علت ریپ زدن و لرزش موتور خودرو از چیست؟

0

دلایل سه کار کردن موتور

 

در خودروهای پژو (۲۰۶ تیپ ۲،۳،۵،۶، SD، ۴۰۵ پارس) سمند، تندر ۹۰ (ال۹۰) و پراید:

اگر موتور خودرو درست کار کند، هیچ لرزش و صدای غیر عادی از آن شنیده نمی شود، اما اگر بعد از روشن شدن، ریپ بزند، یکی از ایرادهای زیر را دارد:

۱. سیستم برق رسانی مشکل دارد که شامل شمع، وایر و کوئل است.

http://خودرو.net/administrator/files/UploadFile/%D8%B4%D9%85%D8%B9%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%884.jpg

۲. اگر به هر دلیل سوخت یا برق به یکی از سیلندرها نرسد، مثلا کوئل به یکی از سیلندرها برق ندهد، یا سوزن انژکتور در یکی از سیلندرها بنزین را درست تزریق نکند، آن سیلندر کار نکرده و نقش خود را در چرخه حرکت های موتور بازی نمی کند، در نتیجه موتور دچار لرزش و ریپ زدن می شود.

۳. نسبت مخلوط بنزین و هوا مناسب نیست که دلایل آن عبارتند از:

http://pardazeshkhodro.com/wp-content/uploads/2015/04/motor2.jpg

– ضعیف بودن فشار بنزین به دلیل خرابی پمپ بنزین یا کیپ شدن فیلتر بنزین.

– خرابی سوزنهای انژکتور ماشین.

– خرابی یا کثیفی دریچه گاز و یا سنسورهای مربوط به هوای ورودی. (که در اینصورت، با استفاده از اسپری شوینده “گانک” در دریچه گاز مشکل حل می شود).

– مخلوط بودن بنزین با آب یا مواد دیگر.

با توجه به موارد مذکور، نقص فنی در هر یک از سیستمهای زیر می تواند منجر به ریپ زدن موتور شود که در مقالاتی جداگانه آورده شده اند:

سنسورهای موتور و خرابی آنها

سنسورهای موتور و خرابی آنها عملگرهای موتور و خرابی آنهاعملگرهای موتور و خرابی آنها

سیستم برق رسانی موتور و خرابی آن علتهای لرزش موتورلرزش بسیار خفیف صبحگاهی برای موتور طبیعی است، ولی علل لرزش شدید و دائمی عبارتند از:۱. به هم خوردن نسبت تراکم محفظه احتراق که از شایع ترین دلایل است. آب بندی نبودن کامل سوپاپها یا خرابی آنها، سفت بودن فیلر سوپاپ می تواند باعث به هم خوردن نسبت تراکم شود.۲. نشتی برق یا اصطلاحاً برق دزدی سیستم، که دلیل آن می تواند فرسوده شدن وایرها، کهنه شدن یا مناسب نبودن شمعها باشد.۳. خراب شدن یکی از سنسورها که مستقیماً با ترکیب سوخت و هوا، و موتور در ارتباط هستند مثل سنسور اکسیژن، سنسور دمای موتور و یا سنسور فشار هوای ورودی.۴. خراب شدن سوزن انژکتور.۵. هر موضوعی که کامپیوتر مرکزی موتور  خودرو (ECU) را به اشتباه می اندازد و ECU نتواند لحظه درست پاشش سوخت و مقدار آن و زمان جرقه زدن را تشخیص دهد.

لرزش موتور در سرعت بالای ۸۰ کیلومتر برای بالانس چرخ می باشد

لرزش موتور در حین حرکت و سر یالایی برای سه شاخ پلوس می باشد

لرزش درحین دنده زدن و رها کردن کلاج برای فلایویل و صفحه کلاج می باشد

لرزش در حالت نیم کلاج و تنه زدن به شاسی خودرو برای دسته موتور ها می باشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.