معرفی برترین سیستمهای ترمز دنیا

0

آشنایی با برترین سیستمهای ترمز دنیا

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای ‫(ای.بی .سی)EBC‬‎

سیتم مینی ترمز: اندلس Endles

دیسکهای ترمز ۶ تکه ای کمپانی (اندلس)متشکل از دوصفحه اهنی پرس شده برروی هم هست که نیروی غیر قابل باوری را برای توقف خودروتولید می کند ودر عین حال درکنارسختی وجنس محکمش توانایی بالایی هنگام کاردرشرایط گرم ودماهای متفاوت راداراست.سنگینی این مجموعه ترمز ۶۲۹/۲ کیلوگرم است.

محفظه های قرارگیری پیستون ازالومینیوم ساخته شده (به همراه یک گردگیرداخلی )که این سیستم رادر مقابل حرکات سریع بیمه می کند.سیستم ایمنی دیسکهای اندلس نیزشامل یک روکش نازک برروی دیسک وتیوب تفلون ویک لایه استیل چرخاننده برروی دیسک وصفحه اصلی دیسک (بامشتقات قابل صرف نظرکردن)ویک صفحه ۶محفظه ای وبوسترترمز است که همگی قدرت مناسبی راتولید می کنند.

نتیجه تصویری برای ‫(ای.بی .سی)EBC‬‎

Brembo سیستم ترمز:

کمپانی برمبو که یدطولانی درتولید دیسکهای ترمزدارد محصول اخیرخود را معطوف به خودروهایGT خیابانی وخودروهای سنگین باربرنموده است که شامل دیسک های دوتکه ای سوراخ دار با یک کلاهک الومینیومی ویک قالب ۴پیستونه الومینیومی است.

امابرمبو درنسل تازه دیسک های ترمز سعی نموده تاحجم انهاراکم ووزنشان را کاهش دهد که این امر موجب افزایش قدرت ترمز گیری وکاهش میزان فشاربردیسکها شده است به این منظور اقدامات دیگری نیزانجام شده است که می توان به افزودن یک لایه تهاجمی به دیسک برای افزایش قدرت ترمزگیری واستفاده ازموادمقاوم درمقابل اصطکاک اشاره کرد.

تصویر مرتبط

Wilwood

کارخانه ویل وود در تکنولوژی اخیرخود کیتهای ترمزش را با دو بوستر قرمزوسیاه الومینیومی همراه با۴ پیستون )سیستم استاندارد استیلSRS)و ارائه داده که وظیفه اش دفع ضربات اضافی به صفحه دیسک درهنگامی که است که میزان اصطکاک میان صفحات بالا می رود.البته قسمت اصلی مجموعه ترمز که دیسکهای ترمزمی باشند ۱۲اینچی سوراخ دارواهنی می باشند.

این دیسک دوتکه ای که دارای کلاهک الومینیومی است درکنار سبکی هم صدای کمی دارد هم میزان اصطکاک مطلوبی وهم میتوانددرمواقع بحرانی حتی درصورتی که اجزای اصلی ان باقطعات استوک ودست دوم تعویض شده باشند خودرو رادرمسافت کوتاهی متوقف نماید.مسئولین کارخانه ویلوود اعلام نموده اند که در ساخت این مجموعه حرفه ای ازتکنولوژی خودروهای اسپرت سود جسته اند.

بیرBear

مجموعه ترمز BEAR

نام این ترمز رامحصول قدرتمند نهاده است که با توجه به محفظه های (مونوبلاک)و۶پیستون نیروی تهاجمی ایده الی راتولید می کند ود درمسابقات سرعت ترنزام برروی بسیاری ازخودروها نصب می شود.

این مدل نیزنظیر سایر ترمزها دارای گردگیر ومحافظ اب می باشد که حتی درشرایط مختلف جوی هم به درستی ازپس وظایفش برمی اید البته کمپانی بیرمثل همیشه درمحصولاتش از یک مجموعه قطع کننده فوری سرعت استفاده کرده است که شامل یک جعبه کوچک است که به سرعت نیروی ایجاد شده توسط دیسکها راافزایش می دهد.

(گردی)Greddy

قبلا این مدل بانام Grex مجموعه ترمزهای گردی تنهادرژاپن موجود بود اما این کمپانی اخیرا بازارپرفروش امریکای شمالی رامدنظر گرفته تاحجم عظیمی ازمجموعه تولیدات خود رابرروی خودروهای خیابانی سوارکند.این مجموعه ارزشمند مشتق شده ازبوسترهای الومینیومی ۴و۶ پیستونه است که درنوع طلایی وکرومی جهت نصب برروی هرسایز ازکاسه چرخ ساخته شده است.

