کدام خودرو را بخریم کیا سراتو صفر کیلومتر یا نیسان ماکسیمای کارکرده؟

0

کدام خودرو را بخریم کیا سراتو صفر کیلومتر یا نیسان ماکسیمای کارکرده؟

فهرست مطالب

اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی با فضای داخلی بزرگ باشید، گزینه صفر‌کیلومتری عایدتان نخواهد شد و می‌بایست از بین موارد دست‌دومی همچون هیوندای آزرا، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، نیسان ماکسیما و… انتخاب کنید که در این بین ماکسیما معتبرترین برند را دارد! اما در بازار خودروهای صفر‌کیلومتر گزینه‌هایی مثل کیا سراتو، بسترن آسا و امثال این خودروها را خواهید داشت که در این صورت سراتو قابل اعتمادتر از بقیه به‌نظر می‌رسد. در این مطلب سراتوی صفر‌کیلومتر ۲۰۰۰ مونتاژ سایپا را در برابر نیسان ماکسیما دست‌دوم قرار می‌دهیم تا ببینیم کدام‌یک گزینه عاقلانه‌تری برای خرید هستند.

بزرگِ دوست‌داشتنی

نیسان ماکسیما محصول شرکت پارس خودرو در ایران

نیسان ماکسیما در واقع نسل سوم نیسان سِفیرو (کد A33) به شمار می‌رود که در اواخر دهه ۹۰ میلادی به بازار جهانی عرضه شد و در اوایل دهه ۸۰ شمسی نیز به صورت CKD ‌روی خط تولید پارس خودروی ایران قرار گرفت. این خودرو در زمان عرضه، تنها خودروی نسبتا لوکس بازار ایران بود که با قیمت مناسبی در اختیار خریداران قرار می‌گرفت و ظاهر و ابعاد آن خواهان بسیار زیادی داشت. جالب اینجاست که هنوز هم با گذشت بیش از یک دهه از شروع عرضه ماکسیما به بازار کشور، این خودرو جایگاه و محبوبیت خود را حفظ کرده است و هرچند که نمونه‌های مختلف آن از ۳۵ تا‌ ۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند اما هنوز هم به چشم یک خودروی اصیل و با پرستیژ به آن نگاه می‌شود. ماکسیما از چراغ‌های‌ هالوژنی، کاسه‌ای و لامپی در جلو و عقب بهره می‌برد و رینگ‌های اسپرت ۱۷ اینچی آلومینیومی دارد. همچنین به جز تعداد محدودی از نمونه‌های اولیه، تمامی ماکسیماهای موجود در کشور اسپویلر عقب دارند.

کوچکِ موفق

 ‫سراتو ایران جیب‬‎

سراتو نیز برای نخستین‌بار در اواخر سال ۲۰۰۷ و با نسل اولش به بازار ما راه پیدا کرد. نسل دوم این خودرو تحت عنوان کیا «فورته» در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و اطلس خودرو نیز سراتوی نسل دوم را از ۲۰۱۰ به بازار کشور ما عرضه کرد. سراتوی جدیدتر با توجه به بهره‌گیری از ظاهر و رنج امکانات بهتر توانست موفقیت بیشتری نسبت به نسل اول را در بازار ایران کسب کند. به همین خاطر با وجود پایان عرضه این مدل در بازار جهانی و جایگزینی نسل سوم آن (که البته نسل جدید سراتو در حال حاضر توسط اطلس خودرو به بازار کشور عرضه می‌شود)، سراتو نسل دوم اخیرا‌ روی خط تولید شرکت سایپا قرار گرفته است که نمونه ۲۰۰۰ آن امکانات بیشتر و کامل‌تری را به شما ارائه می‌کند.

اختلاف بر سر دوران

از آنجا که طراحی ماکسیما به بیش از یک دهه پیش و اواخر دهه ۹۰ میلادی بازمی‌گردد پس نباید از این خودرو انتظار امکانات رفاهی گسترده‌ای داشته باشید. این خودرو در فول‌ترین حالت از سیستم صوتی به همراه ۶ بلندگو و چنجر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، شیشه بالابرهای برقی، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، فرمان هیدرولیک، قابلیت کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، ۲ کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلو و در نهایت تودوزی پارچه‌ای بهره می‌برد که نسبت به خودروهای امروزی لیست چنان پر و پیمانی به شمار نمی‌رود. اما در مقابل، سراتوی ۲۰۰۰ مونتاژ شده توسط سایپا به عنوان یک سدان کامپکت مناسب برای استفاده خانواده‌های کم‌جمعیت، موارد بیشتری مثل سیستم صوتی به همراه ۶ بلندگو و ورودی‌های CD ،‌USB و AUX، کروز کنترل، ۲ کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع خودکار، شیشه بالابرها و آینه‌های جانبی برقی، سنسور نور، فرمان هیدرولیک و… را به شما ارائه می‌کند که اندکی از ماکسیما بیشتر است. هرچند که باید توجه داشته باشید، ماکسیما فضای داخلی بسیار وسیع‌تر و سواری راحت‌تری را نسبت به سراتو به شما ارائه می‌کند.

نتیجه تصویری برای کیا سراتو صفر کیلومتر یا نیسان ماکسیمای

۴ سیلندر یا ۶ سیلندر ؟

کیا سراتو نسل دوم چه در نسخه وارداتی و چه در نمونه مونتاژ داخل با دو تیپ ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ در بازار کشور ما حضور دارد که با توجه به بودجه مد نظر ما، نسخه ۲۰۰۰ سی‌سی صفر کیلومتر این خودرو عایدمان خواهد شد. این محصول حداکثر قدرتی در حدود ۱۵۶ اسب بخار به همراه جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک را به راننده ارائه می‌کند که در نهایت شتاب صفر تا صد ۱۰.۵ ثانیه‌ای و مصرف سوخت ۷.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را برای این خودرو رقم می‌زند.

اما در مقابل، ماکسیما از پیشرانه قدرتمند V6 با حجم ۳ لیتر بهره می‌برد که به شما ۲۲۷ اسب بخار قدرت موتور را ارائه می‌کند. در واقع این خودرو با دو جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک در بازار حضور دارد که نسخه اتوماتیک آن شتاب صفر تا صدی نزدیک به ۸ ثانیه را به شما ارائه می‌کند، اما مصرف سوخت نسبتا بالایی دارد. همچنین توجه داشته باشید که استهلاک این خودرو به ویژه در صورت اعمال فشار مکرر به موتور و سیستم انتقال قدرت کمی بالا‌ست اما قیمت قطعات یدکی ماکسیما در قیاس با دیگر خودروهای رقیبش مناسب خواهد بود.

نتیجه تصویری برای کیا سراتو صفر کیلومتر یا نیسان ماکسیمای

gp2cxbgwzdlq8npdixu.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.