بازگشت غرور آفرین فراری به مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷
بازگشت غرور آفرین فراری به مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷
فهرست مطالب
مارکیونه در کنفرانس خبری کریسمس تیم فراری گفت: « بازگشت این تیم مهم است. آلفارومئو میتواند به محلی برای تربیت رانندگان جوان علاقهمند به فرمول یک تبدیل شود.»
سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فراری که زیر مجموعه گروه فیات-کرایسلر موسوم به FCA است، رسما از آلفارومئو خواست بعد از نزدیک به سی سال به این مسابقات بازگردد. هرچند تیم فرمول یک فراری اسکودریا مسلما چیزی نیست که آلفا بتواند با آن رقابت کند، اما میتواند در جهت ارتقاء خود و برادر بزرگترش مفید واقع شود.
خودروی آلفارومئو مدل ۱۵۹ در مسابقات فرمول یک ۱۹۵۱
مارکیونه در کنفرانس خبری کریسمس تیم فراری گفت: «ما در فکر بازگرداندن آنها به مسابقات هستیم تا مسابقه دهند و رقیب ما باشند.» در ادامه این مراسم، عضو تازهوارد رانندگان فراری، آنتونیو جیوویناتزی (Antonio Giovinazzi) معرفی شد. این اولین بار از سال ۲۰۰۹ تاکنون است که این برند ایتالیایی با یک راننده ایتالیایی قرارداد میبندد تا رزرو رانندگان اصلیاش، سباستین فتل و کیمی رایکونن باشد. بازگشت آلفارومئو به فرمول یک، مسلما رشد فروش چشمگیری برای این برند را به همراه خواهد داشت و درآمد تبلیغاتی خوبی را برای آنها به ارمغان میآورد.
خودروی آلفارومئو مدل BT۴۵ در مسابقات فرمول یک ۱۹۷۶
اما عضویت دراین مسابقات اصلا روند سادهای ندارد و یکی از سنگهای جلوی پای آلفا، پلتفرم جورجیو (Giorgio) است. این پلتفرم تازه، هماکنون روی پرچمدار این برند مدل جولیا استفاده شده است و طبق قوانین فرمول یک باید به سودآوری برسد تا صاحب برند بتواند با سابقه تولید موفق یک خودروی اسپرت پرقدرت، جواز حضور تیمش در این مسابقات را بگیرد. این مهم در صورتی که اتفاق بیفتد، حضور آلفارومئو در فرمول یک را به سالهای بعد موکول میکند. از سویی دیگر احتمال همکاری آلفارومئو با تیم ردبول در مسابقات فرمول یک امسال بالا رفته است.
خودروی آلفارومئو مدل ۸۹۰، در مسابقات فرمول یک ۱۹۸۳
هرچند سابقه این برند ایتالیایی در فرمول یک بسیار زیاد است و به دهه ۱۹۲۰ باز میگردد، آخرین حضور آنها مربوط به سال ۱۹۸۵ است. خودروی این تیم با کد ۱۸۵T در این دوره بسیار بد عمل کرد و با اختلاف زیادی از دیگران آخر شد تا جایی که در میانه فصل آنها مجبور به استفاده از مدل قبلی خود ۱۸۴T شدند. راننده معروف فرمول یک، ریکاردو پاترس سالها بعد در یک مصاحبه اعلام کرد: «مدل ۱۸۵T بدترین خودرویی بود که من در تمام دوران فعالیتم در مسابقات فرمول یک با آن رانندگی کردم.»
خودروی آلفارومئو مدل ۱۸۵T، در مسابقات فرمول یک ۱۹۸۵
منبع: thetruthaboutcars