پیش نمایش هیوندای از آینده با مفهوم رویای حرکت (Mobility Vision)

0

پیش نمایش هیوندای از آینده با مفهوم رویای حرکت (Mobility Vision)

فهرست مطالب

هیوندای در نمایشگاه CES امسال مجموعه ای از ایده های آینده نگرانه خود را به نمایش گذاشت. این ایده ها شامل یک اتومبیل بدون راننده ارزان قیمت، تعدادی روبات و یک اسکوتر الکتریکی می شود. اما مهم ترین چیزی که این کمپانی کره ای ارایه کرد، چیزی است که به صورت فیزیکی وجود ندارد و شاید هم هرگز وجود نداشته باشد.

hyundai-ioniq-scooter-5

این مفهوم که رویای حرکت (Mobility Vision) نام گذاری شده، ترکیبی از یک خانه هوشمند با اتومبیلی خودران بوده و در آن لوازم مختلف بصورت بی وقفه بین این دو در حال جابجایی هستند.

طبق این ایده اتومبیل خودران از طریق یک ورودی بزرگ در کنار خانه پهلو گرفته و به یکی از اجزای ساختمان تبدیل می شود. هرگاه شما قصد خروج از خانه و مسافرت داشتید، این خودرو از جای خود خارج شده و شما را به مقصد خواهد رساند.

hyundai_mobility_vision_smart_house_rendering

هیوندای می گوید هدف از این ایده “کمرنگ تر کردن خط بین حرکت، زندگی و محیط کاری به واسطه یکپارچه کردن وسیله نقلیه با زندگی روزمره کاربران است.”

برای درک بهتر می توان این ایده را به مانند یک اتاق اضافه برای خانه در نظر گرفت که قابلیت تبدیل شدن به اتومبیل را نیز دارد. هیوندای به منظور تکمیل شدن ایده علمی-تخیلی خود صندلی های معلقی نیز طراحی کرده که کاربران را بین خانه و اتومبیل جابجا می کنند.

mobility-house-of-hyundai

اگر چه تحقق این ایده یا بهتر بگوییم رویا سخت و دشوار است – مثلا فرض کنید شما ساکن طبقه چهارم هستید – اما باید به خاطر ترسیم آن، احترام ویژه ای به کمپانی کره ای هیوندای گذاشت.

منبع:

theverge

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.