دلایل کپ (کوپ) کردن موتور خودرو از چیست؟

0

دلایل کپ (کوپ) کردن موتور خودرو از چیست؟

فهرست مطالب

در انواع ماشین های ۲۰۶، پراید، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و تندر ۹۰ ( ال۹۰ ):

۱. معمولاً موتور ۲۰۶ تیپ ۲ ،کوپ می کند، این اتفاق برای سایر خودرو های مذکور کمتر اتفاق می افتد.

۲. در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU ، ساژم S2000  و موتور TU3 باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود.

علت کوپ کردن موتور-چراغ چک

۳. در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مشکلی نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری  ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

۴. یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است.

۵. ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه)  باشد.

۶. ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتورها و … باشد).

۷. دلایل دیگری نیز برای کپ کردن موتور  وجود دارد که بسیار نادر بوده و در این مقوله نمی گنجند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.