اختراع گیربکس ۱۱ سرعته، ۳ کلاچه در شرکت هوندا ژاپن

0

اختراع گیربکس ۱۱ سرعته، ۳ کلاچه در شرکت هوندا ژاپن

فهرست مطالب

در تلاش برای پیشرفت در اقتصاد سوخت، خودروسازان بدنبال استفاده هر چه بیشتر و متناسب تر  از دنده ها در سیستم انتقال هستند. جنرال موتورز در طراحی شورولت کامارو زد ال وان از ۱۰ دنده اتوماتیک استفاده کرده است در حالیکه فورد اف ۱۵۰ مدل سال ۲۰۱۷ نیز یک مدلی از همین نوع سیستم انتقال را دارا می باشد. سال گذشته، فورد اختراع سیستم انتقالی با ۱۱ دنده را به ثبت رسانید و حالا هوندا نیز به دنبال ثبت اختراع جعبه دنده ۱۱ دنده ای با ۳ کلاچ – درست متوجه شدید، ۳ کلاچ – به جای دوکلاچ است.

اتوگاید فاش کرده که که این اختراع سیستم انتقالی را شرح می دهد که۱۱ دنده دارد با ۳ کلاچ که کلاچ سوم افت گشتاور در سیستم های دوکلاچه را کاهش می دهد. در نتیجه باعث کاهش مصرف سوخت و تغییر سریعتر دنده می شود. هنوز روشن نیست که در سیستم انتقال ۳ کلاچه چند شفت استفاده می شود و به چه صورت قرار می گیرند. در سیستم انتقال دو کلاچه، ۲ شفت وجود دارد.

سیستم انتقال دو کلاچه

نتیجه تصویری برای گیربکس 11 سرعته، 3 کلاچه

از آنجا که این سیستم انتقال جدید هنوز در مرحله ثبت اختراع است ما نمی دانیم در چه خودرویی قرار است ۱۱ دنده مورد استفاده قرار گیرد. هوندا می تواند جعبه دنده جدید را در یک خودرو کوچک با مصرف سوخت کم مانند فیت استفاده کند تا بهره وری مصرف سوخت آن افزایش یابد یا در یک خودرو بزرگ مانند پایلوت قرار دهد که به شدت نیاز به افزایش بهره وری مصرف سوخت دارد. سیستم انتقال جدید می تواند در خودروهای اسپورتی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اختراع مورد نظر که در ۲۷ ماه می منتشر شده بود دیگر در سایت اداره ثبت اختراعات ژاپن در دسترس نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.