نمونه ویژه دیسکهای گردی بادو لایه دیسک ویک پوشش نازک تفلون واستیل است که درکنار جلوگیری اززنگ زدگی برقدرت سیستم ترمز نیز می افزاید واین مدل مخصوص به خودروهای خیابانی نظیر:تویوتا.تویوتا سوپرا.لکسس نیسان.مزداونیسان اسکای لاین می باشد.

(ای.بی .سی)EBC

این کمپانی تولیدکننده لنتهای مرکب با صفحات سرامیکی است که برای خودروهای رالی کارایی حرفه ای وبی نظیری دارد ودر برخی خودروهای معروف اروپایی استفاده می گردد.

مدل پیش لنتهایEBC متشکل از۳ورقه محافظ بود که سبب کاهش صدا درهنگام چسبیدن وبرقراری تماس میان لنت ودیسکها می شدند وازطرفی عملکرد ترمزگیری راسریعتر می کردند.این صفحات به دلیل جنسی که دارند اصکاک به وجود امده راافزایش داده ودرهرشرایطی صفحات دیسکهای سرامیکی راخنک نگاه می دارند.به گفته کمپانی بانصب این لنتها برروی هرخودروی پرسرعت تاپایان مسابقه دیگراحتیاجی به بازبینی سیستم ترمزنیست.

نتیجه تصویری برای اچ پی ترمز

(هاک)Hawk

مجموعه ترمزهاوباکسهای ایمنی کمپانی هاک حدود۱۶سال است که عملکردی مثبت ودرخورتحسین درمسابقات        شکاروکارت و SCCA وبرخی مسابقات حرفه ای دیگردرسطح دنیا واروپاداشته است.

پکیجهای جدید هاک مرکب از باکس تقویت شده برای خودروهای خیابانی باکس ترمز سرامیکی وباکس ترمزHPمی باشد.

باکسهای تقویتی که برای خودروهای خیابانی ساخته شده اند می توانند بین ۲۰تا ۴۰ برابر بیش ازقطعات نیروی ایستایی ومقاومتی تولید می کنند.باکس ترمز سرامیکی نیزاین قابلیت را دارد تاکاهش دهنده یعنی صدای حاصله ازبرخورد دیسک وسایش انها به هم باشد.باکس ترمز نیزجهت استفاده درخودروهای قدیمی خیابانی دست ساز ومسابقات Autocross طراحی وتولید شده که قدرت فراوانی رامی تواند تولید نماید.

(اچ.پی)HP

کیتهای عظیم الجثه این کمپانی دردومدل قابل دسترسی است.مدل نخست کیت شماره یک محسوب می گردد که شامل دو صفحه ۵/۱۱ اینچی متقاطع وسوراخ دارمی باشد درقالب های اهنی ساخته شده وشکلی پایه ماننددارد.کیت شماره ۲نیز متشکل ازیک صفحه سوراخدار ۵/۱۱ تا۵/۱۴ اینچی است که بنابرنوع خودروی شماقابل سفارش می باشد

.برای هردومدل این کیتها بین ۲.۴.۶یا ۸ سوراخ وجای پیچ و ۶ پیستون بنابر سایزصفحه چرخ شما قابل نصب هست.کیت اصلی نیزبرگرفته ازپرس دو صفحه الومینیوم برهم است که لایه وسطی این دومی تواند به رنگهای قرمز ابی نقره ای ویا تیتانیوم سفارش داده شود.

(روتورا)Rotora

مجموعه تقویتی ترمزهای روتورا ساخته شده ازالومینیوم مرکب توسط ماشین های صنعتی CNC است که این قابلیت را داراست تانیروی ترمزرابه صورت مساوی میان ۴ چرخ تقسیم ومقدارفشاران را تعدیل کرده وکاهش دهد.

جهت دست یابی به این توانایی نسبی کمپانی روتورا دیسکهای عقب وجلو را درسایزهای ۳۶*۴۰۵ میلیمتری بادو دیسک افقی درنظرگرفته شده که متشکل از۸پیستون وگیره دفع کننده ضربات درعقب وجلواست.تمامی این کیت بامجموعه های ABS قابل سازگاری است ودرخودروهای قدیمی قابل نصب است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.