طریقه شستن استکان تایپیت موتور TU5 پژو ۲۰۶

0

طریقه شستشوی استکان تایپیت های موتور۱۶ سوپاپ پژو ۲۰۶

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای استکان تایپیت

پس ازباز کردن میل سوپاپ ها ۱۶عدد تاپیت را در می اوریم برای این کار میتوانیم از یک اهن ربای کوچک استفاده کنیم سطح تایپیت ها را از نظر خط وخش بررسی میکنیم اگر دارای خط عمیق بود اقدام به تعویض ان میکنیم

نتیجه تصویری برای استکان تایپیت

داخل تایپیتها به این صورته پیستون تایپیت که در زیر میبینیم به وسیله یک فنر حلقوی در داخل سیلندر قفل میشوند و از جای خود خارج نمیشود پیستون تایپیت در واقع خودش یک سیلندره که یک پیستون دیگر دردل خود داره که درمیان انها یک فنر تعبیه شده

 نتیجه تصویری برای استکان تایپیت

در زیر قسمتی که با فلش مشخص شده یک عدد فنر بسیار کوچک و در زیر ان یک ساچمه وجود دارد که این دو با هم نقش یک سوپاپ یکطرفه را ایفا میکنند زمانی که ساچمه نتواند راه روغن را ببندد اصطلاحا میگن تایپیت خالی میکند درپوش دکمه ای با یک سوزن در میاد ولی توصیه میکنم بازش نکنید چون یه فنر خیلی ریز داره که ممکنه گم بشه

 نتیجه تصویری برای استکان تایپیت

با استفاده از یک سیم چین سر پخ یا ابزار مشابه میشه پیستون ها رو از داخل استکان ها خارج کرد در حین خارج کردن پیستون ها از استکانی ها باید مراقب باشیم به استکان ها صدمه وارد نشود و یا از گیره برای نگه داشتن استکان ها استفاده نشود

 نتیجه تصویری برای استکان تایپیت

بهترین راه برای شستشوی پیستون ها اینه که اونهارو از هم جدا کنیم و بریزیم توی یه شیشه نوشابه کوچک و داخل شیشه نوشابه تینر فوری بریزیم و در اونو ببندیم وچند دقیقه شیشه رو تکون بدیم این کار باعث میشه که متعلقات پیستون ها گم نشه بعد از شستشوی پیستون ها دوباره مونتاژشون میکنیم و بعد یه مقدار دورشونو روغن میزنیم و با فشار شست داخل استکانی ها جا میزنیم

استکانی هرو هم میشه با استفاده از تینر فوری و قلم مو تمیزشون کرد این هم تایپیت های شسته شده اماده نصب مراحل بستن تایپیت ها عکس مراحل باز کردن است با این توضیح که باید تایپیت ها روغنکاری بشنودر جای خود قرار بگیرند و سطح اونها هم باید حسابی روغن کاری بشه . نکته بعدی اینکه چسب هایی که از قبل باقی مونده باید با بنزین یا تینر پاک بشه و در حین این تمیز کاری باید مواظب باشید تا تکه های این چسب ها وارد موتور نشود بعد از ان با چسب واشر ساز دوباره دور محل مورد نظر را چسبکاری کرده و دقت کنیم که زیاد از حد چسب نزنیم نکته دیگر اینکه پیچ های نیم تنه بالایی میل سوپاپ باید به صورت ضرب دری سفت شود و برای جلوگیری از روغن ریزی احتمالی دو عدد واشر قالپاق سوپاپ تعویض شود .

 نتیجه تصویری برای استکان تایپیت

بعد از ان نوبت کاسه نمد میل سوپاپ است این کاسه نمد از نوع نسوز ودور بالا است و مانند کاسه نمدهای دیگر جنس ان سیلیکونی نیست و حتما باید فابریک تهیه شود و یک نمونه از ان را در تصویر زیر می بینیم برای جا زدن ان هم باید از ابزار مخصوص ان استفاده کرد چیزی شبیه به تصویر زیریکی از شایع ترین محل های روغن ریزی در موتور TUF5

نتیجه تصویری برای کاسه نمد میل سوپاپ

روغن ریزی از ناحیه همین کاسه نمد های میل سوپاپ است که باعث میشود روغن روی تسمه تایم ریخته و تسمه تایم چرب شود و دنده رد کند و یا پاره شود این قطعه یکی از قطعات اویل پمپ پراید است که با مقداری سنگ گرفتن از داخل به جا زن کاسه نمد میل سوپاپ تبدیل شده کاسه ن مد میل سوپاپ باید حدودا ۲ میلیمتر از کف محل قرار گیری خود به سمت داخل بره حالا دوستان میتونند با استفاده از خلاقیت خودشون برای این کار ابزار درست کنن و یا برن تراشکاری و نمونه کاسه نمدشونم ببرن و با تفلون و یا فلز تراشکار براشون درست کنه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.