معرفی محصول جدید مک‌لارن P14 +تصاویر

0

معرفی محصول جدید مک‌لارن P14 +تصاویر

فهرست مطالب

تصاویر منتشر شده از شاسی فیبر کربن جدید مک‌لارن، تأییدی است بر پروژه P14 با درهای پروانه‌ای به سبک مدل F1.

جایگزین خودروی موفق ۶۵۰ مک‌لارن، فعلا با کد P۱۴ شناخته می‌شود و قرار است بهار آینده در نمایشگاه خودروی ژنو رسما معرفی شود. آنچه درباره این خودرو محرز شده، استفاده از درهای پروانه‌ای معروف این برند است. تصویر رسمی منتشرشده از شاسی جدید مک‌لارن به‌نام مونوکیج۲ (Monocage II) نشان از فرم T در سقف دارد که برای باز و بسته شدن درهای پروانه‌ای دو سطحی مناسب است.

p14 s

شاسی P۱۴ نسبت به مدل ۶۵۰ حدود ۱۸ کیلوگرم کاهش وزن دارد و نسبت به رقیب اصلی‌اش، فراری ۴۸۸GTB نیز ۲۰۰ گرم سبک‌تر شده است. این تغییر وزن به دلیل بهره‌گیری از فیبرکربن در ساختار شاسی ایجاد شده است و دومزیت را همزمان تأمین می‌کند. به گفته مهندسین مک‌لارن، این آلیاژ بسیار سبک و بسیار مقاوم است. علاوه بر استقامت بالا و جرم پایین، شاسی جدید مرکز ثقل پایین‌تری دارد که در دینامیک خودرو و فرمان‌پذیری آن سر پیچ‌ها، تأثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

p14

در بحث پیشرانه به نظر می‌رسد با اصلاحاتی در توربوشارژرها، همان موتور ۳.۸ لیتری با قدرتی بیش از ۶۴۱ اسب بخار فعلی که در مدل ۶۵۰S دیده‌ایم، ارائه شود. با توجه با کاهش وزن، مسلما P۱۴ شتاب و عملکرد دینامیکی بهتری خواهد داشت.

مدیر ارشد مک‌لارن  مایک فلوئیت در مصاحبه‌ای گفته است : « این اولین بار است که ما یک محصول جدید را جایگزین مدل قبلی می‌کنیم. سری برتر (Super Series) یک گام مهم رو به جلو است؛ هم برای شرکت مک‌لارن و هم برای کلاس خودروهای سوپراسپرت جهان. این سری جدید، مهم‌ترین بخش درآمدی ما را تأمین خواهد کرد و بیشترین حجم تولید را در سبد محصولات مک‌لارن خواهد داشت. خودروهایی هوشمند، با عملکرد فنی عالی، سطح بالای تجهیزات لوکس و کیفیت برتر رانندگی .»

p14-s

مدیر طراحی این شرکت  فرانک استیونسن نیز قبلا گفته بود: «رانندگی با P۱۴ دیوانه کننده‌تر از P۱ خواهد بود!» آنچه از تصاویر خیابانی گرفته‌شده از طرح درحال تست P۱۴ متوجه شده‌ایم، استفاده از خطوط منحنی روی کاپوت جلو و گلگیر عقب، برای هدایت بهتر هوا و بهبود شرایط آیرودینامیک آن است که با چراغ های جلوی تمام LED همراه خواهد بود.

p14 mclaren

مک‌لارن آینده در بحث طراحی داخلی شلوغ‌تر می‌شود و با سیستم‌های کنترلی بیشتری ارائه خواهد شد. مسلما نمونه اسپایدر (بدون سقف) هم چندماه بعد از معرفی نمونه اولیه، رونمایی خواهد شد؛ چرا که مدل کروک قبلی با کد ۶۵۰S فروش بسیار موفقی داشت.

p14S

این اسپرت‌ساز انگلیسی قرار است تا سال ۲۰۲۲، ۱۵مدل جدید معرفی کند که P۱۴ اولین آنها است: اولین مدل جایگزین در تاریخ مک‌لارن.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.