آموزش داغون کردن گیربکس پراید برای تعمیر +تصاویر

0

آموزش گام به گام باز کردن واز هم پاشیدن گیربکس پراید

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای گیربکس پراید

مراحل داغون کردن  گیربکس پراید برای تعمیر

نتیجه تصویری برای گیربکس پراید

  1. برای باز کردن گیربکس پراید ابتدا گیربکس را تمیز نموده و بعد روغن آنرا از طریق پیچ تخلیه خالی کنید، سپس فشنگی دنده عقب را باز کنید

    تصویر مرتبط

  2.  درپوش فنر و ساچمه های دنده ها را که سه عدد می باشند باز کنید، ساچمه ها را توسط آهنربا بیرون بکشید،

  3. پیچهای اتصال دو پوسته گیربکس و کلاچ را باز کنید

  4. پوسته را بیرون کشیده و مواظب واشرهای تنظیم شافت ورودی باشید

  5.  خار قفل کن شافت اهرم لنگ را خارج سازید

  6. مجموعه ی اهرم لنگ را درآورده و صفحه ی نگهدارنده ی آنرا درآورید

  7. پینهای قفل کن ماهک و میل ماهک ۳و۴ را بیرون زده و متعلقات را درآورید

  8. این عملیات را روی ۱و۲ و ۵وعقب نیز تکرار کنید

  9. اهرم عملگر دنده عقب را جدا سازید

  10. ضامن و پین دو شیاره ی ماهک دنده عقب را درآورید

  11. پیچ تکیه گاه ماهک دنده عقب را باز کنید و ماهک دنده عقب و خود آنرا بیرون بکشید

  12. به کمک آهنربا ساچمه های آنرا بیرون بکشید

    نتیجه تصویری برای گیربکس پراید

  13. سپس شفتهای ورودی و خروجی را همزمان از پوسته جدا سازید

    نتیجه تصویری برای گیربکس پراید

  14.  بعد دیفرانسیل را از پوسته کلاچ جدا کنید

    نتیجه تصویری برای گیربکس پراید

  15. کنس های بلبرینگ دیفرانسیل و بلبرینگ شفت خروجی را از پوسته ی کلاچ جدا سازید

  16. کنس دیفرانسیل و واشرهای تنظیم را درآورید

  17. کنس شفت خروجی و واشر آن را جدا سازید

  18. واشرهای تنظیم تنظیم شفت ورودی را درآورید.

  19.  در گیربکس پراید دو عدد شفت وجود دارد که یکی به شفت ورودی و دیگری به شفت خروجی معروف اند نیرو از موتور و از طریق کلاچ به شفت ورودی انتقال می یابد و از طریق کشویی و تودلی به دنده های شفت خروجی انتقال می یابد،سپس این نیرو از طریق دنده پینیون به کرانویل و از طریق دنده پلوس ها و هرزگردها به میل پلوسها و از آنجا به چرخها منتقل می شود.

  20.  روش باز کردن دیفرانسیل:

  21. ابتدا دنده های پلوس را ۹۰درجه حول شفت دنده های هرزگرد بچرخانید

  22. واشرهای کروی شکل را خارج کنید

  23. رولبرینگ و دنده ی کیلومتر شمار را در آورید

  24. رولبرینگ طرف کرانویل را هم در نهایت در آورید و شروع به عیب یابی و بازدید قطعات کنید.

  25.  نکته جالب:در دنده پخش کن ضامنی به کار رفته است که وقتی دنده را به ۵ می دهیم این ضامن مانع از برگشت دنده به عقب می شود،یعنی وقتی راننده دنده را در ۵ قرار می دهد دیگر نمی تواند آنرا به عقب بدهد.برعکس همین قضیه نیز درست است یعنی این ضامن مانع از در رفتن دنده از دنده عقب می شود(این تکنولوژی را ما در پیکان هم می بینیم ولی وظیفه ی ضامن را پیش فشار دنده ها در پیکان انجام می دهد).

  26.  روش بستن گیزبکس نیز عکس باز کردن آنست با این تفاوت که در هنگام جمع قطعات لقی ها و سایر تنظیمات باید مد نظرمان باشد.

 

کلاً در تعمیر هر نوع دستگاهی اعم از خودرو لوازم خانگی،شخص تعمیرکار باید در هنگام باز کردن یک دستگاه ابتدا این آمادگی را در خود ببیند و اطلاعات قبلی از عملکرد دستگاه را داشته باشد ثانیاً عیب یابی نموده و نسبت به رفع آن اقدام کند و در نهایت بتواند دستگاه را راه اندازی کند.(وگرنه همه ی ما می توانیم همه ی دستگاههای موجود در عالم هستی را باز کنیم ولی شرط put in together آنهاست یعنی باید بدانیم چگونه قطعات را روی هم بچینیم). 

 

آموزش تعمیر و نحوه کار گیربکس پراید

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.