چگونه آپشنهای خودروی مورد نظر را بشناسیم ؟(+عکس)

0

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که برای خرید خودرویی دچار تردید شده باشین که این خودرو چه تجهیزات و چه آپشنهایی داره ؛ و یا اصلا این آپشنها در ایران کار میکنه یا خیر .

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای چگونه اپشن های خودرو را بشناسیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید خودرویی دچار تردید شده باشید که این خودرو چه تجهیزات و چه آپشنهایی دارد؛ و یا اصلا این آپشنها در ایران کارآیی دارد یا خیر.

 

ببهتر است قبل از هر خرید اول از همه تجهیزاتی که مورد نظر خودتان میباشد و هزینه ای که میتوانید برای خرید خودروی مورد نظر پرداخت کنید را در نظر بگیرید .

این آپشنها میتواند در مورد تعداد ایربگها، روکش صندلیها، انواع سیستمهای مکمل ترمز، آینه های تاشو، دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل(شاسی بلند)، سنسور باران، سنسور دنده عقب، سیستمهای ضد سرقت مختلف، گرمکن و سرد کنهای صندلیهای جلو و  صندلیهای عقب، سانروف، سیستم کولر و بخاری همزمان GPS و موارد دیگری از این قبیل.

نتیجه تصویری برای چگونه اپشن های خودرو را بشناسیم

حال فکر کنید که می خواهید برای خرید یک خودروی سانتافه IX45 اقدام کنید. برای داشتن آپشنهای بیشتر باید سعی کنید که خودرو سفارش کشورهای دیگری باشد، که بتوانید آپشنهای بیشتری در اختیار داشته باشین. اگر گذرشما به بازار خودروهای وارداتی افتاده باشد متوجه خواهید شد که ۲ سری ماشین وارداتی در کشور موجود است:
۱- ماشینهایی که توسط نمایندگی رسمی شرکت هیوندای یعنی آسان موتور وارد کشور شده اند که معمولا شامل ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال گارانتی هستند.

تصویر مرتبط
۲- ماشینهایی که توسط واردکننده های متفرقه وارد کشور شده اند و فاقد گارانتی هستند.یا توسط شرکتهای متفرقه گارانتی شده اند که خیلی هم گارانتی معتبری نمیباشد.
خودروهای شرکتی معمولا به خاطر داشتن گارانتی از ماشین های گروه ۲ گران تر هستند .بحث ما اینجا داشتن یا نداشتن گارانتی نیست. متاسفانه در ماشینهای گروه ۲ بسیار مشاهده شده که آپشن ها یا اصلا وجود خارجی ندارند ( مثلا ماشین ۲ ایربگ رو جای ۶ ایربگ به خریدار فروخته اند. یا خودروی فاقد گرمکن صندلی رو به جای خودروی دارای گرمکن صندلی فروخته اند.) یا اگر هم دارند به صورت به اصطلاح افتر مارکت و توسط افراد متفرقه در دبی یا تهران روی خودرو نصب شده اند.
اکثر خریداران خودرو هم افراد ناآشنا به این مسائل هستند و خودرویی خریداری میکنند و ممکن است که حتی تا آخر عمر هم متوجه نشوند که خودروی آنها لو آپشن میباشد و فول آپشن نیست.

چگونه آپشنهای خودروی مورد نظر را بشناسیم ؟(+عکس)

پس قبل از هر چیزی باید هزینه ای را که میخواهید پرداخت کنید در نظر بگیرید، زیرا اختلاف قیمتی در حدود بین یکصد و پنجاه میلیون تا دویست و ده میلیون تومان را پیش رو دارید. دوم از آن سیستمهای ایمنی نظیر ایربگهای جانبی که آپشن میباشد، بعد در مورد قدرت حرکتی که آیا میخواهید خودروی شما از قدرت بیشتری برای مانور دهی استفاده کند یا خیر؟ که این بستگی به دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل بودن آن میشود.

