معرفی موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۲۰۱۷ + فیلم

0

معرفی موتورسیکلت کاوازاکی نینجا ۲۰۱۷ + فیلم

کمپانی کاوازاکی یکی از شناخته شده ترین کمپانی ها در زمینه ساخت موتورسیکلت است. این کمپانی موتورهای بسیار مختلفی را تولید و روانه بازار کرده است. مدل Ninja ZX از جمله پرطرفدارترین مدل های تولیدی کاوازاکی به حساب می آید. موتور Kawasaki Ninja ZX-10R با قهرمانی در سال های ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، کاملا مسابقات جهانی موتور سواری FIM را زیر سلطه ی خود در آورده است. با تغییراتی که در مدل ۲۰۱۷ این موتور اتفاق افتاده است، موتورسواران شانس بیشتری برای برنده شدن در مسابقات جهانی خواهند داشت. این موتور در واقع پاسخی ست از طرف کاوازاکی به مدل جدید Honda CBR SP2، همچنین کاوازاکی قرار است تنها ۱۰۰۰ دستگاه از این موتورسیکلت را تولید کند.
نتیجه تصویری برای موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 2017
سرعت این موتور در پیست Kumamoto در ژاپن، ۱.۲ ثانیه کمتر از مدل ZX-10R است.

با پیشرفت های علم مهندسی، مهندسان کمپانی Kawasaki به دنبال ایجاد یک مدل قوی تر ، سریعتر و متمرکز تر بر روی مسابقات هستند. به همین دلیل این کمپانی تصمیم گرفت نسخه جدیدی با نام Ninja ZX-10RR را در تیراژ محدود تولید کند. موتورسیکلتی که تغییرات قابل توجهی نسبت به نسخه ZX-10R داشته است. برخی از این تغییرات عبارتند از:

_ افزودن ویژگی های جدید به پیشرانه از جمله بالابردن قدرت آن و استفاده از پوشش های DLC برای کاهش اتلاف قدرت مکانیکی
_ استفاده از رینگ های ۷پره آلیاژ آلومینیوم Marchesini و تایرها پیرلی مدل Pirelli Diablo Supercorsa SP
_ ارتقا و بهبود عملکرد سیستم KQS برای تعویض دنده که امکان کاهش دنده بدون نیاز به درگیرکردن کلاچ برای راکب را فراهم می سازد.
نتیجه تصویری برای موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 2017
از جمله تغییراتی که در پیشرانه ی ۴سیلندر ۹۹۸ سی سی Kawasaki ZX10RR صورت گرفته می توان به استفاده از میل لنگ جدید سبک اشاره کرد که باعث سریع تر بالارفتن دور موتور می شود. همچنین در این موتور از سیستم کنترل الکترونیکی – کامپیوتری برای کنترل دقیق میزان قدرت خروجی و استفاده از جعبه دنده جدید با ضرایب کوتاه تر استفاده شده است. این جعبه دنده در مدل ZX-10R مدل ۲۰۱۶ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. ترمزهای مورد استفاده در این موتورسیکلت نیز توسط کمپانی برمبو تهیه شده است.
نتیجه تصویری برای موتورسیکلت کاوازاکی نینجا 2017
از دیگر سیستم هایی که در این نسخه قرار دارد می توان به لانچ کنترل کاوازاکی (KLCM)، سیستم ضد قفل (KIBS)، کنترل ترمز پیشرانه (KEBC) و ترکشن کنترل کاوازاکی (S-KTRC) اشاره کرد.

کمپانی کاوازاکی تصمیم دارد از این نسخه تنها ۵۰۰ دستگاه تولید کند. ۵۰۰ دستگاهی که برای مشتریان و خریداران ویژه این شرکت درنظر گرفته شده است. البته باید به این نکته نیز اشاره کرده که قیمت پایه ی این موتورسیکلت از ۱۸۸۹۹دلار /۷۴,۳۸۶,۰۰۰ تومان شروع می شود.

در ادامه ویدیویی از مدل ۲۰۱۷ این موتور سیکلت را که در نمایشگاه EICMA میلان به نمایش در آمد را مشاهده نمایید :

دانلود ویدیو

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.