بررسی وآزمایش BYD S6+قیمت ومشخصات فنی

0

بررسی وآزمایش BYD S6+قیمت ومشخصات فنی

فهرست مطالب

نقد و بررسی BYD S6

6.5

BYD S6 برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ در بازار چین عرضه شد و به لطف طراحی عامه پسند، امکانات نسبتا کامل و دریافت ۵ ستاره ایمنی از CNCAP از فروش بالایی برخوردار گردید. امکاناتی مثل نمایشگر پشت فرمان TFT، تلویزیون دیجیتال، دکمه های هوشمند و ریموت کنترل از جمله این موارد هستند. S6 در میان خریداران چینی با استقبال زیادی مواجه شده است. استفاده از پیشرانه های ساخت میتسوبیشی موجب شده این خودرو سه موتور و سه گیربکس مختلف را به خریداران پیشنهاد کند. نصب پنج صندلی و قابلیت تا شدن صندلی های عقب فضای بار قابل توجهی برای آن فراهم آورده است.

ظاهر کلی S6 شباهت زیادی به لکسوس RX 2005 دارد و در نمای جلو از کیا سورنتو مدل سال ۲۰۰۰ الهام گرفته است.  طراحی داخلی S6 به طور کلی داستانی متفاوت است. طراحی داشبورد کاملا اختصاصی این خودرو بوده و به خوبی با امکانات و تجهیزات الکترونیکی مجهز شده است. با خواباندن ردیف دوم صندلی ها شما به یک فضای بزرگ و جادار برای قرار دادن اجسام حجیم دست پیدا می‌کنید و در صورت برگرداندن این ردیف به جای خود فضای کافی برای پنج سرنشین در اختیار شماست. سه موتور مختلف برای BYD S6 در نظر گرفته شده است. که در ایران موتور سیلندر ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۸ اسب بخاری با گیربکس ۶ دنده اتوماتیک می‌باشد. BYD S6 یک اس یو وی با طراحی نسبتا هماهنگ است که از امکانات الکترونیکی قابل توجهی برای رضایت صاحبانش برخوردار است. داشتن ۵ ستاره ایمنی از CNCAP خبر خوبی برای خریداران این خودروی چینی است. اما برای حضور در بازارهای رقابتی تر مانند آمریکا باید در قیمت پایه خود و به ویژه در طراحی بیرونی حتما تجدیدنظر کند.

