بررسی انواع مدل برلیانس های تولید داخل کشور + قیمت ومشخصات

0

برلیانس آتو شرکت خودروسازی چینی است، که در زمینه مونتاژ خودروهای شرکت‌های ب‌ام‌دبلیو، میتسوبیشی موتورز، پورشه، تویوتا، پینینفارینا و ایتال‌دیزاین فعالیت می‌کند.

قیمت برلیانس h330 معایب برلیانس H330 مقایسه برلیانس H330 مشخصات برلیانس H330 معایب و مزایای جک j5 قیمت جک J5 اتوماتیک مشخصات جک j5 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مقایسه جک J5
شرکت برلیانس آتو در سال ۱۹۹۲ توسط یانگ رونگ راه‌ اندازی شد و تا سال ۲۰۰۲ تنها به تولید مینی بوس اشتغال داشت. از سال ۲۰۰۳ در پی امضای قرارداد با ب‌ام‌دبلیو شروع به مونتاژ اتومبیل نمود که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدل‌های گوناگون ب ام دبلیو در سراسر خاک چین، به این شرکت واگذار شود. با توجه به اینکه بسیاری از همتایان چینی برلیانس تلاش کردند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از سال ۲۰۰۸ میلادی کنار گذاشت و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آن‌ هم در سال ۲۰۱۰ میلادی به دلایل مختلف که یکی از آنها پایین بودن ایمنی خوروهایش بود و بهینه کردن آن باعث افزایش قیمت خودرو شد و این برای شرکت بصرفه نبود و به همین دلیل متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر می‌شوند.

DENA PLUS مقایسه برلیانس با دنا پلاس مقایسه دنا پلاس با برلیانس مقایسه دنا پلاس با برلیانس C3 کراس آپشن های برلیانس C3 امکانات برلیانس C3 قیمت برلیانس C3 کراس مشخصات برلیانس c3 مزایا و معایب برلیانس C3 قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس معایب و مزایای دنا پلاس اتوماتیک

شرکت برلیانس در سال ۲۰۱۲ شمار ۶۵۰ هزار دستگاه اتومبیل تولید کرد و در سال ۲۰۱۳ به‌ عنوان ششمین تولیدکننده خودرو جمهوری خلق چین شناخته می‌شود.هم ‌اکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته می‌شود که به ترتیب عبارت‌اند از: انواع سری ۳ سدان (۳۱۶i و ۳۱۶i sport  و…) و سری ۵ (سدان ۵۲۰li، ۵۲۵li، ۵۳۰li، ۵۳۵li و خودروی کراس‌اوور X1)،  همچنین قرار است که به ‌زودی از پیشرانه‌های ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود؛ با این وجود، هنوز هم بیشتر قطعات به کار رفته در ب ام دبلیو های ساخته شده در این مجموعه، وارداتی است؛ به‌طوری که تا نیمه نخست سال ۲۰۱۰ میلادی، حدود ۶۰ درصد از قطعات مورد استفاده در این مدل‌ها، از خارج از چین وارد شده است. همچنین خودروهای ب ام دبلیو ساخته شده توسط این کمپانی هم تا حدودی با نمونه‌های عرضه شده در مابقی دنیا تفاوت دارند و حتی برخی از آن‌ها از بدنه کشیده‌تری نسبت به نمونه‌های استاندارد خود برخوردارند.

شرکت برلیانس در زمینه تولید خودروهای میکرو ون نیز با شرکت تویوتا همکاری دارد و برخی از این مدل‌ها را تحت لیسانس این شرکت تولید می‌کند. علاوه بر این، کمپانی مذکور مدل‌هایی را هم با برند خود تولید می‌کند که عمده آن‌ها عبارت‌اند از DOLPHIN، FSV و FRV، H220، H230، H320، H330، H530، M1، M2، M3 و کراس‌اوور ۷۵۰.دفتر مرکزی این شرکت در شهر شن‌یانگ چین قرار دارد و سهام  آن در بازارهای بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و بورس فرانکفورت معامله می‌شود.دلیل انتخاب شرکت برلیانس به عنوان شریک تجاری پارس خودرو این می باشد که شرکت برلیانس سهامدار و همکار شرکت BMW  آلمان است و همچنین شرکت BMW نیز بخشی از سهام شرکت برلیانس را در اختیار دارد و به دلیل قیمت و کیفیت مناسب محصولات برلیانس، همکاری با این شرکت را انتخاب کرده‌ است.

