از موتور صدای تیک تیک می آید مشکل کجاست؟

0

 صدای تیک تیک از موتور می آید از کجاست چه قطعاتی باهم درگیرند؟

فهرست مطالب

 

اگر صدای تیک تیک از موتور خودروی خود می شنوید اولین کاری که باید انجام دهید مطمئن شوید که واقعا این صدا از داخل موتور است برای این منظور می توانید از یک میله فلزی بلند یا یک پیچ گوشتی استفاده کنید یک سر آنرا روی بدنه موتور قرار دهید و سر دیگر را روی گوش خود قرار دهید تا بهتر صدا را تشخیص دهید همچنین مطمئن شوید که پیچ یا هر چیز دیگری در محفظه موتور شل نشده است و صدا واقعا از داخل موتور می آید.

اگر اطمینان پیدا کردید که صدا از داخل موتور است این کارها را انجام دهید:

  • همانطور که قبلا گفته شد ابتدا مطمئن شوید که صدا واقعاً از موتور است.

  • در مرحله بعد بررسی کنید که آیا هنگام صبح که خودرو مدتی خاموش بوده و همه روغن ها ته نشین شده است بعد از استارت موتور  صدا پس از مدت کمی قطع می شود؟ یا این صدا ادامه دارد؟

اگر صدا ادامه دارد و اولین بار است که این صدا را می شنوید اولین کاری که باید انجام دهید این است که سطح روغن موتور را چک کنید اگر سطح روغن پایین است ممکن است مشکل شما با سر ریز روغن حل شود. چون در این شرایط روغن کافی برای روانکاری قسمت های بالای موتور از جمله متعلقات سوپاپ ها وجود ندارد. اگر صدا رفع شد مشکل شما حل شده است.

نتیجه تصویری برای صدای تیک تیک از موتور

البته باید به دنبال علت کم شدن روغن باشید و اگر نشتی روغن به هر شکلی که وجود دارد باید آن را رفع کنید تا از خسارت بیشتر به موتور جلوگیری کنید. از شب تا صبح که خودرو پارک بوده است و موتور آن کار نکرده همه روغن در کارتل و قسمت های تحتانی جمع شده است به همین دلیل چند ثانیه اول که موتور خودرو روشن می شود چون روغن به این قسمت های نمی رسد این صدای تیک تیک را می شنوید اما بعد از چند ثانیه روغن سیرکوله می شود و باید صدا رفع گردد ولی اگر باز هم صدا ادامه داشت و متوجه شدید به مرور این صدا در حال افزایش است باید به مکانیک خود مراجعه نمایید تا سوپاب ها را بررسی کند. هر چند اگر صدای تیک تیک خیلی زیاد نباشد و مراقب سطح روغن باشید نیازی نیست خیلی نگران باشید. نکته دیگری که توجه به آن لازم است نوع روغنی است که استفاده می کنید اگر از روغن مناسب استفاده نکنید هم ممکن است این صدا اضافه شود به خصوص در خودرو های امروزی که ویسکوزیته و شرایط دیگر روغن از اهمیت بالایی برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.