نقد و بررسی BYD S6

نقد و بررسی BYD S6

مشخصات BYD S6

مشخصات BYD S6

نمای 3D سه بعدی – 360 درجه BYD S6

ویدیوهایی از BYD S6

اولین تست و بررسی BYD S6 در ایران
رقیب سر سخت آمد
یک روز بعد از رونمایی رسمی از BYD S6 توسط شرکت کارمانیا در نمایشگاه خودروی کرمان، شرایطی فراهم شد تا بررسی ابتدایی از این تازه‌وارد چینی داشته باشیم. خودرویی که قبل از آمدنش، برای رقبا در ایران شاخ و شانه کشیده بود، روز چهارشنبه در اختیار خودرونویسان قرار گرفت تا زاویه دید جدیدی از این شاسی‌بلند نو رسیده داشته باشند. با توجه به شرایط بازار ایران، از امروز این خودرو رقیب سرسخت شاسی‌بلندهای چینی در ایران به حساب می‌آید و می‌تواند خطری جدی برای بازار این خودروهای رقیب باشد. در این بخش به معرفی مختصر کمپانی BYD و بررسی محصول جدید آن در ایران می‌پردازیم
بی‌وای‌دی را بهتر بشناسیم
اولین تست و بررسی BYD S6 در ایران
کمپانی BYD چین در سال ۲۰۰۳ به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه خودروسازی آغاز کرد. این شرکت در برخی محصولات خود گرایش به تویوتا را لحاظ کرده و با خرید طرح‌هایی از تویوتا، تا امروز محصولاتی را به بازار عرضه کرده است. این کمپانی در بازار چین مورد استقبال قرار گرفته و تاکنون ۲۵ نوع خودرو را در سبد محصولات خود داشته است. از نشانه‌های پیشرفت این کمپانی می‌توان به خودروهای تمام‌برقی اشاره کرد که در ناوگان تاکسیرانی چین در حال استفاده بوده و رکوردهای خوبی در زمینه پیمایش با یک بار شارژ به ثبت رسانده است. BYD امروز در کشورهایی مثل چین، روسیه، کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا و حاشیه خلیج فارس فروش خوبی را تجربه می‌کند و امروز به ایران آمده است تا سهمی از بازار کشورمان را نصیب خود کند. خبرها حاکی از آن است که محصولات این برند خوب چینی فقط به S6 ختم نمی‌شود و قرار است مدل‌های دیگری از برند BYD در ایران به صورت وارداتی و مونتاژ عرضه شود. این کمپانی چینی در حال بررسی شرایط بازار است و با همکاری شرکت کارمانیا، سرمایه‌گذاری بزرگی را در صنعت خودروی ایران انجام می‌دهد.
کپی برداری با خرید پلتفرم فرق دارد
اولین تست و بررسی BYD S6 در ایران
همان‌گونه که اشاره شد BYD در برخی محصولات خود از همکاری شرکت‌های اصیلی چون تویوتا استفاده کرده است. در مورد S6 هم می‌توان این همکاری مختصر را دید. طراحی ظاهری و داخلی این خودروی کراس‌اور برمبنای لکسوس RX نسل دوم (XU30) بوده و طرح این خودرو از کمپانی تویوتا- لکسوس ژاپن خریداری شده است. در نگاه اول برخی این خودرو را کپی‌برداری بی‌شرمانه از RX می‌دانند. ولی شاید با کمی تحقیق بتوان به این نتیجه رسید که این طرح با پرداخت هزینه متعارف از کمپانی ژاپنی خریداری شده است.

البته لکسوس RX به مراتب طراحی زیباتری دارد و تنها BYD S6 با کلیات طراحی این خودرو به بازار عرضه شده است. طراحی S6 را نمی‌توان به‌روز خطاب کرد. زیرا بر مبنا خودرویی در سال ۲۰۰۳ طراحی و ساخته شده است و برای ایجاد تفاوت، کمی جزئیات بدنه و کابین خودرو را تغییر داده‌اند. همین دستکاری در جزئیات باعث شده که در نگاه اول S6 آنچنان جذاب و خارق‌العاده به حساب نیاید. زیرا شما در نمای جلو و عقب خطوط طراحی به سبک ۲۰۱۶ را مشاهده نمی‌کنید و بیشتر به یاد سال‌های قبل از ۲۰۱۰ می‌افتید. ولی با نگاه ریزبینانه‌‌تر و صرف وقت در تشریح اوضاع ظاهری، شاید به این نتیجه برسید که این خودرو تا حد زیادی کاربردی طراحی شده است و آنچنان هم قدیمی نیست.

داخل خودرو هم از نظر برخی پارامتر‌ها مثل داشبورد، ظاهر صندلی، فضای بار، محل قرارگیری دسته دنده و… مانند RX نسل دوم است. با این تفاوت که به مراتب طراحی داخلی جذاب‌تر و زیباتر از بیرون خودرو است و حس خوبی را در نگاه اول به بیننده می‌دهد. می‌توان گفت که در طراحی داخلی خودرو، نکات اصولی بیشتری رعایت شده. زیرا قرارگیری دکمه‌ها و نحوه عملگرهای روی فرمان بسیار اصولی و دقیق در نظر گرفته شده است. با یک چرخ دور خودرو و نشستن در کابین این ماشین به ظاهر شاسی بلند، می‌توانید متوجه شوید که حداقل این چینی تازه‌وارد از نظر امکانات چیزی از خودروهای بازار کم ندارد و شاید یک سروگردن بالاتر قرار گیرد. وجود برخی امکانات، S6 را به مرز لوکس بودن رسانده است. دوربین دنده عقب و زیر آینه شاگرد، تهویه دوگانه اتوماتیک، مانیتور، سیستم رهیاب، پخش صوتی با هشت بلندگو، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌لایت، صندلی برقی، کروزکنترل، آینه تاشوی برقی، آینه کرومیک، قطب‌نما، سنسور نور، استارت دکمه و.. باعث شده است سطح امکانات رفاهی این خودرو در جایگاه مناسبی باشد و حتی از برخی رقبا بالاتر قرار گیرد.

