آموزش گام به گام نصب دزدگیر بر روی زانتیا +تصاویر

0

آموزش گام به گام نصب دزدگیر بر روی زانتیا +تصاویر

فهرست مطالب

برای نصب دزدگیر باید قاب زیر فرمان و قاب پلاستیکی بالای پدال ها را باز کنیم. شبیه ماشین پژو سه سوکت دو سیمه به رنگ های مشکی توسی و قهوه ای در قسمت زیرین سوییچ قرار دارد.

در این سوکت ها سیم قرمز روی سوکت مشکی برق ۱۲ ولت و سیم نارنجی روی سوکت توسی سیم ACC می باشد. در قسمت بالای پدال کلاچ جراغ کوچکی قرار دارد که ما می توانیم سیم لادری منفی دزدگیر را به سیم منفی این لامپ وصل کنیم. این سیم تاخیری بوده و پس از حدود ۳۰ ثانیه از بسته شدن اخرین درب جریان ان قطع می شود.

برای نصب سیم های راهنما سوکت زیر دسته راهنما را ازاد کرده و با تستر سیم های مربوطه را پیدا می کنیم.

نصب سیم های قفل مرکزی زانتیا به دو روش امکان پذیر است

روش اول (استفاده از پالس منفی): ابتدا دسته سیم کلفت زیر رکاب سمت راننده را پیدا نموده قسمتی از روکش ان را باز می کنیم. در این دسته سیم ۵ یا ۶ سیم به رنگ شیری وجود دارد که هر کدام شماره کد مخصوصی رویشان درج شده نوک تستر را در هر کدام از این سیم ها فرو برده و شاسی درب راننده را بسمت پایین فشار می دهیم تا درب ها قفل شوند چنانچه در لحظه قفل شدن چراغ تستر روشن شد ان سیم مورد نظر ماست حال اگر سیم را با سیم چین قطع کنید بلافاصله درب ها باز خواهند شد. حال سیم های زرد و زرد خط دار دزدگیر را به سیم منفی وصل کرده و سیم های سفید و سفید خط دار را به طرفین سیم قطع شده وصل می کنیم (سیم سفید به سیم شیری رو به بالا و سیم سفید خط دار به سیم شیری رو به پایین) سیم های نارنجی و نارنجی خط دار را به هم وصل می کنیم.

روش دوم (استفاده از پالس مثبت) : نصب سیم های قفل مرکزی زانتیا استفاده از پالس مثبت می باشد. در این روش با تستر سیم های شیری رنگ داخل دسته سیم رکاب راننده را بررسی می کنیم تا ببینیم در کدام سیم در لحظه قفل شدن درب ها پالس لحظه ای مثبت و در کدام سیم دیگر در لحظه باز شدن درب ها پالس لحظه ای مثبت ایجاد می شود (سیم شماره ۶۲۰۱ مربوط به باز شدن و سیم شماره ۵۴۲۰ مربوط به قفل شدن درب ها می باشد با این حال برای اطمینان قبل از قطع کردن سیم ها حتما با استفاده از تستر از صحیح بودن سیم مورد نظر مطمین شوید) حال سیم های گفته شده را قطع می کنیم سیم های زرد و زرد خط دار به سیم مثبت دزدگیر وصل کرده سیم نارنجی را به سیم ۵۴۲۰ و سیم نارنجی خط دار را به سیم ۶۲۰۱ سمت کامپیوتر ماشین (سمت بالای دسته سیم ) و سیم سفید را به سیم ۵۴۲۰ و سیم سفید خط دار را به سیم ۶۲۰۱ سمت پایین دسته سیم وصل می کنیم.

سیم آژیر و لادربی کاپوت را از کنار سیم گاز می توان به قسمت کاپوت زانتیا انتقال داد.

برای نصب سیم لادربی صندوق باید سیم مربوطه را تا صندوق عقب زانتیا بکشیم در قسمت چپ صندوق سیم مورد نظر را می توانید پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.