DENA PLUS مقایسه برلیانس با دنا پلاس مقایسه دنا پلاس با برلیانس مقایسه دنا پلاس با برلیانس C3 کراس آپشن های برلیانس C3 امکانات برلیانس C3 قیمت برلیانس C3 کراس مشخصات برلیانس c3 مزایا و معایب برلیانس C3 قیمت دنا پلاس مشخصات دنا پلاس معایب و مزایای دنا پلاس اتوماتیک

مدل هایی که در ایران تولید می شوند دو مدل H230 و V5  توسط سایپا و دو مدل H320 و H330 توسط پارس خودرو تولید می شوند.در ابتدا به بررسی ۲۳۰ میپردازیم:این مدل از یک موتور قدرتمند BM15L و با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۲ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۳۸ نیوتن‌متر است. این مدل در دو تیپ متفاوت ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته AMT عرضه می‌شود. گیربکس AMT این خودرو هم برای شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست.این خودرو از امکاناتی نظیر دو کیسه ایمنی هوا، سانروف برقی، رایانه اطلاعات سفر، صندلی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در ۴ جهت، صندلی عقب تاشونده و سامانه ترمز پیشرفته ABS می باشد که برای توقف از سرعت ۱۰۰ کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل ۴۴.۴ متر جهت ترمزگیری نیازمند است. مصرف سوخت در سیکل ترکیبی مدل  دستی ۶.۴ و مدل اتومات ۶.۵ می باشد.برخورداری از امکانات دیگری همچون سامانه هشدار کمربند ایمنی، قطع کن ایربگ، آینه های جانبی برقی، سامانه پیشرفته صوتی و تصویری مجهز به شش بلندگو، بازکننده درب صندوق و درب باک از داخل و حجم فضای صندوق ۵۰۰ لیتر و همچنین ریموت کنترل تاشو از دیگر قابلیت های این خودرو است.

طراحی این خودرو توسط شرکت ایتالیایی Giugiaro (جوجارو) انجام شده است.

 

قیمت در زمان انتشار این مقاله:H230  اتوماتیک:  ۴۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان (نمایندگی)H230  دنده ای: ۳۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان (نمایندگی)

برلیانس H320:

مشخصات برلیانس کراس C3 مقایسه خودرو قیمت برلیانس کراس C3 قیمت برلیانس h320 مزایا و معایب برلیانس h320 مشخصات برلیانس H320 تفاوت برلیانس کراس C3 با H320 مزایا و معایب برلیانس کراس c3

طراحی این خودرو را شرکت پنین فارینای ایتالیا انجام داده و کابین این خودرو ساده و کاربردی طراحی شده و مواد مرغوب‌ و مناسبی هم در آن به کار رفته است. علاوه بر این، به کاهش صدا و ایزولاسیون هم توجه خاصی صورت گرفته است.به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر این‌ها، خودروی فوق به سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانه‌ها شرکت AG CONTIENTAL آلمان می‌باشد.

بنا به ادعای وب ‌سایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل ۳۹.۱ متر، سرعت این خودرو را از ۱۰۰ کیلومتر به صفر برسانند.این مدل از یک موتور قدرتمند BM15L و با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۳۸ نیوتن‌متر است. این مدل در دو تیپ متفاوت ۵ سرعته VVT دستی و ۴ سرعته AMT عرضه می‌شود. شتاب صفر تا صد این ماشین در نمونه دستی آن ۱۱.۵ ثانیه می باشد. مصرف سوخت در سیکل ترکیبی (lit/100km) در مدل دستی ۶.۴ و در مدل اتومات ۶.۷ می باشد.قیمت:H320  اتوماتیک: ۵۰.۸۴۰.۰۰۰ تومان (نمایندگی) و ۵۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان (بازار)H320  دنده ای: ۴۶.۰۵۰.۰۰۰ تومان (نمایندگی)برلیانس H330:از کابین ساده و کاربردی بهره می برد و مواد بکار رفته در آن مرغوب‌ و مناسب می باشد و علاوه بر این، به کاهش صدا و ایزولاسیون هم توجه خاصی صورت گرفته است. طراحی جلوی این خودرو تقریبا شبیه به مدل ۵۳۰H و ۵V میباشد.