وجود سیستم‌های ایمنی مثل شش محفظه کیسه هوا، ترمزهای دیسکی با ABS، EBD و BOS و… نیز موجب شده است این خودرو در کشور مادر و بازارهای صادراتی به‌عنوان شاسی‌بلندی ایمن شناخته شود. در سال ۲۰۱۳ بود که شرکت BYD روی S6 تغییراتی را اعمال و آن را با ظاهری شکیل‌‌تر با نام S7 به عنوان فیس‌لیفت S6 به بازار عرضه کرد. این خودرو در نسخه به‌روز شده امکاناتی مثل کنترل لغزش فرمان و سیستم‌های ابتدای حرکت در شیب مجهز و دوربین ۳۶۰ درجه در آن نصب شد.
پشت فرمان S6
اولین تست و بررسی BYD S6 در ایران
وقتی بیرون خودرو هستید و به موتور خودرو نگاه می‌کنید، احتمال آن زیاد است که دلسرد شوید. زیرا موتور این خودرو نسبت به فضای در نظر گرفته شده است کوچک بوده و پایین نصب شده است. ولی نصب موتور در پایین‌ترین نقطه ممکن دلایل خاص خود را دارد. مهم‌ترین دلیل حفظ نقطه ثقل خودرو در پایین است که باعث می‌شود در ترمزگیری‌های شدید و مانور پی‌در‌پی جلوی خودرو از کنترل خارج نشود. ولی در زیر کاپوت S6 چیزی نیست که از نظر بصری جذاب باشد. با نشستن داخل خودرو و بستن در، احساس می‌کنید این چینی، کمی با بقیه براداران ناتنی خود فرق دارد. زیرا جنس چرم، داشبورد و حتی صدای بسته شدن در هم با بقیه چینی‌ها فرق دارد.

با زدن دکمه استارت، صفحه‌های رنگی پشت آمپر که به شکل مانیتور طراحی شده‌اند، روشن می‌شود و موتور خودرو به آرامی شروع به کار می‌کند. این موتور ۲٫۴ لیتر حجم دارد که با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ، ۱۶۴ اسب‌بخار نیرو گشتاور ۲۳۴ نیوتون‌متر تولید می‌کند. یکی از محاسن موتور ۲٫۴ لیتری S6 استفاده از قدرت موتور در دورهای متوسط بوده که باعث شده است راننده برای هر حرکتی فشار بیهوده به موتور نیاورد. فرمان خودرو از نوع هیدرولیکی است که با توجه به سرعت عملکرد متفاوتی دارد. البته این محدودکننده فرمان S6 مانند یک فرمان برقی و زیاد این آپشن در دستان راننده احساس نمی‌شود. گیربکس را در حالت D قرار و شروع به حرکت می‌کنیم. واکنش این گیربکس بسیار برایمان آشناست. زیرا جعبه دنده S6 از نوع شش سرعته دوکلاچه بوده و عادت این دسته از گیربکس‌هاست که در بدو حرکت تاخیری جزئی داشته باشند.
در پنل دنده خودرو جایگاهی برای تعویض دنده دستی یا همان تیپ‌ترونیک در نظر گرفته شده است. با توجه به فضای تست موجود، امکان این نبود که خودرو را در معیارهای مختلف از جمله پیمایش طولانی در مسیر و گذر از موانع کوبنده بررسی کنیم. پس با توجه به شرایط محیطی روز تست، سعی کردیم نکاتی پیرامون تست‌های فشار لحظه‌ای به‌دست آوریم. ابتدای کار خودرو به آرامی راه افتاد و دنده‌ها پیاپی تعویض می‌شدند. جالب بود که این تعویض دنده برای این موتور بسیار نرم انجام می‌شود و حس لرزشی را به اتاق نمی‌دهد. همچنین با توجه به چینی بودن خودرو توقع داشتیم که گاز خلاصی بعد از تغییر وضعیت دنده در دورهای متوسط ببینیم. ولی هماهنگی گیربکس و موتور در سطح خوبی بود و خبری از تداخل در عملکرد موتور با گیربکس دیده نمی‌شد. در پیچ‌های معمولی خودرو واکنش خوبی را نشان می‌داد و اتاق بی‌سروصدا و نرمی را به خریداران تقدیم می‌کرد.

