تیونینگ پورشه پانامرا توسط منصوری+عکس ومشخصات

0

تیونینگ پورشه پانامرا توسط منصوری+عکس ومشخصات

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای پورشه پانامرا توسط منصوری

پورشه پانامرا نخستین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و سرانجام در سال ۲۰۱۰ و به عنوان اولین خودروی سدان پورشه پا به خیابان‌ها گذاشت. این سدان اسپرت و لوکس یک خودروی موتور جلو است که در مدل‌های دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است. پانامرا دارای طراحی فست بک است که آن را در رده‌ی محصولاتی همچون مرسدس بنز CLS و بی ام و سری ۶ گرن کوپه قرار می‌دهد.
به قسمت جذاب خودروهای پورشه یعنی بخش فنی آن‌ها که برسیم باید گفت پانامرای نسل اول در ۹ مدل مختلف به بازار عرضه شد که البته بسیاری از آن‌ها در بازار کشورمان موجود نیستند.

نتیجه تصویری برای پورشه پانامرا توسط منصوری

ضعیف‌ترین گونه‌ی پانامرا بدون هیچ گونه پسوند و پیشوند و تنها با نام پانامرا شناخته می‌شود که دارای یک موتور ۶ سیلندر وی شکل تنفس طبیعی به حجم ۳.۶ لیتر است. این موتور ساخت گروه فولکس واگن بوده و می‌تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل چیزی در حدود ۶.۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن معادل ۲۶۱ کیلومتر بر ساعت است.
مدل بعدی پانامرا ۴ نام دارد که از نظر فنی با مدل قبلی یکسان است و تنها تفاوت آن‌ها این است که این یکی به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است این مورد سبب بهبود شتاب صفر تا صد خودرو به ۶.۱ ثانیه و در عوض کاهش حداکثر سرعت آن به ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت شده است.
مدل بعدی پانامرای دیزلی است که یک موتور ۶ سیلندر وی شکل توربو دارد، این مدل توانایی تولید ۲۴۷ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۶.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو با داشتن مصرف سوخت ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر کم مصرف‌ترین خودروی تولیدی توسط پورشه است.
مدل بعدی با نام پانامرا S یک مدل هشت سیلندر استو پیشرانه‌ی وی شکل تنفس طبیعی این مدل دارای ۴.۸ لیتر حجم است و می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این خودروی دیفرانسیل عقب دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۵.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت است.
مدل بعدی که در بازار کشورمان نیز بسیار محبوب است و فروش بالایی را تجربه کرده مدل پانامرا ۴S است. این مدل از نظر موتوری با مدل اس یکسان است و تنها تفاوت آن‌ها این است که مدل ۴ اس از سیستم چهارچرخ محرک سود می‌برد. البته قدرت این مدل‌ها از سال ۲۰۱۳ به بعد به ۴۱۴ اسب بخار و گشتاور آن‌ها نیز به عدد ۵۲۰ نیوتون متر افزایش پیدا کرد. پانامرا ۴ اس دارای شتاب صفر تا صد ۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن تا ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت است.


مدل بعدی پانامرا GTS است. این مدل را می‌توان به نوعی مدل تیونینگ شده‌ی ۴ اس دانست. پانامرا GTS با داشتن ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتون متر گشتاور می‌تواند در حدود ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت است.
مدل بعدی پانامرا توربو است. این خودرو دارای یک موتور ۴.۸ لیتر هشت سیلندر مجهز به دو توربوشارژر است که می‌تواند ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است.
آخرین و قدرتمندترین مدل پانامرا نیز مدل توربو S است که با همان حجم و تعداد سیلندر مدل توربو می‌تواند ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این مدل ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن معادل ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت است.

نتیجه تصویری برای پورشه پانامرا توسط منصوری

پورشه پانامرا همچنین با سه نوع گیربکس در بازار موجود است نخستین گیربکس از نوع دستی و شش سرعته است. گیربکس بعدی ۸ دنده‌ی اتوماتیک مجهز به مبدل گشتاور است و ساخت شرکت آیسن سیکو ژاپن است. جالب است بدانید آیسن سیکو یکی از زیر مجموعه‌های تویوتا است.
آخرین گیربکس نیز مدل دوبل کلاچ ۷ دنده مشهور به PDK است که از آن به عنوان یکی از بهترین گیربکس های دوبل کلاچ در جهان یاد می‌شود. این گیربکس فوق پیشرفته نیز ساخت کمپانی ZF فردریش هافن است.

تصویر مرتبط

اما پانامرایی که امروز خودروبانک به آن خواهد پرداخت یک نسخه‌ی خاص است که روی آن کیت بدنه‌ی منصوری نصب شده است. تیونر ایرانی الاصل منصوری نیازی به معرفی ندارد و بی مقدمه سراغ خود اتومبیل می‌رویم.
این کیت بدنه یک کیت کامل است و شامل بخش هایی چون سپر جلو با ورودی های هوای کربنی، چراغ های روشنایی در روز LED، سپر عقب به همراه خروجی اگزوز مرکزی، دیفیوزر عقب فیبر کربنی، رکاب جانبی از جنس فیبر کربن، قاب آینه‌ی فیبر کربنی، کیت افزایش دنده‌ی پهنای درها و گلگیرها، باله‌ی عقب فیبر کربنی و کاپوت فیبر کربنی می شود.
امکان نصب قاب کربنی در اطرف و روی چراغ ها وجود دارد.

در داخل کابین نیز منصوری انواع چرم و پنل های فیبر کربنی را عرضه می کند که البته بر روی خودروی موجدو در ایران نصب نشده اند. هر چند کابین پانامرا آنقدر زیبا و فریبنده است که به نظر نگارنده مدل استاندارد آن نیز به اندازه‌ی مدل های تیونینگ شده زیبایی و جذبه دارد به خصوص اینکه نمونه ی موجود در کشومان دارای تودوزی قهوه ای رنگ زیبا به همراه استفاده از چوب مرغوب در کنسول و فرمان است.

نتیجه تصویری برای پورشه پانامرا توسط منصوری

منصوری یک کیت توربوشارژر نیز برای پانامرا طراحی و تولید کرده است که می‌تواند قدرت تولیدی موتور هشت سیلندر را به ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور آن را به ۸۵۰ نیوتون متر برساند. با چنین مشخصاتی منصوری ادعا کرده است که شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو ۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. البته با توجه به وضعیت جاده‌های ایران خودرویی با چنین قدرتی در صورت حضور در ایران جایی برای استفاده از حداکثر توانایی های خود نخواهد داشت. نمونه‌ی موجود در ایران نیز از نوع ۴ اس بوده و دارای ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور است. همین میزان قدرت نیز این خودرو را تبدیل به مدلی بی رقیب در خیابان های ایران کرده است. یکی از اصلی ترین زیبایی های پانامرا منصوری رینگ های آن است که از نوع ۵ پر بوده و ۲۱ اینچ قطر دارند. این رینگ های پولیش شده فوق العاده زیبا بوده و ظاهری شبیه به لبه ی برنده‌ی تیغ دارند.
در ادامه و در انتهای مطلب گروه خودروبانک ضمن تشکر ویژه از مالک محترم خودرو شما را به دیدن تصاویر زیبای این پانامرای خاص دعوت می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.