شباهت ها و تفاوت ها پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با پژو تیپ ۲

2

تفاوت ۲۰۶ تیپ ۵ و تیپ ۲

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای شباهت ها و تفاوت ها پژو 206 تیپ 5 با پژو تیپ 2

در ابتدای آغاز به کار خط مونتاژ پژو ۲۰۶ در ایران

. برای مدت کوتاهی یک مدل پایه از پژو ۲۰۶ فرانسه با حداقل امکانات در ایران مونتاژ گردید که اصطلاحا تحت نام تیپ ۱

( type 1 )

به فروش رسید که پس از مدت کوتاهی ایران خودرو تغییرات جزئی در این مدل پایه ایجاد نمود ( بعنوان مثال بعضی تغییرات ظاهری در تزئینات … ) و تحت نام تیپ ۲ به بازار عرضه نمود …  همان مدل تیپ ۲ پژو ۲۰۶

می باشد …

نتیجه تصویری برای شباهت ها و تفاوت ها پژو 206 تیپ 5 با پژو تیپ 2
تیپ ۲ ( مدل پایه موجود در ایران ) :
این مدل دارای موتور ۱۴۰۰ سی سی ۸ سوپاپ به قدرت ۷۵ اسب بخار و شتاب صفر تا صد تقریبی ۵/۱۴ ثانیه می باشد .
ترمز ها در جلو از نوع دیسک معمولی و در عقب از نوع کاسه ای می باشد و دارای ترمز

ABS

ترمز ضد قفل ) نیست . در این مدل شیشه بالابر برقی فقط در شیشه های جلو وجود دارد و مهمتر از همه کیسه ایمنی هوا ( ِAir Bag )

وجود نداشته و برای به حداقل رساندن قیمت این مدل . از تجهیزات استاندارد حذف شده است !!!!!
همچنین این مدل دارای فرمان هیدرولیک و کولر ( ایر کاندیشن ) با تنظیم دستی و سیستم پخش کاست با ۲ بلند گو می باشد .

نحوه تشخیص ظاهری تیپ ۲ از بیرون خودرو : آیینه های جانبی این مدل یک رنگ ( مشکی ) می باشند و در صندلی های عقب خودرو , پشت سری وجود ندارد که به آسانی قابل تشخیص است.

نتیجه تصویری برای شباهت ها و تفاوت ها پژو 206 تیپ 5 با پژو تیپ 2
تیپ ۳ :
این مدل نیز دارای موتور ۱۴۰۰ سی سی ۸ سوپاپ به قدرت ۷۵ اسب بخار و شتاب صفر تا صد تقریبی ۵/۱۴ ثانیه می باشد .
بنابر این از نظر قوای محرکه تفاوتی با تیپ ۲ ندارد .
ترمز ها در جلو از نوع دیسک معمولی و در عقب از نوع کاسه ای می باشد که مجهز به سیستم ضد قفل

نتیجه تصویری برای شباهت ها و تفاوت ها پژو 206 تیپ 5 با پژو تیپ 2

ABS

شده اند . تزیینات داخلی نسبت به تیپ ۲ کمی بیشتر شده ( بعنوان مثال صندلی های این مدل قابلیت تنظیم در

همه جهات را دارند و پشت سری های صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع نیز دارند ! ) و همجنین شیشه بالابر ها برقی می باشند .
این مدل دارای پخش سی دی و کیسه هوا

( Air Bag )

بوده و برای صندلی های عقب خودرو ۳ عدد پشت سری نصب شده است و سایر تجهیزات تیپ ۲ مانند هیدرولیک فرمان در این مدل هم وجود دارد و همچنین نوع کلاچ در این مدل مانند تیپ ۲ مکانیکی معمولی می باشد

نحوه تشخیص ظاهری تیپ ۳ از بیرون خودرو : آیینه های جانبی این مدل دو رنگ می باشند و در صندلی های عقب خودرو , ۳ عدد پشت سری وجوددارد . بنابراین با اولین نگاه به ایینه های جانبی ( در صورتی که خودرو تز ئینات اسپورت نداشته باشد ) به آسانی می توان تشخیص داد که این مدل تیپ ۲ نیست

تصویر مرتبط
تیپ ۵ :
بعد از ۱ سال تولید تیپ ۳ با همان موتور کم قدرت ۱۴۰۰ سی سی , این نیاز احساس شد که برای ماشین خوش دستی مانند پژو ۲۰۶ , یک موتور قوی تر که نیازهای اسپرت آن را برآورده کند لازم است . بنابراین علاوه بر داشتن تجهیزات استاندارد تیپ ۳ , این تغییرات در ارائه تیپ ۵صورت گرفت :

