مراحل درست استفاده از پولیش و واکس برای بدنه خودرو

0

 واکس کریستال (شیر پلیش)

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای واکس کریستال پولیش

کریستال واکس :

۵۰۰ میلی

توضیحات محصول شیر پولیش G-1203ویژگی های محصول:این محصول دارای آخرین تکنیک و رزین منحصر به فردی با کیفیت فوق العاده بالاست که قابلیت محافظت قوی ازکریستال امولسیون موم را داراست.محصول ذکر شده دارای پلیمری خاص است که قادر به ضد عفونی کردن اجزا و نفوذ به ریز دانه های رنگ میباشداز این رو انتخابی مناسب جهت ترمیم لایه های آسیب دیده لاک الکل و احیای شفافیت سطوح رنگ است.هم چنیندارای سیلر لاک مخصوصی نیز میباشد که باعث جلوگیری از فرسودگی سطوح رنگ، تغییر رنگ، کدر شدن وخوردگی آن در مقابل اشعه یووی و باران های اسیدی میشود.این محصول دارای کاربردی آسان است که میتوانید در یک مرتبه استفاده به تمیزی پرداخت و محافظت تواما دستیابید.به طور معمول میتوان از آن بر روی سطح رنگ خودرو و موتور سیکلت نیز استفاده نمود.دستور۱- تمیزی سطح رنگ خودرو در زیر گوشه ها و روزنه ها به جهت خشک و خنک نمودن بدنه خودرو۲- این محصول به طور مساوی و نازک به وسیله اسفنج روی سطح رنگ خودرو به کار برده میشود.۳- جهت استفاده، سطح رنگ خودرو را به وسیله پارچه ای نرم، خشک وپاک نمایید.۴- در کتابچه راهنمای کاربر روش نازک و حتی متدهای دیگر یافت میشود.برای به دست آوردن بهترین اثر پرداختپس از خشک شدن بدنه، به طور کامل آن را پاک کنید.*موم باقی مانده درون گوشه ها و روزنه ها را با مسواکی کوچک پاک کنید.برای به پایان رساندن یک عملیات حدود .. دقیقه زمان لازم است.

شیوه درست استفاده از پولیش و واکس برای بدنه خودرو

شیوه درست استفاده از پولیش و واکس برای بدنه خودرو

هر خودرویی در طول چرخه عمر خود نیاز به نگه‌داری مناسب دارد تا اگر تصادفات و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده را در نظر نگیریم، میزان فرسایش آن در اثر شرایط و عوامل طبیعی به کم‌ترین مقدار خود کاهش پیدا کند یا به عبارت عامیانه‌تر خودرو رخ و چهره خود را حفظ کرده باشد. با این وجود هستند مالکانی که بدون توجه به این مسائل موجب ایجاد تخریباتی به ویژه در بدنه خودروی خود می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به آفتاب‌سوختگی، زنگ‌زدگی و… اشاره داشت. استفاده از انواع پولیش و واکس یکی از بهترین بازدارنده‌های بروز چنین مشکلاتی در بدنه خودرو محسوب می‌شوند که در عین حال جذابیت ظاهری دو چندانی نیز ب رای آن فراهم می‌کنند تا حتی در هنگام فروش نیز به عنوان یک عامل تحریک‌پذیر و مشوق در ترغیب فردبه خرید خودرو باشد.

