بزرگترین اتوبوس جهان +تصاویر

0

بزرگ‌ترین اتوبوس جهان +تصاویر و گنجایش مسافر

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای بزرگترین اتوبوس جهان

با ۲۸ متر طول، ۲۵۰ نفر گنجایش

کمپانی «ولوو» بزرگ‌ترین اتوبوس جهان را با طول۲۸ متر و عرض ۶/۲ متر پرده‌برداری کرد. در طراحی این اتوبوس یک تیم از متخصصین کشور‌های مختلف و البته برزیل شرکت داشتند و تمامی مراحل ساخت آن در ریودوژانیرو انجام شده است. بزرگ‌ترین اتوبوس جهان توانایی جابه‌جایی ۲۵۰ نفر را دارد و به‌زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه خواهد شد. مشکل اصلی برای کشور‌هایی که بخواهند از این اتوبوس استفاده کنند، دور زدن با آن است اما انگار برزیلی‌ها این مشکل را هم حل کردند.

بزرگترین اتوبوس جهان با ۳۰ متر طول

بزرگترین اتوبوس جهان با ۳۰ متر طول

اتوبوسی که تصویر آن را ملاحظه می کنید ولوو گرن آرکتیک نام دارد و طول آن به ۹۸ فوت معادل ۳۰ متر می رسد. ظرفیت حمل مسافر در این اتوبوس حداکثر معادل ۳۰۰ نفر است و این تعداد مسافر را در سه بخش خود حمل می کند.

این اتوبوس توسط بخش امریکای لاتین ولوو توسعه داده شده است و برای استفاده در خطوط اتوبوس سریع السیر یا همان BRT در کشور برزیل طراحی شده است. این اتوبوس به عنوان بزرگترین اتوبوس از سری اتوبوس های bendy bus ولوو شناخته خواهد شد که این خانواده از اتوبوس ها توانایی حمل ۱۵۰، ۱۸۰ الی ۲۱۰ مسافر را دارند.

اتوبوس BRT ولوو

گرن آرکتیک یک اتوبوس با دو عدد مفطل آکاردئونی است که در حقیقت سه بدنه دارد. نخستین مدل از این اتوبوس در سال ۱۹۹۰ وارد بازار شد و توانایی حمل ۲۷۰ مسافر را دارد. به گفته ی ولوو، ظرفیت بالای این اتوبوس به این معنا است که به تعداد کمتری اتوبوس نیاز خواهد بود و این امر سبب کاهش قیمت حمل و نقل و همچنین کاهش ترافیک خواهد شد.

ابعاد بسیار بزرگ این اتوبوس نیز چندان مشکل ساز نخواهد بود چون قرار است تنها در لاین ویژه ی این اتوبوس ها حرکت کند.

اتوبوس BRT ولوو

مدیر بخش امریکای لاتین ولوو میگوید: ما رهبری بازار را در بخش اتوبوس های BRT در اختیار داریم و برترین اتوبوس ها را برای این بازار تولید می کنیم. این اتوبوس ها راندمان حمل نقل درون شهری را افزایش و هزینه ی آن را کاهش می دهند.

در بازار چندین نوع نوع اتوبوس دو آکاردئونی دیگر نیز موجود است اما هیچ یک از آن ها توانایی رقابت با گرن آرکتیک را در بحث ابعاد ندارند.

 نتیجه تصویری برای بزرگترین اتوبوس جهان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.