در گذر از چاله‌ها S6 کمترین تکان اضافه‌ای را به اتاق وارد می‌کرد و جالب بود که سکوت اتاق از یک ماشین چینی بعید بود. بعد از توقف، دسته دنده را در ناحیه تیپ‌ترونیک قرار دادیم و با یک لانچ ساده قصد سنجش شتاب خودرو را کردیم. دنده یک خودرو کمی تاخیر را در بدو حرکت به راننده اعمال می‌کرد. همچنین با توجه به سیستم ایمنی گیربکس، در دورهای بالا خود گیربکس، دنده را به ۲ تغییر می‌داد (با اینکه در حالت تیپترونیک بود) ولی در دنده‌های بعد این قضیه زیاد دیده نمی‌شد. دنده ۲ خودرو، جایی بود که قدرت موتور برای وزن ۱۶۹۵ کیلوگرمی S6 خرج می‌شد و جهش اتفاق می‌افتاد. شتابگیری این شاسی‌بلند چینی بسیار شبیه سانتافه ۲٫۴ لیتری MPi بود و واکنش‌های مشابهی پشت فرمان این خودرو نسبت به هیوندای سانتافه دیده می‌شد. شاید اگر شتاب‌گیری این خودرو در سطح بالاتری بود، بیشتر باعث جذب مشتری برای یک خودروی خانوادگی بزرگ صورت می‌گرفت.

باید در نظر داشت که عملکرد موتور نسبت به وزن خودرو بسیار خوب است و به راحتی از سد خودروهایی مثل جیلی X7، چری تیگو۵ و هایما S7 می‌گذرد و قابل رقابت با خودروهای کره‌ای است. یکی از کاستی‌هایی که در S6 دیده می‌شود، تک‌دیفرانسیل جلو بودن آن است. زیرا زیربندی خودرو و ارتفاع آن با توجه به پلتفرم و موتور، قابلیت دو دیفرانسیل بودن را با تغییرات مهندسی دارد و این جای تعجب است که BYD هم مثل بقیه چینی‌ها به تک‌دیفراسیل بودن رضایت داده است.

اولین تست و بررسی BYD S6 در ایران
با دور گرفتن خودرو در حالت دنده۲، نوبت آن رسیده بود که هندلینگ خودرو را نسبت به یک‌خط صاف در محیط تست بررسی کنیم. عملکرد فرمان و جلوبندی S6 قابل قیاس با هیچ‌یک چینی‌ها نبود و بسیار راحت خودرو به حرکات ناگهانی فرمان، واکنش نشان می‌داد. جالب بود که در دور موتور بالا هم فرمان عملکرد مناسبی داشت و گیجی در ناحیه عقب خودرو دیده نمی‌شد. با همان حالت دور موتور بالا از خطی مستقیم وارد مسیری در ۹۰ درجه‌ای مسیر شدیم و فرمان را تا انتها در مدتی کوتاه پیچاندیم.

به راحتی می‌توان حدس زد که نقطه خروج پایانی خودرو از کدام بخش پیچ بوده است و کمترین استرس به راننده و سرنشینان وارد می‌شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این خودرو، حفظ تعادل در شرایط اضطراری بود که هر فردی می‌تواند نقطه خروج خودرو از پیچ را قبل از واکنش دادن به فرمان تشخیص دهد. در مسیرهای رفت و برگشت پیچ به چپ و راست خودرو را امتحان کردیم و عکس‌العمل ثابتی از عمل وارد شده به خودرو دریافت کردیم. یکی از نکاتی که باعث بهبود مدل S6 می‌شد، شاید حضور سیستم کنترل پایداری الکتریکی بود که کم فرمانی و هرزگردی در دورهای بالا را از بین ببرد. در مسیر، چاله‌ای خاکی بود که بعه عمد خودرو را در حالت پیچیدن در آن انداختیم تا جوابی از عملکرد تعلیق خودرو دریافت کنیم.