تصویر مرتبط

چندی قبل با توجه به فراهم شدن فرصتی، تصمیم گرفتیم تا دستی به خودروهای موجود در پارکینگ کشیده و به قولی با پولیش و واکس چهره ای تازه تر و صد البته جذابتر برای آنها ایجاد کنیم. به صورت کلی نمی توان یک رویه محدود را برای این کار در نظر گرفت ولی چارچوب کار تقریبا در همه شرایط یکسان است؛ البته هستند افرادی که همچنان بر این عقیده استوارند که نمیتوان به صورت شخصی آنگونه که باید به این کار اقدام کرد و حتما نیاز به مراجعه به کارواش ها یا مراکز مربوطه است، ولی اگر شما هم مانند نگارنده در دسته دوم قرار دارید، برای به وجود آوردن ظاهری جذاب برای خودرو، تنها به یک پولیش یا واکس خوب، در صورت امکان یک ویلر ( دستگاهی که به صورت مدور اسفنج متصل به خود را به حرکت در می آورد، همانند دستگاه برش فرز ) و البته چند ساعت وقت اضافی نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید که تفاوت پولیش و واکس در یک نکته مهم نهفته است. پولیش به دلیل نوع ترکیب و مواد به‌کار رفته در آن، یک الیه میکروسکوپی از پوشش بدنه خودرو بر میدارد ( شبیه به کاری که در پیلینگ پوست انجام میشود ) ، اما واکس یک لایه میکروسکوپی روی رنگ باقی میگذارد ( مشابه ماسک صورت ).

p3ku3m0utxn2idyj1gve.jpg

این تفاوت باعث میشود تا از پولیش برای صیقل دادن و برگرداندن جالی رنگ به حالتی که در روز اول بوده استفاده شود. همان طور که میدانید، آخرین لایه رنگ که در رنگهای متالیک، کیلر و در رنگهای روغنی، رنگ نهایی است، بعد از چند سال بر اثر عوامل طبیعی و نیز سایش ناشی از تمیز کردن خودرو دچار خط و خش های میکروسکوپی می شود که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست، اما در مجموع جال و صیقل و شفافیت رنگ را کاهش میدهد.

استفاده از پولیش باعث می شود تا این خش های ریز به همراه الیه میکروسکوپی که برداشته میشود، از بین بروند، اما تکرار این کار باعث کاهش ضخامت کیلر در رنگهای متالیک و لایه رنگ در رنگ های روغنی (سالید) خواهد شد. پس از پولیش‌کاری، برای حفظ و افزایش براقیت رنگ خودرو و نیز محافظت آن در برابر ساینده ها و آلاینده ها، می توانید از واکس استفاده کنید.

اما برای خودروهای نو و در حد نو، لازم نیست از پولیش استفاده کنید؛ به جای این کار بهتر است خودرو را واکس بزنید تا با ایجاد لایهای بسیار نازک روی رنگ، ضمن تامین یک پوشش محافظتی، جال و صیقل بیشتری برای خودرو فراهم کنید.

پیش از بیان رویه کار که به صورت مرحله به مرحله ذکر میشود باید توجه داشت که توصیه به استفاده از پولیش برای یک خودروی نو، در هر سال تنها یک یا حداکثر دو بار است که این تعداد برای واکس بدنه میتواند به یک یا دو بار در ماه افزایش پیدا کند، چرا که استفاده بیش از اندازه از پولیش و حتی گاهی واکس، میتواند به صدمه دیدن رنگ بدنه منجر شود.

گام اول:

شروع کار – چه درواکس زدن یا پولیش کاری – باید با شستن بدنه همراه باشد. برای این کار پیشنهاد میشود که اگر این کار را در منزل انجام میدهید از یک سرشیر که وظیفه پاشش پرفشار آب را بر عهده دارد استفاده کنید تا نتیجه ای همانند شست و شو در کارواش به همراه داشته باشد. برای شست وشو تنها از مواد نرم همانند شامپوهای مخصوص یا مایع ظرفشویی استفاده کنید و هرگز پودرهای شستوشو را برای این منظور به کار نبرید چرا که باعث ایجاد خط و خش سطحی میکروسکوپی بر رنگ بدنه میشوند. بعد از این مرحله اگر از ویلر برقی استفاده میکنید لازم نیست بدنه خودرو را به صورت کامل خشک کنید در غیر این صورت کار بر روی بدنه خشک راحت تر خواهد بود.

