فواید شستن داخل موتور خودرو

0

مایع داخل موتور شور

فهرست مطالب

مکمل داخل موتور شور: قبل از تعوض روغن موتور در پنج دقیقه

مایع داخل موتور شور :

۴۴۳ میل

توضیحات محصول

نتیجه تصویری برای مایع داخل موتور شور

مایع موتورشوی G-7128

ویژگی های محصول:

با اتخاذ فرمولی حرفه ای،این محصول از روغن تصفیه شده حلالی استفاده میکند که باعث جلوگیری از ته نشین شدن

صمغ،پوسته،رسوبات کربن و دیگر ته نشین ها در موتور میشود و به طور موثری مسیر عبور روغن را آزاد

میسازد.

از این رو میتواند باعث بهبود روغن کاری،کاهش اصطکاک،بازیابی قابلیت ارتجاعی واشرها و پولک لاستیکی

شود.همچنین باعث تقویت عملکرد آب بندی،کاهش مصرف روغن و افزایش عمر و دوام موتور و روغن موتور می

گردد.

این محصول در هنگام استفاده آسیبی به سیلندرها و پیستون ها همانند مبدل کاتالیستی وارد نمیکند.از دیگر خواص این

محصول بسته نشدن لوله روغن و تلمبه روغن است و کارکرد طبیعی همگی اجزا در موتور را تضمین میکند.

طریقه مصرف:

ماشین را روشن کنید و اجازه دهید تا به دمای نرمال برسد.سپس موتور را خاموش کنید و محصول را به

محل اتصال میل لنگ اضافه کنید.

موتور را با دور آرام به مدت .. تا .. دقیقه به حرکت در آورید تا موتور قبلی تخلیه شود.

فیلتر را تعویض کنید و روغن موتور جدید را اضافه کنید.

از این محصول برای هر .. کیلومتر استفاده کنید.

این روزها بسیاری از تعویض روغنی ها خدماتی اضافه بر سازمان هم ارائه می‌کنند، از تعویض واسکازین گیربکس گرفته تا تعمیر و بازدید کولر. شاید دفعه بعد که برای تعویض روغن بروید، تعمیرکار به شما پیشنهاد فلاش کردن موتور را بدهد که طی آن همه آت و آشغال ها از موتور خودرو شما خارج می‌شوند. برای فلاش کردن، مواد پاک کننده شیمیایی را داخل موتور می‌ریزند و چند دقیقه منتظر می‌مانند تا مطمئن بشوند ماده شوینده به تمام نقاطی که روغن ممکن است برود، می‌رسد. بعد از این مرحله، تخلیه شوینده شیمیایی درست مانند تخلیه روغن موتور انجام می‌شود. در واقع، فلاش موتور زمانی انجام می‌شود که روغن قدیمی تخلیه می‌شود و قبل از این که روغن جدید ریخته شود، ماده شوینده اضافه می‌شود. البته تمیزی خوب است، ولی به یاد داشته باشید بسیاری از خودروسازان، فلاش کردن موتور را برای خودروهای مدرن و امروزی توصیه نمی‌کنند. یکی از مدیران کمپانی هوندا می‌گوید: “مهندسین ما آزمایش های گسترده‌ای انجام داده‌اند تا بتوانند یک برنامه جامع و استاندارد برای تعمیر و نگهداری خودرو تهیه کنند. این برنامه باید بتواند تضمین کننده عملکرد و دوام خودروهای هوندا باشد و فلاش کردن موتور جزو این استانداردها نیست”. مهندسین کمپانی جنرال موتورز معتقدند: “فلاش موتور توصیه نمی‌شود. اگر روغن به طور مرتب تعویض شود، به فلاش کردن نیازی نیست”. البته موارد کمی پیش می‌آید که فلاش کردن لازم باشد چون ممکن است به موتور آسیب برسد. خب، تا اینجا این اخطارها و هشدارها را مد نظر داشته باشید تا به پنج فایده فلاش کردن موتور هم اشاره کنیم.

۱. بر طرف کردن رسوب ها

گاهی اوقات شیوه رانندگی ما، مانع از این می‌شود که روغن موتور بتواند کارش را خوب و کامل انجام بدهد. سفرهای کوتاه و چند کیلومتری و حرکت و توقف های مکرر باعث می‌شود ذرات موجود در روغن، داخل موتور ته ‌نشین شوند. به مرور زمان حجم این رسوبات بیشتر و بیشتر می‌شود و می‌توانند جریان روغن را کم کنند. فلاش کردن موتور این رسوبات را برطرف و مجاری باریک عبور روغن را باز می‌کند. بر طرف کردن رسوبات و کمک کردن به جریان آزاد روغن، مانع فرسودگی موتور می‌شود و اجازه می‌دهد فطعات به نرمی کنار یکدیگر کار کنند.

