معرفی کتاب های شیمی

0

شیمی یکی از جذاب ترین درس های کنکور است. در هنگام مطالعه ی درس شیمی شما هیچ وقت خسته نمی شوید و برای رفع بی حالی شما مطالعه ی این درس بسیار هیجان انگیز خواهد بود. استفاده کردن از منابع کمک درسی، از عوامل تاثیر گذار برای موفقیت در کنکور به شمار می رود‌ که این امر باید با مشورت گرفتن از مشاوران و معلمان انجام گیرد.

فهرست مطالب


پس از آنکه اهمیت درس شیمی را فهمیدید شاید برای شما این مسئله پیش بیاید که از بین کتاب های موجود در بازار کدام کتاب بهتر است و جوابگوی نیاز های شما خواهد بود؟
هدف ما در این مقاله این است که به طور خلاصه چند بانک کمک درسی را بررسی کنیم و شما با توجه به نیاز خودتان در انتخاب کتاب کمک درسی به یک جمع بندی خوبی برسید.
برای اینکه در این درس به رتبه ی بالایی برسید مطالعه ی آن را از پایه دهم آغاز کنید
مسائل شیمی کنکور نشر الگو:
این کتاب نوشته ی آقایان سعید نوری، مسعود جعفری و امیر حسین معروفی است که ۳۹۲ صفحه دارد و دارای ۱۰۹۴ تست است. این کتاب تک جلدی می باشد و در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است.
در این کتاب همه ی ۱۰ فصل شیمی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در این کتاب آورده شده است.
ویژگی مثبت درسنامه ی این کتاب این است که یک قسمت آن با عنوان چگونه مسائل را حل کنیم، قرار دارد. که در این قسمت چند تمرین وجود دارد که دانش آموز با حل آنها می تواند برای مسائل کنکور آماده شود. در هر قسمت نیز ۱۰ تست وجود دارد و در پایان هر فصل این کتاب نیز آزمون های کوتاهی وجود دارد. مطالب این کتاب نیز استاندارد می باشد و اندازه ی نوشته ها نیز مناسب است.
مسائل شیمی موضوعی خیلی سبز:
مولفان این کتاب عباس سرمایه و فرشاد هادیان هستند. در سال ۱۳۹۸ چاپ شده است و دارای ۷۱۲ تست است و ۵۲۸ صفحه دارد. تست های این کتاب در سطح بالایی هستند.
داوطلبان با مطالعه ی این کتاب برای حل مسائل کنکور آماده می شوند. چینش کتاب نیز مطابق با کتاب درسی است.
درسنامه ی این کتاب بیشتر برای دانش آموزان با سطح متوسط و ضعیف قابل استفاده می باشد.
تست های این کتاب نیز میکرو طبقه بندی شده می باشد.
تست های کنکور سال های گذشته و همچنین المپیاد های شیمی نیز در آن قرار دارد. پاسخ تست ها نیز جامع و کامل می باشد. در این کتاب از ۲ فونت استفاده شده است که نوشته های مهم با بقیه تفاوت دارد. پاسخ تست ها نیز جامع و کامل می باشد.
دانش آموزان با سطح بالا بهتر است بر روی تست ها متمرکز شوند.


شیمی دهم مبتکران:
این کتاب از مجموعه کتاب های شیمی مبتکران نوشته ی آقای بهمن بازرگانی است که دو جلد دارد، که جلد اول آن ۳۱۶ صفحه دارد و تعداد تست های آن برای فصل اول ۶۰۴ عدد است. جلد دوم آن نیز ۶۷۲ صفحه دارد و برای فصل دوم ۶۳۸ تست و برای فصل سوم ۶۱۵ عدد تست می باشد و در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده است.
سوال های کنکورهای سراسری نیز در آن قرار دارد. هدف این کتاب آمادگی دانش آموزان برای کنکور و آزمون های آزمایشی است. لحن این کتاب نیز در بعضی قسمت ها رسمی و بعضی جاها شوخی است که برای خواننده جذاب می باشد‌.
تست های این کتاب نیز فوق العاده می باشد و از کنکور های سال های گذشته و المپیاد شیمی مرحله اول و دوم است. این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی نیز می باشد‌.
سیر تا پیاز شیمی دهم گاج:
این کتاب توسط اصغر کوهی، رضا رحمت الله زاده، سعید مراد پور و محمد علی زیرک نوشته شده است. دارای ۳۷۱ صفحه و ۹۷۰ تست است. تست های آن نیز از سطح ساده به دشوار می باشد.
این کتاب به سه قسمت درسنامه، تست و سوال تشریحی تقسیم بندی می شود. این کتاب نه تنها برای داوطلبان کنکوری بلکه برای دانش آموزانی که امتحان نهایی دارند هم قابل استفاده می باشد. لحن کتاب رسمی است و چینش فصل های آن نیز مطابق با کتاب درسی است. حجم درسنامه ی آن هم کم است. به دلیل اینکه در قسمت درسنامه توضیحی آورده نشده است برای دانش آموزان ضعیف مناسب نیست ولی برای دانش آموزان سطح قوی مفید می باشد.
شیمی دهم تست مهر و ماه:
مولف این کتاب محسن پور حسینی است. این کتاب ۳۲۸ صفحه و ۸۱۸ تست دارد.
در آغاز کتاب تست ها و آزمون های چکاپ قرار دارند و بعد از آن پاسخنامه و درسنامه آورده شده است.
این کتاب برای دانش آموزان ضعیف مناسب نیست، زیرا در بخش درسنامه زیاد توضیحاتی ارائه نشده است.
تست ها نیز در سطح کنکوری می باشند و در پایان هر فصل هم یک آزمون چکاپ قرار دارد تا دانش آموز خودش را بسنجد و ببیند مطالب آن بخش را فرا گرفته است یا ضعف دارد. این کتاب پاسخنامه ی تشریحی نیز دارد که کامل و جامع می باشد‌.
نکته ی مثبت این کتاب این است که درسنامه ها همه ی مطالب داخل کتاب را پوشش داده است و چیزی از کتاب جا نمانده است.
برای خرید کتاب میتوانید به وب سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com مراجعه نمایید و این کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. ‌

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.