گام دوم:

در این بخش، اسفنج یا نمد مخصوص را به ویلر متصل کنید و متناسب با سطح مورد نیاز هر بخش مجزا از بدنه، مقداری از ماده مخصوص پولیش را روی آن بمالید.نکته مهم در این بخش این است کار باید به صورت ترتیبی انجام شود، یعنی به طور مثالابتدا پولیش یک گلگیر را کامل تمام کرده و سپس به سراغ بخشهای دیگر مانند کاپوت،درها و… بروید، چرا که ماده پولیش در مجاورت هوا خشک شده و کارایی لازم را نخواهدداشت. تجربه نگارنده نشان داده که اگر یک پارچه تمیز در بخش های مجاور محل پولیش کاری قرار دهید باعث میشود تا تمیز کاری های بعدی سریعتر صورت گیرد. زیرا هنگام استفاده از ویلر با سرعت متوسط به بالا ، ترکیب پولیش و آب موجود بر روی بدنه به اطراف پاشیده میشود. کار پولیش کاری را تا جایی انجام دهید که کل ماده پولیش به واسطه گرمای حاصله از چرخش های مداوم بر روی بدنه محو شود و ظاهری شفاف تر بر روی رنگ خودرو ایجاد شود.

گام سوم:

بهترین کار برای اینکه پولیش خودرو، خوب از کار درآید این است که به طور مداوم نمد یا اسفنج یا هر پارچه ای که برای این منظور به کار میبرید را تمیز کنید. چرا که این کار باعث می شود تا مواد باقیمانده بر روی آن به طور کامل از بین برود و همواره سطح تازهای از پولیش بر روی آن قرار گیرد.

گام چهارم:

بعد از اتمام کار پولیش برای کلیه بخش های بدنه، یک بار دیگر تنها به صورت سریع خودرو را بشویید ولی این بار کاملا آن را خشک کنید. نکته قابل ذکر در این بخش این است که اگر عمر خودروی شما تقریبا بالاست در برخی موارد نیاز خواهد بود تا با استفاده از یک سنباده بسیار نرم، بدنه را کامل صیقل دهید که البته این امر نیاز به صرف زمان و دقت بیشتر دارد.

گام پنجم:

اگر به دنبال ایجاد نهایت درخشندگی و جال برای بدنه خودروی خود هستید،مطمئنا واکس زدن شما را به هدفتان میرساند. برای این کار، درست همانند فرایند پولیش کاری، مراحل را انجام دهند، با این تفاوت که خمیر واکس را به جای بدنه، بر روی نمد ویلر باید قرار داد تا از ایجاد بهترین نتیجه ممکن مطمئن شوید. نکته دیگر در این خصوص این است که اگر از واکس های افشانه ای استفاده میکنید عمال دیگر نیازی به ویلر نیست و با پاشیدن واکس به صورت مستقیم به سطح بدنه (بعد از تکان دادن چند دقیقه ای کپسول اسپری تا مواد داخل آن به خوبی فعال شود) و بعد پاک کردن آن با یک پارچه مناسب، درخشندگی مورد نظر به وجود می آید. برای افرادی که دارای خودرویی با رنگ مشکی یا تیره هستند پیشنهاد میشود تا از واکس های مخصوص خودروهای مشکی استفاده کنند که نهایت جلا را برای بدنه خودرو فراهم میکند.

gm9bd3gwkmu23s4mbvlv.jpg

گام ششم:

بعد از انجام فرایند واکس زنی، بهتر است با استفاده از یک شیشه شوی و یک پارچه تمیز، همه شیشه ها و حتی داخل اتاق را تمیز کنید تا خودروی شما همانند یک نمونه نمایشگاهی کاملا در چشم افراد مختلف باشد!

نکته پایانی:

برای براق کردن نهایی، به جای استفاده از دستگاه ویلر میتوانید از حرکت سریع و مداوم دستمال روی بدنه به وسیله دست استفاده کنید که البته شاید کمی خسته‌کننده باشد، همانند حرکتی که پس از واکس زدن کفش برای براق شدن آن انجام می دهیم. ضمنا پس از واکس زدن به بدنه خودرو و قبل از این که آن را براق کنید، بهتر است ماده واکس چند دقیقه روی رنگ بماند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.