کسب عنوان قهرمان قهرمانان توسط خوان پابلو مونتایا

0

خوان پابلو مونتایا و کسب عنوان قهرمان قهرمانان

خوان پابلو مونتایا و کسب عنوان قهرمان قهرمانان

خوان پابلو مونتایا، راننده‌ی ۴۱ ساله‌ی کلمبیایی، با شکست نام‌های مطرح و باتجربه در مسابقه‌ی قهرمانان اتومبیلرانی ۲۰۱۷ در میامی، توانست سکوی نخست را فتح کند.

مونتایا برای اولین بار در این مسابقات – که یک رویداد خارج از فصل محسوب می‌شود – شرکت کرده بود که در یک رقابت تنگاتنگ، موفق به شکست رانندگان مطرح و حرفه‌ای شد؛ بسیاری از این رانندگان چندین دوره قهرمان جهان در رقابت‌های مختلف شده‌اند. سردسته‌ی این رانندگان حرفه‌ای، قهرمان ۹ دوره مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز، تام کریستنسن است؛ فردی که رکورد ۱۵ بار شرکت و ۵ رقابت در فینال بزرگ این مسابقات را به نام خود ثبت کرده است، بااین‌حال هنوز موفق به کسب جایزه بزرگ این مسابقات نشده است.

خوان پابلو مونتایا

مونتایا در ادامه‌ی مسابقه، فیلیپه ماسا و تراویس پاسترانا را نیز شکست داد. همچنین در مراحل مختلف مسابقه، موفق به شکست رانندگان نام‌آشنا و باتجربه‌ی فرمول یک مانند سباستین فتل، جنسن باتن و دیوید کوتیارد شد. قهرمانان مسابقه‌ی ایندی ۵۰۰، همچون تونی کنعان، هلیو کاسترونیو، رایان هانتر ری، الکساندر روسی و رانندگانی از ناسکار از قبیل کورت و کایل بوش نیز در برابر مونتایا حرفی برای گفتن نداشتند و شکست را پذیرفتند.

این رقابت‌ها در چندین کلاس مختلف، ازجمله خودروهای جاده‌ای مانند مرسدس-AMG GTS و تویوتا ۸۶؛ خودروهای مسابقه‌ای همچون پورشه ۹۱۱ GT3 CUP و  بخش رالی کراس با حضور خودروهایی مانند فورد فیستا، VUHL 05، KTM X-Bow و آریل اتم  برگزار شد. خودروهای خاصی از سری مسابقات Whelen، سوپر کامیون‌ها، خودروهای آفرود باگی و سه‌چرخه‌ی پولاریس سلینگ شات نیز حضور داشتند.

مسابقات قهرمانان ۲۰۱۷

دستاورد مونتایا در این بخش در نوع خود یک شاهکار محسوب می‌شود. این راننده‌ی کلمبیایی و بااستعداد، سابقه‌ی قهرمانی در گرند پری موناکو ۲۰۰۳ (در کنار نام ۶ راننده‌ی قهرمان این گرند پری)، ۲ قهرمانی مسابقات ایندیاناپولیس ۵۰۰ در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۵، قهرمانی مسابقات Champ Car، قهرمانی ۳ دوره مسابقات ۲۴ ساعته‌ی دایتونا و قهرمانی مسابقات ناسکار سری Sprint cup و Nationwide cup را در کارنامه‌ی خود دارد.

اگر شانس حضور در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز به این راننده‌ی بااستعداد داده شود، احتمال قهرمانی وی در این مسابقات وجود دارد. اما در حال حاضر فقط باید به قهرمانی خود در مسابقات قهرمانان ۲۰۱۷ در میامی بسنده کند.

این رویداد برای اولین بار در ایالات‌متحده و در مارلین پارک، خانه‌ی تیم بیس‌بال فلوریدا در لیگ، برگزار شد. ادامه‌ی مسابقات تحت عنوان جام ملت‌ها در روز یکشنبه برگزار شد، که نتایج آن در مقاله‌ای جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع carscoops

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.