بررسی رنو سفران کلاس D+قیمت ومشخصات

0

بررسی رنو سفران کلاس D+قیمت ومشخصات

فهرست مطالب

سفران خودرویی است متعلق به کلاس D از خودروساز فرانسوی، رنو که برای رقابت با خودروهایی مانند تویوتا کمری، هیوندا سوناتا و کیا اپتیما راهی بازار ایران شده است. در این نوشته سعی داریم تا به این محصول نگاهی بی اندازیم!

در نمای روبرو با چهره‌ای جذاب و با وقار مواجهیم که شاید مانند طرح‌های کره‌ای رویایی و شگفت انگیز نباشد اما اصالت اروپایی را در یک طراحی متین به نمایش گذاشته است. چراغ‌های جلویی با انحنایی خاص و سه بعدی و با دیلایت ال‌ای‌دی اولین جزء از نمای جلو هستند که توجه ناظر را به خود جلب می‌کنند. جلوپنجره متناسب، محفظه زیر پلاک، مه‌شکن‌ها و محل اطراف آن‌ها و محل جایگیری چراغ‌های راهنما در داخل چراغ‌های جلو همگی باعث شده‌اند که سفران از روبرو چهره‌ای جذاب و شیک داشته باشد.

۱۳_ig_w1920_h1080_easy-resize-com

در قسمت عقب این خودرو طرحی اسپورت‌تر از نمای جلویی به چشم می‌خورد. یک جفت اگزوز در دو طرف این نما را هیجان‌انگیزتر کرده‌اند.

slide_show_2014_renault_safrane_rear_easy-resize-com

در کل باید گفت که نمای خارجی این خودرو شباهت بسیاری به رنو لتیتود داشته و باید توجه زیادی صرف کرد تا این دو خودرو را از یکدیگر تشخیص داد.

نمای داخلی:

داخل خودرو طراحی نسبتا زیبایی را به نمایش می‌گذارد. صفحه نمایش این خودرو مانند محصولات بنز و لکسوس بالای هواکش‌ها و زیر سایه‌بانی که به سایه‌بان آمپرها متصل است قرار دارد. این نمایشگر لمسی اندازه نسبتا کوچکی دارد و در محلی (نسبتا) دور از دسترس سرنشینان گنجانده شده است اما برای کنترل آن یک ماوس را در اختیار شما قرار داده‌اند. یکی از ویژگی‌های سفران که شاید برای برخی ناخوشایند باشد این است که رنگ روکش‌های صندلی و تودوزی سفران سفید است که معمولا زودتر و بیشتر از سایر رنگ‌ها کثیف شده و در نتیجه نیاز به صرف وقت و هزینه‌ بیشتری برای تمیز نگه داشتن این خودرو دارد و یا باید قید خودروی با سلیقه و تمیز را بزنید.

۱۸_ig_w1920_h1080_easy-resize-com

۲۱_ig_w1920_h1080_easy-resize-com

مشخصات فنی:

سفران به یک موتور شش سیلندر خطی و ۲۴ سوپاپه با حجم ۲۵۰۰ سی‌سی مجهز است که حداکثر ۱۷۴ اسب بخار را در دور ۶۰۰۰ و حداکثر گشتاور ۱۹۵ نیوتن متر را در دور ۳۷۵۰ تولید می‌کند. سیستم انتقال قدرت این خودرو از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا گیربکس CVT بهره‌مند است. ۱۷۴ اسب بخار برای یک موتور ۲.۵ لیتری شش سیلندر واقعا قدرت زیادی نیست؛ به خصوص وقتی با خودروهای جدید کره‌ای مقایسه شود که با فناوری GDI حدود ۱۹۰ اسب بخار از موتور ۲۴۰۰ سی‌سی چهار سیلندر قدرت گرفته‌اند.

طول این خودرو۴۸۹۷ میلیمتر، عرض آن ۲۰۷۲ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۴۸۳ میلیمتر است. وزن خالص این خودرو ۱۶۰۰ کیلوگرم بوده و فاصله دو محور آن ۲۷۶۲ میلیمتر است. سیستم تعلیق جلو در این خودرو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است. ترمزهای جلو وعقب هم هر دو دیسکی پرده‌ای خنک شونده هستند.

۸_ig_w965_h543_easy-resize-com

تجهیزات:

سفران در مورد تجهیزات و امکانات هم حرف های زیادی برای گفتن دارد که در چند بخش آنها را برای شما بازگو می‌کنیم:

تهویه مطبوع: یکی از جالب‌ترین بخش‌های سفران، سیستم تهویه مطبوع آن است؛ سفران مجهز به یک سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای است. بدین معنا که می‌توان سه ناحیه دمایی را از آن درخواست کرد؛ دو ناحیه برای سرنشینان جلو و یک ناحیه برای سرنشینان عقب توسط کنسول عقبی. علاوه بر آن سیستم‌های دیگری که در این زمینه در این خودرو یافت می‌شوند عبارتند از:

سیستم کنترل کیفیت هوا، که با استفاده از سنسورهایی جلوی ورود هوای آلوده به داخل خودرو را می‌گیرد و به واسطه فیلترهایش جلوی ورود گرد و غبار را می‌گیرد.

