۵ خودروی هنری در نمایشگاه لس آنجلس+تصاویر

0

۵ خودروی هنری در نمایشگاه لس آنجلس

۵ خودروی هنری

موزه صنعت اتومبیل «پترسن» در لس‌آنجلس امریکا به‌تازگی از یک نمایشگاه جدید رونمایی کرده که در آن مرز بین «هنر» و «اتومبیل» کم‌رنگ شده است. آثار غیر معمول کیت هارینگ شامل ۵ خودروی هنری هستند که نقش قلم‌موی هنرمند را در بدنه خود می‌بینند.در ادامه، ۵خودروی هنری این نمایشگاه را مرور می‌کنیم.
«هارینگ» اولین بار در دهه ۱۹۸۰ میلادی در شهر نیویورک با هنر گرافیتی در ایستگاه‌های مترو و دیگر مکان‌های عمومی، نامی برای خود دست و پا کرد و این موضوع سپس به موزه‌ها، آگهی‌های تبلیغاتی، کتاب‌ها، لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها و محصولات دیگر کشیده شد. شاید مهمترین عناصری که «هارینگ» با آنها شناخته می‌شود، نشان‌های گرافیکی شخصیت‌های حیوانات و انسان‌هاست که در آثار وی ظاهر می‌شوند.

به گفته لزلی کندال (Leslie Kendall)، مسئول موزه پترسن، ایده این نمایشگاه با پیشنهاد یکی از خودروهای هنری هارینگ شکل گرفته است. پس از جستجوی هنرمند و دیگر خودروهایی که بر روی آنها کار شده بود، چهار وسیله نقلیه دیگر از این نوع شناسایی گردید و برای ارائه در موزه در یک دوره زمانی ۳ ماهه قرض گرفته شد. «کندال» امیدوار است که بتواند این نمایشگاه را تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ ادامه دهد. وی در این زمینه می‌گوید:

«هنرِ هارینگ» جایگاه خودروی هنری را از یک وسیله حمل‌ونقل به ابزاری برای بیان احساسات ارتقا می‌بخشد.

خودروی هنری ب‌ام‌و Z1 مدل ۱۹۹۱

این ب‌ام‌و Z1 که در سال ۱۹۹۰ برای گالری هانس مه‌یر نقاشی شده، در ابتدا قرار بوده که به دیگر خودروهای هنری ب‌ام‌و محلق شود؛ امّا این برنامه هیچ‌گاه شکل رسمی به خود نگرفت. موضوعی که شاید طعنه‌آمیز به نظر برسد، این است که محل کنونی نمایشگاه در موزه پترسن، درست قبل از قرار گرفتن آثار «کیت هارینگ»، محلی برای حضور مجموعه‌ای منتخب از خودروی هنری ب‌ام‌و بوده است. این خودرو به همراه مدل کوچک طرح فراری، از مجموعه‌ای در فرانسه قرض گرفته شده است.

بیوک اسپیشال مدل ۱۹۶۳

۵ خودروی هنری دیدنی در نمایشگاه خودروهای 2017+تصاویر

در این خودرو که در سال ۱۹۸۶ رنگ‌آمیزی شده، عناصر خاص آثار «هارینگ» با وضوح بیشتری قابل‌تشخیص هستند؛ از جمله خطوط رقصان الهام گرفته شده از فضای شهر نیویورک. همچنین امضای بزرگ هارینگ بر روی گل‌گیر مشخصه‌ای از کارهای هنری وی محسوب می‌شود.

هوندا CBR 1000F هری‌کِین مدل ۱۹۸۷

۵ خودروی هنری دیدنی در نمایشگاه خودروهای 2017+تصاویر

«هارینگ» به عنوان بخشی از یک پروژه که در آن موتورسیکلت‌ها توسط هنرمندان خیابانی رنگ می‌شدند، طرح منحصر به فرد خود را بر روی این CBR1000F در سال ۱۹۸۷ پیاده کرد. این مدل در آن زمان، یکی از سریعترین موتورسیکلت‌ها در جاده به شمار می‌رفت. از جمله نکات قابل‌توجه در این اثر، کاربرد هوشمندانه خطوط مشکی در هماهنگی با دریچه‌های موجود بر روی بدنه موتورسیکلت است.

لندروور سری III 109 استیشن واگن مدل ۱۹۷۱

۵ خودروی هنری دیدنی در نمایشگاه خودروهای 2017+تصاویر

«هارینگ» این لندروور را در سال ۱۹۸۳ در جریان فستیوال جاز «مونتروئه» که به صورت سالیانه در سوئیس برگزار می‌شود،
برای یک عکاس نقاشی کرد.
«هارینگ» یکی از «هنرمندان مقیم» در این فستیوال بود و در هنگام نواختن موزیک بر روی صحنه،
وی به صورت زنده به خلق پوستر و آثار هنری می‌پرداخت.

SCAF/مورتارینی فراری ۳۳۰ P2 خودروی کودک مدل ۱۹۶۲

۵ خودروی هنری دیدنی در نمایشگاه خودروهای 2017+تصاویر

وقتی «هارینگ» در رقابت ۲۴ ساعته‌ای که در کنار مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۸۴ برگزار می‌شد،
حضور پیدا کرد،
منجر به خلق این خودروی هنری کوچک با طرح فراری گردید.
وسیله‌ای که در زیر این پوسته قرار دارد،
مجهز به یک پیشرانه ۲۰۰ سی‌سی است و یکی از شرکت‌کنندگان «لیتل بیگ منز چیلدرن» بوده است؛
مسابقه‌ای که هنوز هم هر ساله در حاشیه لمانز برگزار می‌شود.

منبع :پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.