آموزش گام به گام نصب دزدگیر خودرو

0

آموزش گام به گام نصب دزدگیر خودرو

فهرست مطالب

تصویر مرتبط

آموزش سیستم اعلام سرقت

در ابتدای آموزش به معرفی اصطلاحات موجود در خصوص دزدگیر ماشین می پردازیم:

نتیجه تصویری برای دزدگیر خودرو

اصطلاحات:
منبع تغذیه (باطری): bttery , batt=source=power
سرباطری مثبت(+): +۱۲v=positive=gostant
سرباطری منفی(-): GND=negative =chassis
کاپوت = hood

صندوق عقب= trunk
صندوق بازکن یا صندوق پران= trunk opener , release
شاسی فشاری = pin switech
شاسی فشاری در (-) = کلید لادری منفی (-) = (-) door pin switch
شاسی فشاری در (+) = کلید لادری مثبت (+)= (+) door pin switch
بعدا در مورد تفاوت این دو توضیح میدم.
فلاشر =علامت دادن: (+)parking light= hazard=light= signl
سیم = wire
برق پله اول سوییچ = ACC
آژیر= siren
قطع کردن ، غیر فعال کردن= cut = interrupt= kill= dusable (بعدا در باره ان صحبت می کنم)
بوق= بلندگو : horn
شاسی ریست = over-ride , reset
سنسور ضربه : shock sensor
قفل مرکزی: centeral lock
آنتن= گیرنده یا فرستنده: Antenna , ANT
تحریک( عاملی که باعث زدن دزدگیر می شود)= Trigger
ترمز= Brake
ترمز دستی = hand Brake
پیجر= pager , beepe

اصطلاحاتی که گفته شد در تمامی نقشه های فنی نصب دزدگیر بکار می رود که هر شرکتی از یکی از انها استفاده می کند

الف- کل تریگرهایی که در دزدگیر باعث فعال شدن می باشد:
۱- ضربه = شوک سنسور
۲- باز شدن درب = سیم لادری
۳- باز شدن کاپوت یا صندوق = سیم لادری صندوق یا کاپوت
۴- ON شدن سوئیچ = سیم (ON) دزدگیر
۵- در صورت وجود چشم التراسونیک
ب- ورودی های مهم (حتما باید سیمهایشان وصل شوند):
۱- برق مثبت +۱۲v
۲- برق منفی GND (اتصال بدنه)
۳- سیم لادری مثبت (+) یا منفی (-)
۴- سیم شاسی کاپوت و صندوق ، منفی (-)
۵- سوئیچ (سیم ON)
ج- خروجی های مهم ( حتما باید سیمهایشان وصل شود):

۱- آژیر (+)
۲- فلاشرها (+)‌ که بیشر اوقات دو سیم دارند.
۳- قفل مرکزی که بعدا بطور مفصل در مورد تیپهای ان بحث می شود.

بنابراین دوستان کلا ۱۰ سیم وصل کردنی مهم داریم.
در وصل کردن سیم های برق و اتصال منفی نهایت دقت را کنید زیرادر صورت شل بودن و یا در جای نامناسب وصل کردن خطراتی برای راننده و یا ماشین و یا برای برد اصلی پیش می اورد که باید نهایت دقت کرد و دلیلش را وجود قطعی بنام استارت کیلر یا ماشین خاموش کن می باشد (در صورتی که نصب بکنید)که اگر ماشین در حین حرکت باشد فقط یک لحظه کافی این دو سیم (مثبت یا منفی برق) قطع و وصل بشود که در ان صورت ماشین در هر سرعتی که باشد در جای خود می ایستد و باعت بروز تصادف می شود. پس توصیه می شود تا جایی که می شود این قطعه را بروی ماشین نصب نکنید.

قبل از نصب به منظور اشنا شدن با دستگاهای مختلف ابتدا کا تا لوگ دستگاه مربوطه را به منظور اشنای بیشتر با نحوه کار و عملکرد دستگاه و در نتیجه باعث بالا رفتن سرعت کار و افزایش اعتماد مصرف کننده میشود را مطالعه فرمایید
سعی کنید برای تست و ولتاژ گیری از ولتمتر بجای لامپ استفاده کنید
بر روی نصب اتصال زمین دقت بیشتری کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید
به مشتری توصیه کنید که سویچ اتو مبیل را از ریموت جدا کند .

