اصلی پژو ۴۰۵ شاهد آن‌ها نبودیم و این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ زیرا اغلب کمپانی‌ها در نسخه‌های جدید محصولات خود سعی می‌کنند تا مشکلات قبلی را مرتفع سازند و خودرویی تقریبا بی‌نقص را روانه بازار کنند. همراه چرخان باشید تا با ۵ مشکل اساسی پژو ۴۰۵ نسخه SLX آشنا شویم.

سر و صدای زیاد

peugeot-405-slx-(1)

شاید اگر سن و سال کمی دارید، صدای غرش موتور برای شما بسیار جالب باشد (مخصوصا در این خودرو که موتور صدای خاص و جالبی دارد) اما بدون شک در اغلب خودرو‌های سبک خانوادگی بهتر است که صدای موتور کمتر وارد کابین شود و برای افرادی که میان سال هستند این موضوع چندان نمی‌‌تواند جالب باشد. البته صدای موتور تنها بخش آزار دهنده این خودرو نیست. مدتی بعد از استفاده، داشبورد و بخش‌های مختلف کابین نیز به سر و صدا خواهند افتاد که کم‌کم باعث آزار شما خواهد شد.

کیفیت پایین

نسخه SLX از پژو ۴۰۵ نیز گرفتار مشکلی است که تمام خودرو‌های داخلی با آن دست پنجه نرم می‌کنند. در این محصول شاهد کیفیت پایینی هستیم که گاها این کیفیت پایین واقعا توی ذوق می‌زند. برای مثال کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و بخش اطراف دسته دنده بسیار پایین است. همان طور که گفته شد، نسخه عادی پژو ۴۰۵ داشبورد و رو دری‌های بسیار باکیفیت‌تری داشت و اکنون در نسخه SLX رو دری‌ها با وجود اینکه زیباتر شده‌‌اند، اما بسیار بی‌کیفیت هستند. دستگیره باز کننده در نیز به حدی باریک و بی‌کیفیت است که در هر بار استفاده از آن می‌بایست خود را برای شکسته شدنش آماده کنید!

پلتفرم قدیمی

peugeot-405-(2)

چندین سال است که پژو ۴۰۵ در خیابان‌های کشور جولان می‌دهد و در این مدت نیز شاهد نسخه‌های متفاوتی از آن بودیم که می‌توان به پژو RD، پژو ROA و… اشاره کرد که همگی پلتفرم مشابهی داشتند و حال نسخه SLX نیز از همان پلتفرم استفاده می‌کند. واقعا تکراری‌ست،‌نه؟

یک فیس لیفت ناموفق

peugeot-405-slx-(4)

به این دست از کارهای خودروسازان عادت کرده‌ایم! کمی در ظاهر چراغ‌ها تغییر می‌دهند و یک محصول جدید می‌سازند! اینجا هم وضعیت تا حدی به همین منوال است و طرح فیس‌لیفت ۴۰۵ در کل با استقبال چندانی روبه‌رو نشده و همان‌هایی که که ۴۰۵ را هم دوست داشتند، تا حدی از خود زده کرد.

گران بود، گران‌تر هم شد!

peugeot-405-slx

با وجود اینکه پژو ۴۰۵SLX تقریبا یکی از ارزان‌ترین خودرو‌های کمپانی ایران خودرو به حساب می‌آید، اما بسیاری آن را همچنان گران قیمت می‌دانند. افزایش قیمت ۶۰۰ هزار تومانی‌ اکنون برای خرید یک نسخه از این خودرو می‌بایست ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.