بی‌علاقگی شرکت پورشه به طراحی خودروهای مفهومی

0

بی‌علاقگی شرکت پورشه به طراحی خودروهای مفهومی

فهرست مطالب

بی‌علاقگی پورشه به طراحی خودروهای مفهومی، طراحان مستقل را به رؤیاپردازی برای این برند تشویق کرده است.

اگر علاقه‌مند خودرو و اخبار آن باشید، حتما متوجه شده‌اید که شرکت پورشه، با آنکه بسیار موفق و ثروتمند است، به‌ندرت طرح‌های مفهومی و تبلیغاتی رونمایی می‌کند. این واقعیت‌، طراحان مستقل دنیای دیجیتال را به رؤیاپردازی برای این برند تشویق کرده است.

وقتی سال گذشته، طراحان بازی محبوب گرن‌توریسمو از خودروسازان برتر جهان دعوت کردند تا طرح‌های مفهومی و آینده‌نگرانه‌ی خود را برای استفاده در نسخه‌ی بعدی این بازی محبوب ارائه کنند، تقریبا همه‌ی آن‌ها با استقبال از این ابتکار، در آن شرکت کردند؛ چرا که طرح‌های مفهومی هر خودروساز، نشان‌دهنده‌ی مدل‌های آینده‌ی آن هستند و مخاطبان بازی‌های کامپیوتری، نسل آینده‌ خریداران بالقوه‌ی این محصولات به‌حساب می‌آیند. در این میان‌، پورشه از معدود برندهایی بود که حاضر به همکاری با طراحان ژاپنی این بازی نشد و هیچ طرح خاصی به آن‌ها ارائه نکرد.

با توجه به محدودیت‌های ساخت یک خودرو در اندازه‌ی واقعی و قدرت بالای نرم‌افزار‌های گرافیکی در جهان امروز، حدومرزی برای ذهن‌های خلاق، به‌خصوص طراحان خودرو وجود ندارد و چنین افرادی می‌توانند بی‌نیاز از سرمایه‌های سنگین مالی و انسانی، ایده‌ی خود را به واقعیت تبدیل کنند. این حقیقت، امسال برای بار دوم برند پورشه را صاحب خودروی مسابقه‌ای کرده است!

پورشه 917/906

تابستان امسال، طرح مفهومی پورشه ۰۴-۹۰۸ خبرساز شد و چند روز پیش یک طراح مستقل دیگر با نام الکساندر ایمنادزه (Alexander Imnadze) که مدتی است به چهره‌ای شناخته‌شده و صاحب سبک در عرصه‌ی طراحی خودرو تبدیل شده است؛ با طرحی دیگر به نام پورشه ۹۱۷/۹۰۶ توانایی‌های خود را به اثبات رساند؛ وی تاکنون برای آلفارومئو، فورد، استودیوی طراحی مشهور برتونه (Bertone) و تعدادی از دیگر برندهای مطرح صنعت خودروی جهان کار کرده است. مدل‌های مفهومی بوگاتی جی‌تی۶ و مازراتی بورا (Maserati Bora) از دیگر شاهکارهای او محسوب می‌شوند که توسط صاحبان این برندها مورد تشویق و تقدیر رسمی واقع  شده‌اند.

مازراتی بورا

بوگاتی مازراتی مفهومی

بوگاتی جی‌تی۶

طرح ۹۱۷/۹۰۶، همان‌طور که از نامش پیدا است، نگاهی عمیق به تاریخچه‌ی موفق پورشه در مسابقات اتومبیل‌رانی کلاس جی‌تی دارد. مدل‌های ۹۰۶ و ۹۱۷ به ترتیب در سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰ پرچم‌دار پورشه، به‌خصوص در مسابقات لمانز بودند؛ مدل ۹۱۷ افتخارات پرشماری برای این کمپانی خودروسازی به ارمغان آورده است.

پورشه ۹۰۶  

پورشه ۹۱۷ 

این مدل مفهومی، صرفا نشان‌دهنده‌ی یک طرح اجمالی از پورشه برای بازی گرن‌توریسمو نیست، بلکه طرحی است برای جایگزین احتمالی خودرویی که هم‌اکنون پورشه در مسابقات جی‌تی استفاده می‌کند و امسال و سال گذشته با آن قهرمان بلامنازع لمانز ۲۴ ساعته و استقامت فدراسیون جهانی (WEC) شد؛ خودرویی که با نام پورشه ۹۱۹ هیبریدی شناخته می‌شود.

منبع :زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.