جالب این بود که چاله را نرم رد می‌کرد و باعث گیجی خودرو نمی‌شد. معلوم بود که سیستم مک‌فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب خوب روی این خود بازخورد می‌دهد. البته رینگ لاستیک ۲۲۵-۶۵ با رینگ ۱۷ اینچی بی‌تاثیر نبود. ترمزهای خودرو را در شرایط مختلف بررسی کردیم. از جمله ترمز اضطراری با فرمان دادن لحظه‌ای! جلوی خودرو کاملا قابل کنترل بود و به نسبت وزن خودرو واکنش متعادلی را از خودرو دریافت می‌کردیم. شرایطی فراهم نشد تا مصرف سوخت خودرو را بسنجیم. ولی طبق اعلام منابع جهانی، مصرف S6 در خارج شهر کمتر از هفت و نیم لیتر برای صد کیلومتر است و در شهر هم با توجه به نحوه رانندگی بین ۹ تا ۱۱ لیتر برای صد کیلومتر می‌سوزاند.
BYD S6 توسط شرکت کارمانیا، ۹۲ میلیون تومان به مناسبت رونمایی، قیمت‌گذاری شده و ثبت‌نام آن را آغاز کرده است. قرار است سری اول این خودرو در مرداد ۱۳۹۵ به مشتریان تحویل داده شود. قیمت‌گذاری این خودرو با توجه به مشخصات و ویژگی‌های فنی، باعث می‌شود رقابتی در بازار خودروهایی مانند چری تیگو۵ با قیمت ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و جک S5 اتوماتیک ۸۸ میلیون تومانی آغاز شود.

رؤیاهایت را بساز. این شعار BYD و به‌نوعی مخفف نام این شرکت است. این خودروسازی چینی در سال ۲۰۰۳ بنا نهاده شده و خیزشی ناگهانی و طوفانی داشته است. شرکتی که یک شراکت ۵۰-۵۰ نیز با دایملر دارد و بیشتر به‌واسطه خودروهای الکتریکی خود نظیر QIN معروف است. نخستین تولیدات انبوه BYD در سال ۲۰۰۸ روانه بازار شدند؛ اما جوان بودن و تازه‌نفس بودن این شرکت، هیچ وقت مانعی برای رؤیاهای بزرگ آن نبوده است؛ تا جایی که به تازگی این خودروساز، از برنامه‌های خوش‌بینانه خود برای تبدیل شدن به خودروساز شماره یک جهان نیز پرده برداشته است. تاکنون انرژی و هدف شرکت، معطوف به تبدیل شدن به خودروساز شماره یک چین بود ولی به گفته وانگ جیان جون، معاون مدیر کل BYD این شرکت تلاش دارد تا در گام نخست، با فروش سالانه بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو، تا سال ۲۰۲۵ جایگاه تویوتا را در جهان تصاحب کند.

BYD S6 2015در این بررسی به سراغ کراس‌اوور محبوب BYD رفته‌ایم. خودرویی که در نگاه نخست ممکن است با لکسوس RX نسل پیشین، اشتباه گرفته شود. طرح اولیه BYD S6 برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه گوانگجو رونمایی شد. S6 به لطف اقبال عمومی بازار به خودروهای SUV، تناسبات و بزرگی مشهودش، طراحی و امکانات داخلی و استاندارد ایمنی بالا، توانست مبدل به خودروی محبوبی شود. این خودرو در بازار نیز به موفقیت‌های زیادی دست یافته و عنوان نخست میزان رشد فروش در بازار را نیز به نام خود کرد. به‌طوری که فروش آن در نخستین سال ورود به بازار به ۱۵ هزار دستگاه رسید؛ و در همان سال نیز به عنوان SUV سال چین انتخاب شد.

BYD S6 2015

BYD S در واقع نخستین خودروی SUV چینی است که مستقلاً در چین طراحی و تولید شده است. از طرفی هم، نخستین خودروی SUV چینی است که توانسته از تست تصادف خودروها در موسسه C-NCAP چین، پنج ستاره ایمنی دریافت کند. طبق معمول، طراحی این خودرو همانند بسیاری از هم‌وطنان آن به دور از هنجارشکنی و ریسک بوده و با الگوهای آشنایی مشابه لکسوس RX و کیا سورنتوی مدل‌های ۲۰۰۰ همراه گشته است. چراغ‌های جلو با لنزهای دوتایی و از نوع زنون و LED و با طراحی اسپرت بوده و یک جلوپنجره ساده با قابی کرومی را دربر گرفته‌اند. هرچند این طراحی کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد اما دلپذیر بوده و خسته‌کننده و یا از مد افتاده نیست.

