محدودیت های جدید برای تازه گواهینامه گرفته ها

0

محدودیت های جدید برای تازه گواهینامه گرفته ها

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای ناجا ر انندگی

اگر این روزها کلاس های آموزش رانندگی را می گذرانید یا قصد دارید برای گرفتن گواهینامه رانندگی اقدام کنید باید بدانید که محدودیت های بیشتری پس از اخذ گواهینامه در انتظار شماست.

براساس گفته های رئیس راهور ناجا تازه گواهینامه گرفته ها تا ۳ ماه حق رانندگی تنها را نخواهند داشت و لازم است افراد با تجربه ای که دارای گواهینامه رانندگی هستند آن ها را همراهی کنند.

همچنین برای یکسال حق رانندگی در مسیر های برون شهری نیز از این افراد صلب شده است.رانندگی از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح برای این دسته از رانندگان ممنوع خواهد بود و لازم است علامت مثلث شکل راننده مبتدی و تازه کار را بر روی خودرو نصب نمایند که این مورد آخر به مذاق اکثر رانندگان جوان خوش نخواهد آمد.

جالب است که این محدودیت ها نه تنها برای رانندگان خودرو بلکه برای راکبین موتور سیکلت نیز اعمال خواهد شد و در صورت تخطی از این قانون توقیف گواهینامه و حضور مجدد رانندگان در کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده است.

این محدودیت های جدید برای افرادی که تازه گواهینامه گرفته اند، از ابتدای بهمن ماه اجرایی خواهند شد.

به نظر می رسد که با توجه به ساده بودن نسبی مراحل اخذ گواهینامه در کشورمان (نسبت به کشورهای پیشرفته) اعمال این محدودیت ها بتواند از وقوع برخی تصادفات و اشتباهات ناشی از کم تجربگی رانندگان جوان جلوگیری کند.

اما مسئله نصب مثلث احتیاط بر روی خودرو رانندگان جدید، امری است که احتمالا در اجرا مشکل ساز خواهد شد. از یک رو این احتمال وجود دارد که بسیاری از رانندگان از نصب این علامت خودداری کنند و در این صورت تشخیص رانندگان تازه گواهینامه از سایرین برای پلیس بسیار مشکل خواهد بود.

mosalas-1

از سوی دیگر در صورت نصب این علامت احتیاط بر روی خودرو های خانوادگی که مورد استفاده همزمان چند نفر از اعضای خانواده قرار می گیرد شاهد بازرسی های متعدد پلیس از خودرو برای چک کردن شرایط گواهینامه خواهیم بود.

برای مثال تصور کنید که پدری با چنین خودرویی به مسافرت رفته و پلیس با احتمال تازه گواهینامه بودن ایشان در طول مسیر مکررا خودرو را متوقف کرده و مدارک گواهینامه ایشان را چک می کند.

همچنین رانندگان جوان ثروتمندی که خودروهای گران قیمت را به عنوان کادوی قبولی در دانشگاه هدیه می گیرند نیز مسلما تمایلی به نصب چنین علامت هایی در جهت اعلام عمومی تجربه اندک رانندگیشان ندارند.

porsche-2

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.