برای نصب دزدگیر ابزار و دستگاه هایی مورد نیاز است:

نتیجه تصویری برای دزدگیر خودرو

۱- اولین چیزی که یک نصاب باید بداند اطلاعاتی در مورد ماشین است که بعدا در مورد ان صحبت می کنم مثل لادری ها، لامپ سقف،قفل مرکزی، وضعیت ریموت کنترل ها
۲- لامپ تست ( دوستان برای استفاده از این ابزار بسیار دقت بکنید مخصوصا درماشینهای کامپیوتری مثل ۲۰۶ و زانتیا که بعدا نحوه استفاده از ان را ذکر می کنم)
۳- سیم چین کوچک و سیم لخت کن و چسب وایر
۴- نقشه فنی دستگاه م کشی منظم وبا سلیقه انجام شود تا اعتماد مشتری جلب شود.

اولین سیم فلاشر ها (parking light)می باشد (همان که چراغ خطر ها وقتی در باز می شود و یا آژیر بصدا در میاد شروع بکار کردن می کنند)

تصویر مرتبط
این سیم بروی کیت اصلی دو تا است که رنگ انها در اکثر دزدگیر ها قهوه ای می باشد که در بعضی مدلها یک سیم می باشد که از سر ان، دو تا دیود گرفته و تبدیل به دو تا سیم می کنند (توجه داشته باشید حتما این دیود بر سر راه این سیم باشد) که اکثر دزدگیرهای چینی از این مدل می باشند.
اگر در قسمت دوم آموزش دقت کرده باشید جلو گزینه فلاشر یک علامت مثبت گذاشتم که این به معنای ان است که خروجی سیم فوق مثبت می باشد . حالا ما برای نصب این سیم بروی ماشین باید سیم چراغ راهنماها( چپ و راست) را پیدا کرده و این دوسیم را یکی برای راهنمای چپ و دیگری برای راهنمای راست وصل بکنیم.
در اینجا این سوال پیش می اید که ماشینی مثلا ۴۰۵ که می خواهیم دزدگیر بروی آن نصب کنیم چطور سیم های چراغ راهنما را پیدا بکنیم ؟
برای اینکار از لامپ تست استفاده می کنیم به این صورت که ابتدا یکی از راهنماها (چپ یا راست) میگذاریم تا کار کند و یکسر لامپ تست را به بدنه و سر دیگر در سوکتی که حدس می زنیم سیم راهنما در ان هست وصل می کنیم که با راهنما زدن لامپ تست ما هم خاموش و روشن می شود و همین کار را برای سمت دیگر انجام می دهیم که بعدا از پیدا کردن سیم های مذکور، سیم های فلاشر را به این دو سیم وصل می کنیم.

در این مرحله لازم است قبل از نصب دزدگیر به چگونگی کد دهی وشناخت ریموت ودستگاه اصلی اشنایی پیدا کنید تا در صورت نصب اگر دستگاه کد خواست ان را براحتی انجام دهید.

کددهی به دزدگیر ماجیکارتصویری (مدل های:۳۳۲-۹۳۲-۷۰۲-۸۰۲-۹۰۲)

دزد۴

پس از وصل مثبت ومنقی اصلی دستگاه واطمینان از وصل بودن آنتن ، سه بار سوئیچ(a.c.c) را باز وبسته نموده ودر نوبت سوم سوئیچ را به حالت باز قراردهید . در این هنگام فلاشر های اتومبیل یک بارفلاش میزند.(اگر دستگاه را روی میز کار خود میخواهید کددهید، در نوبت سوم باز وبست سوئیچ ویا همان a.c.c با صدای به هم چسبیدن کنتاک های رله دستگاه) متوجه حاضر شدن دستگاه روی برنامه پذیرش کد خواهید شد.