۲. بررسی سوابق تعمیر موتور

نتیجه تصویری برای مایع داخل موتور شور

اگر به طور مرتب مراقبت های لازم را در مورد خودروتان به عمل بیاورید، به فلاش کردن نیازی نیست، ولی فلاش کردن در چند مورد می‌تواند سودمند باشد:

– وقتی ماشینی می‌خرید که از سابقه تعمیر و نگهداری آن اطلاعی ندارید؛ اگر یک ماشین دست دوم خریده‌اید که از سابقه تعمیرات آن اطلاعی ندارید، فلاش کردن موتور و بعد هم ریختن روغن جدید، مانع بروز مشکل در آینده می‌شود.

– خودروهایی که موتور تازه تعمیر دارند؛ اگر سابقه تعمیرات ماشین‌تان را می‌دانید، واقعاً عالی است. اگر تعمیراتی روی موتور انجام گرفته است، فلاش کردن می‌تواند ذرات باقی مانده در موتور را بشوید؛ بعد از این مرحله می‌توانید روغن جدید داخل موتور بریزید.

– خودورهایی که بین تعویض روغن‌شان فاصله زیادی افتاده است؛ در این مورد هم فرض می‌کنیم از سابقه تعمیر و نگهداری ماشین اطلاع دارید و می‌دانید که صاحب قبلی دیر به دیر روغن عوض می‌کرده است. به طور قطع داخل موتور رسوب تشکیل شده است. در این مورد، فلاش کردن موتور می‌تواند عمر خودرو را بیشتر بکند.

۳. تمیز نگه داشتن روغن

نتیجه تصویری برای مایع داخل موتور شور

همانطور که پیشتر گفتیم، چه سابقه خودرو را بدانید چه ندانید، فلاش کردن موتور می‌تواند روغن را تمیز نگه دارد. به همین خاطر است که فلاش کردن و تعویض موتور همزمان با هم انجام می‌شوند: ابتدا فلاش کنید تا از شر رسوب های کهنه خلاص شوید، بعد روغن جدید بریزید تا موتور مثل ساعت کار بکند. اگر موتور را فلاش نکنید، روغن جدید رسوبات کهنه را بلند می‌کند و آن ها را داخل موتور می‌گرداند و خیلی زود، روغن جدید هم درست به اندازه روغن قدیمی کثیف خواهد شد. فلاش کردن به شما کمک می‌کند بتوانید روغن را دیرتر عوض کنید، به خصوص در مواقعی که صاحب قبلی خودرو از آن خوب نگهداری نکرده است.

۴. کمک به فیلتر در تصفیه روغن

بیشتر فیلترهایی که در بازار موجودند می‌توانند ذراتی به اندازه ۲۵ میکرون (یعنی چیزی در حدود یک ده هزارم اینچ) را از روغن بگیرند، ولی ذراتی داخل روغن وجود دارند که حتی از این هم کوچکترند. حتی فیلترهای جدید و مرغوب هم نمی‌توانند این ذرات را از موتور دور کنند. بهتر است بدانید ذراتی به آن ریزی هم می‌توانند به مرور زمان باعث فرسودگی موتور بشوند. این ذرات حتی می‌توانند دست به دست هم داده و تشکیل رسوب بدهند. اگر تعداد این ذرات بیش از اندازه زیاد باشد، تعویض روغن به تنهایی نمی‌تواند آن ها را بر طرف کند، ولی مواد شیمیایی که برای فلاش کردن موتور مورد استفاده قرار می‌گیرند از پس این کار بر می‌آیند. این کار جلوی فرسودگی بیشتر موتور را می‌گیرد و به روغن جدید فرصت می‌دهد تا وظیفه‌اش را درست انجام بدهد.

۵. تمیز کردن قطعات موتور

نتیجه تصویری برای مایع داخل موتور شور

اگر رسوبات زیادی در موتور تشکیل بشوند، ممکن است قطعات موتور حالت چسبندگی پیدا کنند. فلاش کردن موتور علاوه بر این که رسوبات را بر طرف می‌کند، باعث می‌شود قطعات هم نرم و روان کار بکنند. نرم کار کردن هم به نوبه خود عملکرد موتور را بالا برده و مصرف سوخت را پایین می‌آورد و باعث می‌شود خودرو مثل روز اول کار بکند. لازم به ذکر است، در مورد خودروهای بسیار قدیمی، فلاش کردن موتور برای رینگ ها، سوپاپ ها و سایر قطعات زیاد مفید نیست. گاهی اوقات، رسوب در مورد قطعات غیر فلزی مانند درزگیری عمل می‌کند که شکاف ها را پر می‌کند. بر طرف کردن رسوبات باعث باز شدن درزها و شکاف ها می‌شود و ضعف آن قطعات را آشکار می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.