مطبوع کننده هوا که همزمان حالت‌های تمیز کننده و آرامش‌بخش را فعال می‌کند و دارای ۶ رایحه متفاوت است.

سیستم یونیزاسیون پلاسمای سامسونگ: این سیستم دو کارکرد دارد: تمیز کننده باکتری‌ها و موارد ناخواسته و پخش کردن یون‌هایی در محیط که باعث می‌شود آرامشی نظیر محیط‌های طبیعی مانند جنگل و کوهستان در شما بوجود آید.

علاوه بر این موارد سفران مجهز به گرمکن صندلی‌های جلو و ماساژور صندلی راننده است.

۷_ig_w965_h543_easy-resize-com

سیستم چندرسانه‌ای: نمایشگر ۷ اینچی لمسی به همراه ماوس، سیستم نویگیشن، سیستم صوتی ساخته شرکت بوس (BOSE) که با وجود ۱۰ بلندگو و آمپلی فایر کیفیت صدای بالایی برایتان ارائه خواهد کرد. دوربین دید عقب و سیستم نمایش فشار باد لاستیک‌ها نیز در این خودرو برایتان مهیا شده است.

۲۷_ig_w1920_h1080_easy-resize-com

  • چراغ‌ها: چراغ‌های جلوی این خودرو اتوماتیک‌اند؛ یعنی با تاریک شدن هوا به صورت اتوماتیک روشن می‌شوند. (مجهز به سنسور نور) نور چراغ‌های جلو هم قابل تنظیم است. چراغ‌های جلوی سفران باپیچیدن فرمان می‌پیچند تا سر پیچ‌ها دید بهتری را تقدیم راننده کنند. چراغ نوربالا در سفران زنون است و این خودرو مجهز به دیلایت‌های LED، چراغ‌های مه‌شکن جلو و سه چراغ‌ راهنمای LED روی آینه است.

  • شیشه‌ها: برف پاک‌کن های اتوماتیک (سنسور باران)، پرده‌ شیشه عقب و شیشه‌های جانبی عقب دستی، آینه داخلی الکتروکرومیک، سنسور نقاط کور، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، سیستم هشدار موانع جلو وعقب، سقف پانورامیک دو تکه نیز از دیگر امکانات این خودرو به شمار می‌روند.

  • ایمنی: ترمز ضد قفل (ABS)، ترمز اضطراری (EBA)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم ضد لغزش(ASR)

  • سایر موارد: رینگ ۱۷ اینچی آلیاژی، فرمان برقی، ترمز پارک اتوماتیک (ترمز دستی برقی)، سیستم کروزکنترل با محدود کننده سرعت، فرمان چرمی، صندلی پارچه‌ای سرنشینان جلو با قابلیت تغییر ارتفاع، از تجهیزات سفران به شمار می آیند.

جمع بندی نهایی:

۲۸_ig_w1920_h1080_easy-resize-com

باید به این واقعیت اذعان کنیم که بر خلاف آرم رنو که روی سفران خودنمایی کرده و نشانه اصالت فرانسوی این خودرو است، سفران‌هایی که به ایران وارد می‌شوند عموما مونتاژ کره و ساخت شرکت رنو – سامسونگ هستند. پس نمی‌توان زیاد روی اصالت و کیفیت آن در قیاس با رقبای کره‌ای مانور داد. با توجه به وجود خودروهای قدرتمند و محبوبی مانند تویوتا کمری، کیا اپتیما، هیوندا سوناتا و هوندا آکورد جدال سختی در انتظار سفران است.

۲۴_ig_w1920_h1080_easy-resize-com

البته سفران در برخی موارد مانند امکانات و تجهیزات به راحتی بسیاری از رقبا را از میدان به در خواهد کرد. اما در سایر زمینه‌ها مانند شتاب و عملکرد، خدمات پس از فروش و کیفیت به راحتی از پس رقبا برنخواهد آمد. قیمت سفران در نمایندگی حدود ۱۸۹ میلیون تومان تعیین شده است که مبلغ پایینی نیست و همین امر رقابت را برای این خودرو سخت‌تر کرده است. در کل نمی‌توان گفت که سفران بهترین خودرو در این کلاس است اما دارای نکات مثبتی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. (خوب است اما بهترین نه) باید منتظر بود و دید که آیا سفران خواهد توانست جای پای رنو را در ایران محکم کند و یا رنو مجبور خواهد شد برای ماندن در ایران به خودروسازهای ایرانی متوسل شود.

۲۶_ig_w1920_h1080-1_easy-resize-com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.