قبل از همه باید اطلاعات خود را تکمیل کنید، چون مطمئن باشید که فروشندگان اغلب اطلاعات کافی برای راهنمایی مناسب را ندارند و خودروی خود را با امکانات کامل معرفی میکنند، یا بطور معمول خودمان میگویند خودرو فول آپشن میباشد. شما گزینه های زیادی همانند سفارش امارات، عربستان، عمان، اروپا و… را جلوی خود دارید.

حال اگر شما اطلاعات کافی در مورد آپشنهای هر سفارش نداشته باشید بی شک مطمئن باشید که دچار اشتباه در خرید می شوید .
مشاهده شده که خریدار به فروشنده مراجعه نموده و گفته که میخواهد این خودرو سانروف داشته باشد، ولی فروشنده در جواب گفتند سانروف اصلا مناسب نمیباشد و شکننده هم میباشد. در صورتی که سانروف جزئی از نوعی امکانات میباشد و هم اینکه این شیشه ضربه پذیری بسیار بالایی دارد.
حتی خریداری برای خرید این خودرو مراجعه کرده و از فروشنده مدلی را خواسته که دارای ایربگهای جانبی باشد و فروشنده به علت نداشتن این مدل به مشتری گفته که چرا چنین مدلی را میخواهد و گفته اگر حادثه ای اتفاق بیفتد این ایربگها عمل کرده و هم هزینه بالایی جهت تعویض دارد و هم باعث شکستن و یا خراب شدن قطعات کناری آنها شده و خواسته تا مشتری را مجاب کند که خودروی بدون ایربگهای جانبی تهیه کند. حال باید به آن فروشنده یادآور شد که این ایربگهای جانبی هنگام وقوع حادثه جان سرنشینان را نجات میدهد که این به هزینه تعویض این ایربگها برتری دارد و نمیتوان جان انسانها را قیمت گذاری کرد.

نتیجه تصویری برای چگونه اپشن های خودرو را بشناسیم

هنگام خرید نیز باید به آپشنهای دیگری همانند گرمکن صندلیهای عقب روکش چرم صندلیها و… توجه کرد.

حال فکر کنید که اگر شما با اطلاعات کامل یا با فردی که اطلاعاتی کامل دارد برای خرید خودرو دارد مراجعه کنید، مطمئن باشید که هیچگونه ضرر و اشتباهی متحمل نخواهید شد.

در مورد آپشنی هم مثل GPS مطمئن باشید که محدود شرکتهایی در کشور هستند که این آپشن را با کارآیی کامل میتوانند  بر روی خودروی مورد نظر خود نصب کنند.

برای اینکه بدانید خودرویی که تهیه کردید یا میخواهید تهیه کنید دارای چه امکاناتی میباشد، باید VIN خودروی مورد نظر را در سایتی که در زیر داده شده وارد کنید و اطلاعات لازم را بدست آورید:
VIN کد یک عبارت شامل ۱۷ کاراکتر که ترکیبی از حروف و اعداد میباشد مانند: ۱۲۳۴۵۶ KMHJU81C9EU
این کد رو می توانید روی ستون درب راننده و یا زیر شیشه پایین برف پاک کن راننده ببینید. درضمن اگر خودروی شما پلاک شده باشه این کد همون شماره شاسی میباشد که در کارت خودروی شما نوشته شده است.

بعد از اینکه این کد رو یادداشت کردید باید به این آدرس مراجعه کنید:
service.hyundai-motor.comو بعد دکمه Registration رو زده و فرمهای مربوطه را پر کنید و یک یوزر نیم و پسورد هم برای خودتان بسازید. بعد از تکمیل ثبت نام و ورود به سایت می توانید وین کد را در کادر مربوطه قرار دهید و با زدن جستجو مشخصات خودروی مودر نظر را ببینید.
در پایان امیدوارم که این مطالب بتواند دید شما را برای خرید خودروی دلخواه وسیعتر کرده باشد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.