BYD S6 2015قسمت انتهایی خودرو نیز با شیب تندی به یک شیشه زاویه‌دار و درب مستطیلی شکل عقب ختم می‌شود. در این قسمت طراحان از خطوط صاف و مستقیم استفاده کرده‌اند که با روحیه اسپرت ناشی از فرم سقف کوپه مانند در تضاد است و به طراحی خودروهای مینی‌ون بیشتر شباهت دارد. در عوض نمای کناری با گلگیرهای برجسته و خطوط روی درها و گلگیرها و فرم کشیده سقف، پویا و اسپرت به نظر می‌رسد.

BYD S6 2015در مجموع باید گفت که طراحی این خودرو احتمالاً در مسابقات طراحی برنده نخواهد شد اما به عنوان یک SUV، دوست‌داشتنی و قابل قبول است. ابعاد خودرو هم شامل ۴۸۱۰ میلی‌متر طول، ۱۸۵۵ میلی‌متر عرض، ۱۷۲۵ میلی‌متر ارتفاع و ۲۷۲۰ میلی‌متر فاصله بین دو محور است؛ بنابراین از نظر حجمی با خودرویی میان سایز مواجهیم. شعاع دایره گردش خودرو هم ۵,۹ متر می‌باشد. فاصله کف خودرو از زمین هم ۱۹ سانتی‌متر است.

BYD S6 2015

با ورود به داخل کابین با داستانی متفاوت روبرو می‌شویم. ابعاد داخلی آن به‌طور مشهودی بزرگ است. داشبورد هم از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و با انبوهی از لوازم دیجیتالی و دکمه‌ها و کلیدهای الکترونیکی تجهیز شده است. یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در داشبورد مرکزی به‌عنوان نمایشگر سیستم ناوبری درنظر گرفته شده است. نمایشگرهای داشبورد راننده هم از نوع TFT و شامل یک سرعت‌سنج بزرگ در مرکز و دو نمایشگر در ابعاد کوچک‌تر در طرفین آن است. روی غربیلک فرمان نیز، دکمه‌های میان‌بر چندمنظوره قرار داده شده‌اند. سیستم تهویه سرنشین‌های جلو به صورت دو کاناله بوده و سیستم صوتی نیز تا ۹ اسپیکر را پشتیبانی می‌کند.

BYD S6 Interior

فضای عمومی کابین برای پنج نفر سرنشین بزرگسال، کاملاً جادار و کافی است. پوشش داخلی از مواد نرم و به صورت سفارشی از چرم می‌باشد. کیفیت پلاستیک‌های به کار رفته در داشبورد و پنل درب‌ها نیز به اندازه کافی خوب هستند. هرچند دکمه‌های فراوان داشبورد، کمی گیج‌کننده هستند و تجربه لمسی آن‌ها نیز کمی متفاوت است اما در مجموع می‌توان فضای کابین را شیک، مدرن و آرامش‌بخش دانست.

برای افزایش ظرفیت بار می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را نیز تا کرد. در مجموع به نظر می‌رسد BYD همان‌گونه که در ظاهر استانداردهای لکسوس را الگو قرارداده، در باطن هم از این خودرو سرمشق خود گرفته است؛ هرچند در نهایت، قیاس این دو ماشین یک قیاس مع‌الفارق است.

BYD S6 Interior

تکنولوژی‌های مورد استفاده در این خودرو نیز از تنوع بالایی برخوردارند. سیستم کلید هوشمند و ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت الکترونیکی، سیستم آلارم، جستجوی خودرو، ناوبری، DVD و تلویزیون دیجیتال، ارتباط بلوتوث، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، سیستم و حسگرهای کمکی پارک و دوربین و نمایشگر تایر سمت راست جلو از جمله این فناوری‌ها هستند. سیستم کلید هوشمند که می‌توان به‌صورت یک ساعت مچی هم سفارش داده شود، این اجازه را می‌دهد که با آسانی با فشردن یک دستگیره، وارد خودرو شد و با فشردن یک دکمه نیز استارت زد. همچنین از تجهیزات ایمنی نظیر ۶ کیسه هوا شامل ایربگ جلو، طرفین و پرده‌ای بعلاوه ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD بهره برده شده است.

