هوویرا رودستر پاگانی در راه ژنو

0

هوویرا رودستر پاگانی در راه نمایشگاه بین المللی ژنو

فهرست مطالب

هوراشیو پاگانی با اشاره به تغییرات عمده در ساختار هوویرا رودستر که به‌منظور اطمینان از استحکام آن صورت گرفته، گفته است: «این پیچیده‌ترین پروژه‌ای است که تا به حال ما انجام داده‌ایم.»

در روزهای اخیر تصویر دیگری از مدل جدید پاگانی هوویرا رودستر که قرار است در نمایشگاه ژنو امسال به نمایش درآید، منتشر شد. تصویر جدید از چراغ عقب سمت راست این ماشین است که تا حدی بخش عقب ماشین و طراحی جدید کاپوت آن را نشان می‌دهد.

هوویرا رودستر پاگانی در راه ژنو

هوویرا رودستر پاگانی در راه ژنو

در دو تصویر دیگری که پیش‌تر از این ماشین منتشر شده بودند، تنها جزئیاتی کوچک ازجمله بخش مرکز دماغه ماشین را مشاهده کرده بودیم.

مدل سقف‌دار هوویرا از موتور ۶ لیتری تویین‌توربوی V12 سفارشی پاگانی بهره می‌برد که ۷۳۰ اسب‌بخار نیرو و ۱۰۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و تا حدی زیادی این احتمال می‌رود که هوویرا رودستر نیز به نسخه یکسانی از همین موتور مجهز باشد.

رودستر پیشین پاگانی، یعنی زوندا رودستر، ۵ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل سقف‌دارش بود و درنتیجه می‌توان انتظار داشت هوویرا رودستر نیز به‌طور تقریبی با مدل کوپه این ماشین که ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد، هم‌وزن باشد.

هوراشیو پاگانی با اشاره به تغییرات عمده در ساختار هوویرا رودستر که به‌منظور اطمینان از استحکام آن صورت گرفته، گفته است: «این پیچیده‌ترین پروژه‌ای است که تا به حال ما انجام داده‌ایم.»

کراس‌لند X ، شاسی‌بلند خانوادگی واکسهال

اخیرا مدل شاسی‌بلند کوچک اپل/ واکسهال کراس‌لند X به خط تولید این کمپانی افزوده است. کراس‌لند دیفرانسیل‌جلو با ابعادی شبیه موکا X که در جایگاهی مشابه در طیف محصولات واکسهال قرار دارد، به‌عنوان خودرویی خانوادگی به بازار عرضه می‌شود.

این در حالی است که مدل موکا X که از پیشتر در بازار بود به خاطر دو دیفرانسیل بودن خریداران هیجان‌طلب‌تر با سبک زندگی فعالانه‌تری را به‌عنوان بازار هدف خود قرار داده بود.

کراس‌لند X ، شاسی‌بلند خانوادگی واکسهال

کراس‌لند X ، شاسی‌بلند خانوادگی واکسهال

این خودرو که رقیب اصلی پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر به شمار می‌رود، در ماه ژوئن (تیر) به فروش خواهد رسید. انتظار می‌رود قیمت این ماشین پایین‌تر از موکا X باشد که از حدود ۲۱ هزار و ۴۶۰ دلار آغاز می‌شود. در پاییز آینده شاسی‌بلند دیگری به‌نام گرندلند X نیز در کنار این دو مدل وارد خط تولید واکسهال خواهد شد.
کراس‌لند X از اجزای مکانیکی مشابهی با پژو ۲۰۰۸ برخوردار است و در نتیجه انتظار می‌رود این ماشین از موتورهای بنزین‌‌سوز مجهز به توربوشارژر و دیزل یکسان نیز بهره ببرد که با گنجایشی میان ۱٫۲ لیتر تا ۲ لیتر عرضه می‌شود و تا ۱۷۸ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کنند.