موتور پر قدرت ۱۶۰۰ س سی ۱۶ سو پاپه با نیروی ۱۱۰ اسب بخار
جهت مقایسه قدرت این موتور باید در نظر گرفت که قدرت موتور پژو ۴۰۵ چیزی حدود ۹۰ اسب بخار می باشد … زانتیای ۱۸۰۰ سی سی دارای قدرت ۱۱۰ اسب و زانتیای ۲۰۰۰ سی سی دارای قدرت ۱۳۵ اسب بخار می باشد )

نکته بسیار جالب در مورد این موتور , سیستم سوخت پاش انژکتوری چند نقطه ای با تکنولوژی جدید می باشد که باعث شده است مصرف سوخت تیپ ۵ با موتور بزرگتر و قوی تر , حتی اندکی از مصرف سوخت تیپ ۲ و ۳ هم کمتر باشد

!!!
این مدل دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر ۵/۹ ثانیه می باشد که جهت مقایسه نسبی می توان گفت تنها خودروهای انگشت شماری مانند نیسان ماکسیما و یا زانتیای سوپر لوکس در ایران می توانند در رکورد شتاب گیری از این مدل سرتر باشند ! همجنین این میزان شتاب در مقایسه با ۵/۱۴ ثانیه برای تیپ ۲ و۳ و یا ۹/۱۱ ثانیه برای پژو ۴۰۵ , قابل توجه می باشد


نوع سیستم ترمز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی همراه با سیستم ضد قفل می باشد که قابلیت ترمز گیری بسیار بسیار خوبی ( با توجه به وزن کم اتومبیل ) به آن می دهد .
نوع کلاچ در این مدل هیدرولیکی می باشد و سیستم تهویه آن دیجیتال است .
کیسه ایمنی هوا برای هر ۲ سرنشین جلو در نظر گرفته شده است …

نحوه تشخیص ظاهری تیپ۵ از بیرون خودرو : آیینه های جانبی این مدل مانند تیپ ۳ , دو رنگ می باشند و در نمای ظاهری خارج خودرو کاملا شبیه تیپ ۶ بوده و با تیپ ۳ فقط ۱ تفاوت دارد و آن وجود ترمزهای دیسکی در چرخهای عقب می باشد !
بنابراین بعد از دیدن یک پژو با آیینه های ۲ رنگ , اگر در پشت پره های رینگ چرخ عقب , صفحات درخشان دیسکهای ترمز را مشاهده نکردید , مدل تیپ ۳ , و در صورت مشاهده , مدل تیپ ۵ یا ۶ می باشد

!!!!!
بنابراین دوستانی که مایل به داشتن و به رخ کشیده تیپ ۵ می باشند , لازم است سایر تزئینات اسپورت را خودشان روی ظاهر خارجی این مدل انجام دهند تا خدای نکرده با تیپ ۳ اشتباه گرفته نشود !!!!!

تصویر مرتبط

تیپ ۶ :

همه مشخصات تیپ ۵ شامل موتور ۱۶۰۰ , ۱۶ سوپاپه و … + نمای ظاهری مشابه + این تفا وتها :

گیربکس اتوماتیک ( متاسفانه این مورد پاسخگوی سلیقه بسیاری از خریداران در ایران نبوده است و نتوانسته انتظارات خریداران را کاملا برآورده کند … در پاره از اوقات تعویض دنده به دقت انجام نمی شود … این مدل دارای شتابی کمتر از مدل تیپ ۵ بوده و مصرف سوخت بیشتری دارد …
از نظر ظاهری , علاوه بر تغییر ظاهر دسته دنده و کنسول میانی . می توان به تغییر جزئی نشاندهنده های جلو خودرو اشاره کرد که کمی با تیپ های دیگر متفاوت بوده و یک عدد نشانگر دیجیتال در آن قرار داده شده که شماره دنده را در حین حرکت نشان می دهد و از نظر نمای خارجی مشابه تیپ ۵ می باشد .

نتیجه تصویری برای شباهت ها و تفاوت ها پژو 206 تیپ 5 با پژو تیپ 2
در این قسمت متن مقاله جنا ب آقای مهندس کیوان بنی هاشمی که از کارشناسان با سابقه اتومبیل و نویسندگان مجله ماشین می باشند را جهت استفاده دوستان و برای کسانی که به این مجله دسترسی ندارند تقدیم می کنم :
.
همچنین لازم به ذکر است که بنده هیچگونه تعصب خاصی نسبت به مدلهای ذکر شده نداشته و یا قصد تبلیغ نداشته ام … این اطلاعات کلی را صرفا جهت بالا بردن سطح آگاهی همه عزیزانی که در این مورد سوالی داشتند و علاقه شخصی به این مدل , مطرح کردم … با امید به اینکه روزی همه دوستان بتوانند صاحب یکی از این مدلها شوند !