BYD S6 Interior

 

BYD S6 Interior

تأمین انرژی پیشرانه BYD S6 بر عهده موتورهای متنوع ۱.۵ لیتر توربو، ۲.۰ لیتر و ۲.۴ لیتر ساخت بی‌وای‌دی است. موتور ۱.۵ لیتری از زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تزریق سوخت لایه‌ای، بلوک و سرسیلندر تمام آلومینیومی سود می‌برد. گزینه‌های انتقال نیروی این خودرو هم متنوع بوده و گیربکس‌های قابل عرضه آن ۶ سرعته دستی، ۴ سرعته اتوماتیک و ۶ سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل هستند در حالی که موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور ۲.۴ لیتری با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. از سویی موتور ۲.۴ لیتری را می‌توان با یک گیربکس پیشرفته شش سرعته خودکار با کلاچ دوگانه نیز سفارش داد که به کروز کنترل هم مجهز است؛ گیربکسی که به تعبیری جدیدترین و مدرن‌ترین تکنولوژی گیربکس اتوماتیک در دنیا است و خودروسازان مطرحی چون پورشه نیز از همین سیستم استفاده می‌کنند.

BYD S6

در حالی که شتاب صفر تا صد این خودرو به طور دقیق مشخص نیست اما سرعت بیشینه آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و برای مدل ۲.۴ لیتری هم ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. با موتور ۲.۴ لیتری با تکنولوژی MIVEC و البته وزن ناخالص ۱.۷ تنی این خودرو، مصرف سوخت ۱۲.۹۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اندازه‌گیری شده است. از نکات بارز دیگری هم که در مورد این خودرو قابل اشاره هستند، یکی سیستم تعلیق عقب و جلوی مک‌فرسون با کمک‌های هیدرولیکی است و دیگری هم سیستم ترمز دیسکی و خنک شونده بوش آلمان است.

BYD S6

کراس‌اوور BYD S6 را می‌توان یک خودروی مناسب در این کلاس با قیمتی معقول و ویژگی‌های جذاب برشمرد. پیشرانه و انتقال نیروی BYD، تکنولوژی‌های بکار رفته و ایمنی ۵ ستاره آن همراه با فضای داخلی زیبا، مواردی است که می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

BYD S6 airbag

قیمت BYD S6 در بازار چین از ۹۰ هزار یوان معادل ۱۴۴۷۰ دلار آمریکا برای مدل ۲.۰ لیتری با گیربکس دستی شروع می‌شود و گران‌ترین مدل ۲.۴ لیتری آن حدود ۱۳۷ هزار یوان معادل ۲۲ هزار دلار قیمت دارد. گفته می‌شود این خودرو که می‌تواند توقع ما را از کیفت خودروهای چینی ارتقا دهد، ظرف ماه‌های آینده میهمان جاده‌های ایران خواهد بود.

BYD S6BYD S6
BYD S6BYD S6
BYD S6BYD S6
BYD S6BYD S6
BYD S6BYD S6

از طرفی، برند BYD هنوز در بازارهای بین‌المللی شناخته شده نیست ولی ورود خودروهای این کمپانی به بازارهای آمریکای لاتین، اروپای شرقی در سال‌های اخیر و البته برنامه‌هایی که برای ورود به بازار آمریکا و کانادا طرح‌ریزی شده، دورنمای خوبی را تصویر می‌کند. BYD به لطف شرکت‌های خواهرخوانده‌اش و پشتوانه نوآوری در صنایع الکترونیک، در تولید خودروهای برقی و هیبریدی جایگاه ویژه‌ای در این صنعت دارد. ابعاد این موضوع وقتی مشخص‌تر می‌شود که بدانیم خودروی هیبریدی QIN که در نیم‌سال نخست ۲۰۱۵ پرفروش‌ترین خودروی این گروه بوده است، قرار است در سال ۲۰۱۶ و به‌عنوان اولین خودروی سواری ساخت چین، وارد بازار آمریکا شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.