تست ایمنی دنای جدید

2

دنای جدید ایران خودرو چقدر امنیت دارد؟

فهرست مطالب

 

پروژه ساخت این خودرو در مدت ۱۰ ماه و صرف ۵۰ میلیارد تومان هزینه انجام شده و به گفته مسئولان ایران خودرو تا پیان سال به بازار عرضه می شود.

ایران خودرو هفته گذشته از ۲ خودروی جدید خود به عنوان دنای پلاس و ۲۰۷ صندوق دار رونمایی کرد ولی این خودروها تا چه اندازه ایی ایمنی داشته و در مقابل تصادفات مقاومت دارند.

پروژه دنا پلاس در ایران خودرو در حدود ۱۰ ماه پیش با نام X409 آغاز شده و هدف از آن بالا بردن استانداردهای کیفی، ایمنی و راحتی دنا اولیه پس از نیازسنجی و درخواست‌های مشتریان بود.

انجام این پروژه از طراحی‌های کامپیوتری و نرم‌افزاری آغاز شده و پس بروز رسانی طراحی در بخش‌های فنی و همچنین اصلاح جزئیات به مرحله تولید نمونه‌های آزمایشی و سپس انجام تست‌های ایمنی و تصادف به مرحله محصول نهایی رسیده است.

کیوان وزیری مدیر مرکز تحقیقات ایران خودرو، با با بیان این که دنا پلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد، افزود: این محصول با طراحی و نصب کیسه های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می شود.

تصویر مرتبط

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این خودرو چه تست های ایمنی را پشت سر گذاشته است گفت: دنا پلاس برای تست های ایمنی به کشور آلمان ارسال شد و در تست های ایمنی که در این کشور گذرانده است موفق به اخذ ۴ ستاره ایمنی شده است.

پروژه ساخت این خودرو  در مدت ۱۰ ماه و صرف ۵۰ میلیارد تومان هزینه انجام شده و به گفته مسئولان ایران خودرو تا پیان سال به بازار عرضه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مهراب می گوید

    تست ایمنی هزاربارزیرصفرتصادفش رادیدم ماشین ازهم بازشدحلبی بهترازاین ارابه مرگ هست …

  2. javid می گوید

    سلام خدمت دوستان در خصوص امنیت یک خودرو مطلبی رو باید عرض کنم که اولا تنها موسسه ی معتبری که بعنوان مبنا و معیار در نظر گرفته میشه موسسه یورو ان کپ هست در اروپا و موسسه ی ایمنی بزرگراه ها در آمریکا پس هیچ تستی بجز این تست این دو موسسه نباید مورد قبول قرار بگیره حالا بااحتساب اینکه اون موسسه ی آلمانی هم صلاحیت لازم در ارایه ی گواهینمامه امنیت خودرو رو داشته باشه پس چرا ایران خودرو یک فیلم کامل از تست دنا پلاس رو در معرض نمایش عموم قرار نمیده؟ فقط یه فیلم از تست تصادف دنا پلاس موجود هست که فیلم ادیت شده و خودروی بعد از ضربه رو نشون نمیده و فقط نشون میده که خودرو به مانع برخورد کردعه و اینکه بعد از برخورد به مانع چه به سرش اومده مسلما وضعیت خوب و مطلوبی نبوده که کات کردن فیلم رو موضوع بعد اینه که الان در سال ۲۰۲۱ نیسان ایکس تریل مدل ۲۰۲۱ در تست تصادف فقط ۲ ستاره ایمنی گرفت اونم باوجود تکنولوژی قدرتمند نیسان و وجود حداقل ۶ ایربگ : حالا تصور کنید دنا پلاس با بدنه ی سمند و چهار ایربگ چجور ممکنه ۴ ستاره ایمنی رو گرفته باشه . پس بشنو و باور نکن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.