حالا پس از شنیدن صدای کنتاک رله فلاشر دستگاه، بلافاصله دکمه ۱ریموت تصویری را یکبار فشار داده تا دستگاه یک فلاش بزند(از صدای کنتاک کردن رله نیز میشود این را فهمید).سپس دکمه ریموت دوم را نیز فشار دهید تا همانند نوبت اول دستگاه با فلاش زدن اعلام پذیرش کد کند.اینک سوئیچ را بسته وریموت ها را آزمایش کنید.توجه کنید که تمام مراحل از ابتدا تا انتها باید در کمتر از۱۰ ثانیه انجام شود.

در مورد جدول برنامه های دزدگیر ماجیکار بعدا به طور کامل توضیح خواهیم داد..زیرا این دستگاه دارای قابلیت نرم افزاری زیادی بوده ومیتوان برنامه های متعددی را به ان اضافه ویا حذف نمود.

کددهی به دزدگیرهای خانواده پی ال سی(plc)

ترمزاتومبیل را فشاردهید و در صورتیکه سیم ترمز اتومبیل را وصل نکرده اید سیم نارنجی(سیم قفل کودک دستگاه) را به مثبت مستقیم وصل کنید. یکی از دربها را باز کنید.فلاشرهای اتومبیل(راهنماها) شروع به فلاش زدن میکنند.

سپس سه بارسوئیچ(a.c.c)را بازو بسته نموده ودر بار سوم سوئیچ را به حالت باز قرار دهید.اینک یکی از دکمه های ریموت را به مدت سه ثانیه فشار داده تا صدای چند چریپ به نشانه انجام کد دهی شنیده شود.سوئیچ را بسته وریموت را آزمایش کنید.برای ریموتهای بعدی نیز همین مراحل گفته شده را مجددا تکرار کنید.

به دستگاههای خانواده پی ال سی تا چهار ریموت را میشود کدداد.ضمنا کددادن به ریموت جدید باعث پاک شدن کد ریموت های قبلی نشده وکنسل نمودن کد ریموت های قبلی مستلزم مراحل دیگری است که بعدا به آن اشاره میکنیم.در ضمن اینکه تمام مراحل از ابتدا تا انتها باید در کمتر از ده ثانیه انجام شود.

کددهی به دزدگیر استیل میت

برای کددهی به ریموت های دزدگیر استیل میت ،اعم از تصویری ومعمولی این مراحل را انجام دهید.

در قسمت بالای قاب کیت اصلی دستگاه استیل میت یک سورخ وجود دارد که اگر داخل سوراخ را مشاهده نمائید یک میکروسوئیچ را خواهید دید.(منظور از میکروسوئیچ یک دکمه کوچک فشاری میباشد که در دکمه های همه ریموت ها هم موجود است).

مثبت ومنفی دستگاه را وصل نموده وسپس میکروسوئیچ گفته شده را یک ثانیه فشار داده و رها کنید و بلافاصله یکی از دکمه های ریموت را فشار دهید واگر دستگاه دوریموت داشت پس از فشاردادن دکمه ریموت اول پس از سه ثانیه دکمه ریموت دوم را یکبار فشار دهید وسپس ده ثانیه صبر کنید تا دستگاه از برنامه کددهی خارج شده وآنگاه ریموت ها را آزمایش کنید.(توضیح اینکه حتما پس از فشار دکمه میروسوئچ دستگاه،سریعا یکی از دکمه های ریموت اول وپس از سه ثانیه ریموت دوم را فشار دهید. )

دقت نکردن درمدت زمان های گفته شده در هر مرحله ممکن است باعث خارج شدن زمان کددهی ویا کد نگرفتن یکی از ریموت ها شود.اگر تمام مراحل بالا را که بسیار ساده نیز می باشد راصحیح انجام داده باشید خواهید دید که هر دو ریموت دستگاه کد گرفته است.ضمنا عمل کددهی به ریموت را سعی کنید که در داخل اتومبیل انجام ندهید زیرا باطری اتومبیل دارای آمپر بسیار بالا است ودر صورت اتصالی هنگام فشردن میکروسوئیچ،دستگاه معیوب میشود وبهتر این است که دستگاه را جدا کرده ودر روی میز کار خود وبا منبع تغذیه آمپر پائین آن را انجام دهید.

در ضمن کددهی به ریموت کنترل دزدگیر استیل میت سبب پاک شدن کدهای قبلی ریموت کنترل ها میشود.به دستگاه استیل میت فقط دو ریموت کنترل را میشود کد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.