به لحاظ ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۲ کیسه هوای ایمنی به صورت استاندارد می‌باشد، که در صورت سفارش، امکان نصب کیسه‌های جانبی نیز در آن وجود دارد. علاوه بر این‌ها، خودروی فوق به سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است که منبع هر دوی این سامانه‌ها شرکت AG CONTIENTAL آلمان می‌باشد. بنا به ادعای وب‌سایت شرکت، ترمزهای این مدل قادرند که در مسافتی معادل ۴۰.۲ متر، سرعت این خودرو را از ۱۰۰ کیلومتر به صفر برسانند.این مدل از یک موتور قدرتمند BM15L و با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه بهره می‌برد که توان آن معادل ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور و گشتاور خروجی آن هم برابر با ۱۳۸ نیوتن‌متر است.
این مدل در دو تیپ متفاوت ۵ سرعته VVT دستی و ۴ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. شتاب صفر تا صد این ماشین در نمونه دنده ای آن ۱۱.۹ ثانیه می باشد.مصرف سوخت در سیکل ترکیبی(lit/100km) مدل دستی ۶.۴ و در مدل اتومات ۶.۷ می باشد.
ارزیابی کیفیت برلیانس H330 قیمت برلیانس h330 مشخصات برلیانس H330 معایب برلیانس h330 اتوماتیک نقاط ضعف برلیانس h330 مقایسه برلیانس H330 باجیلی EC7 قیمت جیلی EC7 معایب جیلی EC7 محاسن جیلی EC7 مشخصات فنی جیلی EC7 معایب JAC J5 اتوماتیک jac j5 قیمت جک J5 اتوماتیک مقایسه جک با جیلی مقایسه جک با برلیانس بررسی خودرو مقایسه خودرو مقایسه خودرو چینی
قیمت:H330  اتوماتیک:  ۵۴.۰۷۰.۰۰۰ تومان (نمایندگی) ۵۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان (بازار)H330  دنده ای: ۴۴.۲۳۰.۰۰۰ تومان (نمایندگی)
برلیانس V5:
در بین خودروهایی که برلیانس تولید میکند این مدل شباهت بسیار زیادی به مدل BMW X1 دارد (چون BMW مدل X1 را با همکاری شرکت بریلیانس در چین تولید کرد) بطوری که میتوان این دو را خواهر و برادر هم عنوان کرد. این مدل در دو تیپ ۱.۶ دستی و اتوماتیک در چین تولید میشود که فقط مدل اتوماتیک آن توسط سایپا در ایران تولید میشود و دارای قدرت ۱۰۹ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر میباشد.
قیمت برلیانس H200 ، قیمت برلیانس H220 اتوماتیک ، قیمت برلیانس h230 ، قیمت برلیانس c3 ، قیمت برلیانس h320 ، قیمت برلیانس h330 ، قیمت برلیانس وی 5 ، قیمت برلیانس H330 اتوماتیک ، قیمت برلیانس هاچ بک ، قیمت خودروی چینی
پیشرانه این خودرو متعلق به شرکت میتسوبیشی با کد ۴A92A از سال ۲۰۱۰ توسط این شرکت تولید می‌شود که در سال ۲۰۱۰ روی مدل ASX و سال ۲۰۱۱ روی لنسر اروپایی نصب می‌شد. بلوک و سرسیلندرهای موتور تمام آلمینیوم بوده و از تکنولوژی تایمینگ متغیر سوپاپ ها جهت افزایش کارایی بهره میبرد.
ویژگی بارز این خودرو سیستم انتقال قدرت آن میباشد که ۵ سرعته تیپ ترونیک بوده و ساخت شرکت Powertech هیوندای کره جنوبی میباشد. همچنین این خودرو از پشتیبانی ۱۳ کامپیوتر ساخت شرکت Bocsh  آلمان بهره می برد.مصرف سوخت این خودرو بین ۶٫۹ تا ۷٫۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد و دارای استاندارد یورو ۵ بوده و با توجه به مشخصات کلی آن نباید از این خودرو انتظار یک شاسی بلند را داشت و تنها می توان آنرا خودرویی سواری با ظاهر یک شاسی بلند دانست.
تجهیزات و امکانات خودرو:این مدل مجهز به سیستم ورود بدون کلید (Keyless Starter)، دارای ۶ ایربگ (راننده و سرنشین، پرده ای و جانبی جلو)، چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع و عقب ال ای دی و دارای مه شکن های جلو و عقب، دارای بازوهای مقاوم کننده به منظور افزایش نیروی بازدارنده حین تصادف، هشدار نبستن کمربند، سان‌روف دو تکه برقی، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، غربیلک فرمان چرم‌ به همراه دکمه‌های کنترل سیستم صوتی.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.