ایرداتی که سیستم جرقه زنی در خودرو ایچاد می کند جالب و خواندنی بوسیله کارستان در 7 بهمن 1395 0 به اشتراک گذاری اشکالات سیستم جرقه که در کار موتور موثر می باشند: فهرست مطالب اشکالات سیستم جرقه که در کار موتور موثر می باشند:۱.کمبود قدرت:اولین علت:نامیزان بودن زمان جرقه و تایمینگ هادومین علت:شل و سولفاته شدن اتصال ها و دهانه پلاتین۲.دیر روشن شدن موتور:اولین علت:کثیف بودن شمع هادومین علت:خراب بودن وایرهاسومین علت:نامیزان بودن دهانه پلاتین۳.پس زدن موتور:اولین علت:چسبیدن وزنه های لنگری دلکودومین علت:به هم خوردن تنظیم دلکو۴.داغ کردن موتور:علت:چسبیدن وزنه های دلکو۵.پیش جرقه زنی موتور:اولین علت:شمع ها معیوب هستنددومین علت:نامیزان بودن دلکو۶.مصرف زیاد سوخت در موتور:اولین علت:معیوب بودن شمع هادومین علت:نامیزان بودن دلکو۷.موتور روشن می شود ولی خیلی زود خاموش می شود:اولین علت:خرابی کوئلدومین علت:خرابی خازنسومین علت:خرابی پلاتین۸.موتور دیر دور برمی دارد:اولین علت:چسبیدن اوانس هادومین علت:خراب بودن خازنسومین علت:خراب بودن پلاتین۹.موتور دیر روشن یا روشن نمی شود:اولین علت:خرابی کوئلدومین علت:خرابی خازنسومین علت:خرابی پلاتینچهارمین علت:وایرها قطع یا سولفاته یا بریدگی دارندپنجمین علت:شکستگی یا ترک برداشتن چکش برقششمین علت:خرابی شمع هاهفتمین علت:تنظیم نبودندلکوهشتمین علت:شکستگی درب دلکومنبع: کتاب اتومکانیک به زبان ساده (نوشته : احمد امیر تیموری) ۱.کمبود قدرت: اولین علت:نامیزان بودن زمان جرقه و تایمینگ ها دومین علت:شل و سولفاته شدن اتصال ها و دهانه پلاتین ۲.دیر روشن شدن موتور: اولین علت:کثیف بودن شمع ها دومین علت:خراب بودن وایرها سومین علت:نامیزان بودن دهانه پلاتین ۳.پس زدن موتور: اولین علت:چسبیدن وزنه های لنگری دلکو دومین علت:به هم خوردن تنظیم دلکو ۴.داغ کردن موتور: علت:چسبیدن وزنه های دلکو ۵.پیش جرقه زنی موتور: اولین علت:شمع ها معیوب هستند دومین علت:نامیزان بودن دلکو ۶.مصرف زیاد سوخت در موتور: اولین علت:معیوب بودن شمع ها دومین علت:نامیزان بودن دلکو ۷.موتور روشن می شود ولی خیلی زود خاموش می شود: اولین علت:خرابی کوئل دومین علت:خرابی خازن سومین علت:خرابی پلاتین ۸.موتور دیر دور برمی دارد: اولین علت:چسبیدن اوانس ها دومین علت:خراب بودن خازن سومین علت:خراب بودن پلاتین ۹.موتور دیر روشن یا روشن نمی شود: اولین علت:خرابی کوئل دومین علت:خرابی خازن سومین علت:خرابی پلاتین چهارمین علت:وایرها قطع یا سولفاته یا بریدگی دارند پنجمین علت:شکستگی یا ترک برداشتن چکش برق ششمین علت:خرابی شمع ها هفتمین علت:تنظیم نبودندلکو هشتمین علت:شکستگی درب دلکو منبع: کتاب اتومکانیک به زبان ساده (نوشته : احمد امیر تیموری)