” ۵۰۰۰

کیلومتر رانندگی با پژو ۲۰۶ تیپ ۵

بعنوان فردی علاقمند به اتومبیل که رانندگی را در ۱۰ سالگی آموخته و از سال ۱۳۵۰ دارای گواهینامه بوده و با اتومبیلهای زیادی رانندگی کرده , باید صراحتا اعلام کنم که توان حرکتی و امکاناتی که پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ایران در اختیار راننده و سرنشینان آن قرار می دهد , واقعا کامل است و اینجانب بعد از سپری شدن ۷ ماه و طی مسافتی معادل ۵۰۰۰ کیلو متر , به معنای واقعی از هر لحظه رانندگی باآن لذت برده ام . البته مانند اتومبیل حرفه ای ها دارای دستگاه شتاب سنج و غیره نبوده که به مقوله هایی از این قبیل بپردازم , چرا که در ایران اصولا نیازی به آنها نیست .
مواردی که یک خریدار در کشور ما برای ابتیاع یه اتومبیل به دنبال آن است عبارتند از :
قیمت مناسب
سرویس و خدمات پس از فروش
لوازم یدکی فراوان و ارزان
هماهنگی مناسب با شرایط آب و هوایی و جاده ای ایران
بازار فروش دست دوم
تصویر مرتبط

تنها موردی که در مورد پژو ۲۰۶ در ایران ممکن است امتیاز منفی تلقی شود , حجم صندوق بار آن بوده که آن هم چند سالی است با ورود بار بند های صندوق مانند که بر روی سقف قرار می گیرند , مرتفع شده است .
امتیازات پژو ۲۰۵ تیپ ۵ را بعنوان فردی که آن را دقیقا مورد بررسی قرار داده ام به شرح زیر نام می برم :
شتاب فوق العاده خوب با توجه به موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپه آن
مصرف بنزین بسیار پایین [ ۵/۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اتوبان ]
ارکاندیشن فوق العاده خوب به خصوص در تابستان که دمای داخل کابین را تا ۱۴ درجه سانتیگراد پایین می آورد و قدرت ترمزهای بسیار خوب که ناشی از وجود ۴ صفحه دیسک و سیستم ضد بلوکه است .
به نظر اینجانب مناسبترین اتومبیل برای شهرهای بزرگ و شلوغ مانند تهران , اتومبیلی است که دارای فرمان هیدرولیک و گیربکس اتوماتیک باشد که خوشبختانه پژو تیپ ۵ دارای سیستم فرمان هیدرولیک بوده ولی گیربکس اتوماتیک در مدل تیپ ۶ وجود دارد که بعد از تجربه چند ساعته رانندگی با پژو ۲۰۶ تیپ ۶ که مجهز به گیربکس اتوماتیک بود , از عملکرد بسیار غیر معمول آن شگفت زده شدم !
چرا که انتظاراتی به کل متفاوت داشتم ولی متاسفانه ملاحظه شد که عملکرد گیربکس بخصوص در تعویض دنده ها تابع نظرات راننده نیست و گیربکس بنا به دلخواه دنده ها را سبک و سنگین می کند و اینطور به نظر می رسد که تایمر یا زمان سنج دچار اشکال است !
امتیاز بزرگ اتومبیلی مانند پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در ایران , قیمت آن بوده که در مقایسه با بسیاری از خودروهای تولید داخل ( حتی وارداتی که از هیچ نظر قابل مقایسه با آن نیستند ) قیمت آن بسیار ارزان است .
بطور مثال اتومبیلی همانند پژو پارس که چندین میلیون تومان گران تر از پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به فروش می رسد , از نظر تجهیزات و قابلیتهای دینامیکی و حتی زیبایی ظاهری , در مرتبه بسیار پایین تری نسبت به پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قرار دارد .

نتیجه تصویری برای شباهت ها و تفاوت ها پژو 206 تیپ 5 با پژو تیپ 2

سایر تجهیزات پژو ۲۰۵ تیپ ۵ :
موتور پر قدرت ۱۱۰ اسب بخار ۱۶۰۰ سی سی با ۱۶ سوپاپ از نوع انژکتوری
سیستم ارکاندیشن
سیستم پخش صوت ۴ بانده با قابلیت پخش سی دی و اتصال به سی دی چنجر با کنترل روی ستون فرمان
وجود ۲ ایربگ برای سرنشینان جلویی
سیستم ترمز ۴ دیسک مجهز به سیستم ضد بلوکه
شیشه های برقی در جلو و عقب
قفل مرکزی و سیستم ورود بدون کلید
آیینه های برقی مجهز به سیستم گرمایی
نشان دهنده دمای بیرون اتومبیل
وجود پشت سری برای تمام سرنشینان

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. مستر می گوید

    دقیقا کپی سایت قبلی بود
    توی عمل و جاده همه ۲۰۶ ها شبیه به هم هستند تازه تیپ ۲ خیلی خوش رکاب تره

  2. ددددد می گوید

    فقط چرندیات رو از سایتهای هم کپی میکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.