دو جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک نیز برای این شاسی‌بلند دیفرانسیل‌جلو عرضه خواهد شد.

موستانگ ۲۰۱۸ رونمایی شد

در روزهای اخیر فورد موستانگ ۲۰۱۸ رونمایی شده است و این‌طور که پیداست این ماشین از جعبه‌دنده اتوماتیک ۱۰ سرعته‌ای بهره می‌برد که اخیرا تولید آن گزارش شده بود.

ادعا می‌شود جعبه‌دنده جدید که در کنار هر دو موتور ۵ لیتری V8 و ۲٫۳ لیتری اکوبوست عرضه شوند، از زمان‌بندی بهتری نسبت‌به مدل قبلی برای تعویض‌دنده برخوردار باشد و همچنین تنظیمات متفاوتی را برای سه حالت مختلف رانندگی ارائه دهد.

این جعبه‌دنده همچنین با پدال شیفتر (دنده‌های پشت‌فرمان) نیز قابل‌هدایت خواهد بود. علاوه‌بر تغییرات ظاهری صورت‌گرفته در جلو و عقب این ماشین که به ادعای فورد باعث بهبود آیرودینامیک این ماشین شده است و همچنین افزوده شدن سه رنگ دیگر به رنگ‌بندی این ماشین، موستانگ جدید به یک داشبورد دیجیتال مجهز خواهد بود و جایگزین مدل فعلی آن خواهد شد.

فورد که در اوایل ماه میلادی جاری عملکرد ابرخودروی GT خود را به نمایش گذاشته بود، بخشی از ویژگی‌های سفارشی آن را در موستانگ جدید نیز عرضه کرده است.

در زیر پوسته ماشین فورد نسخه‌های ارتقایافته‌ای از جذب‌کننده‌های شوک را نصب کرده است و ادعا می‌شود کیفیت سواری و فرمان‌پذیری ماشین را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد.

سیتروئن، زیر ذره‌بین دولت فرانسه

به گزارش نشریه لوپاریزین، خودروی کاکتوس C4 سیتروئن آخرین ماشینی است که به‌دلیل امکان آلایندگی مورد بررسی دقیق مقامات فرانسوی قرار گرفته است.

این بررسی‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که نسخه‌ای از این ماشین که به موتور بلو HDI 100 مجهز است، در تست‌های آزمایشگاه نتایج مختلف و بی‌قاعده‌ای را از خود نشان داد.

گفته می‌شود وقتی این ماشین در یک مرکز آزمایش تحت نظارت کمیسیون اروپا مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شده آلایندگی نیترات نیتروژن آن به جای ۸۰ میلی‌گرم در هر کیلومتر، ۵۸۵ میلی‌گرم بوده است که اختلاف فاجعه‌آمیزی به شمار می‌رود.

سیتروئن، زیر ذره‌بین دولت فرانسه

سیتروئن، زیر ذره‌بین دولت فرانسه

علاوه‌بر این در شرایط بیرون از آزمایشگاه و در دمای بین ۱۷ تا ۲۳ درجه سلسیوس آلایندگی این ماشین سه برابر بیشتر از حد معمول است. گفته می‌شود گروه PSA که کمپانی مادر سیتروئن، دی‌اس و پژو به شمار می‌رود کریستین شاپل، معاون خود را برای ارائه توضیحاتی درخصوص این نتایج به کمیسیون اروپا فرستاده است.

وزارت محیط‌زیست فرانسه هنوز هیچ واکنشی نسبت‌به این یافته‌ها از خود نشان نداده است. هرچند در روزهای گذشته و پس از اعلام بازرسی از رنو وزیر محیط‌زیست گفت احتمال دارد سیتروئن، دی‌اس و پژو نیز مورد بررسی‌های مشابهی قرار بگیرند.

ب‌ام‌و X72018 در حال تست زمستانی

ب‌ام‌و X7 با استتاری کمتر از قبل در حین انجام تست زمستانی مشاهده شد و تصاویر منتشرشده از آن این امکان را به ما می‌دهد تا بهتر از قبل به طراحی و ابعاد این شاسی‌بلند بزرگ نگاهی بیندازیم.

این ماشین که رقیبی سرسخت برای مرسدس GLS و رنجروور به شمار می‌رود، بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ساخته‌شده توسط ب‌ام‌و است. این ماشین از یک بدنه جعبه‌ای نوعی و چهره‌ای تخت برخوردار است.

ب‌ام‌و X72018 در حال تست زمستانی

ب‌ام‌و X72018 در حال تست زمستانی

زیر پوشش استتاری این ماشین می‌توان برخی ویژگی‌های آشنا در طراحی ب‌ام‌و مانند چراغ‌های روز و جلوپنجره قلوه‌ای را انتظار داشت. X7 هفت‌سرنشین با در نظر داشتن بازارهای چین و ایالات‌متحده طراحی و ساخته شده است.

پیش‌تر آقای رابرتسون، مدیرفروش و بازاریابی ب‌ام‌و به نشریه «اتوکار» گفته بود: « در کنار مدل‌های معمولی‌تر به تولید شاسی‌بلند‌های لوکس و گران قیمت خواهیم پرداخت.

در حال حاضر درباره قیمت نمی‌توانم صحبتی کنم اما باتوجه به این که این ماشین از تمام فناوری‌ها و لوکس بودن سری ۷ ب‌ام‌و برخوردار است، می‌توان حدس زد قیمت آن در چه حدودی خواهد بود».

پیش از این تصور می‌شد X7 روی نسخه توسعه یافته‌ای از پلت‌فرم X5 سوار خواهد بود، ولی به‌گفته آقای رابرتسون اجزای زیادی از ماشین سفارشی خواهند بود.

رونمایی ب‌ام‌و سری ۴ با چهره جدید

نسخه تغییرچهره‌یافته ب‌ام‌و سری ۴ به نمایش درآمده و طراحی‌ و مشخصات موتوری آن پیش از رونمایی در نمایشگاه ژنو در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نسخه تغییرچهره‌یافته از نسل اول ب‌ام‌و سری ۴ از ماه آوریل و با قیمت ۳۹ هزار و ۶۸۰ دلار، یعنی ۸۳۰ دلار گران‌تر از مدل قدیمی آن، راهی بازار خواهد شد.

رونمایی ب‌ام‌و سری 4 با چهره جدید

رونمایی ب‌ام‌و سری ۴ با چهره جدید

این بدان معناست که قیمت پایه نسخه به‌روز‌رسانی شده این محصول ب‌ام‌و بالاتر از نزدیک‌‌ترین رقبایش یعنی آئودی A5 (با قیمت ۳۷ هزار و ۴۵۴ دلار) و مرسدس‌بنز کلاس C (با قیمت ۳۴ هزار و ۵۲۰ دلار) است.

دیگر محصولات سری ۴ که شامل کوپه دو در و کانورتیبل (با قیمت پایه ۴۵ هزار و ۵۲۵ دلار) و گرن‌کوپه (با قیمت پایه ۳۹ هزار و ۶۸۰ دلار) نیز از تغییری خفیف در بخش جلویی بهره‌مند شده‌اند و شامل تغییراتی در دریچه‌ها هوا و سپرها در هر دو نسخه لوکس استاندارد و نسخه M اسپرت آنها می‌شوند.

از دیگر تغییرات صورت‌گرفته می‌توان به چراغ‌های جلو اشاره کرد که از شکل مشابهی با مدل پیشین برخوردارند اما گرافیک درونی آنها به کانسپت سری ۴ مشاهده‌شده در سال ۲۰۱۴ شبیه است. نسل اول ب‌ام‌و سری ۴ نیمه دوم عمر خود را نیز با طیف موتورهای فعلی ادامه خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.